پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۷۹۷
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳
رییس کمیسیون سلامت و خدمات شهری گفت: هزینه تمام شده برخی پروژه ها از قیمت عرف بیشتر است. نمی شود پذیرفت نقاشی روی دیوار در یک منطقه متری ۲۵۰ هزار تومان و در یک منطقه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان باشد.

شعارسال : محمد سالاری در جلسه علنی شورای شهر تهران با بیان این که ما در آستانه ارائه لایحه بودجه سال ۹۵ هستیم گفت: من از آقای دبیر می خواهم این ایرادات را آسیب شناسی و دسته بندی کند. از نظر من اشکالات مربوط به مقتضیات جامعه و تصمیماتی بود که شورا در برنامه ۵ ساله گرفته بود و برخی از مشکلات هم مربوط به مناطق و شهرداری بود.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری افزود: شهرداری تهران در ارائه بودجه باید موضوع مطالبات پیمانکاران را جدی بگیرد و بحث عدم فروش املاک شهردرای و نهادینه کردن اجاره داری به عنوان منابع درآمدی جایگزین و کاهش ساخت و ساز و ایجاد روش های نوین باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه شهرها به سمت دیجیتالی شدن و هوشمندسازی می روند؛ اظهار داشت: یکی از راه های سهل الوصول برای درآمد ساماندهی دکل ها و ایجاد شبکه نوری است که باید دستور کاری برای افزایش درآمد از حوزه های نرم افزاری ایجاد شود.

مجتبی شاکری نیز بیان داشت: همین مباحثی که در این جلسه مطرح شد سال گذشته نیز بیان شده بود. این گزارش بهتر بود قبل از قرائت بین اعضا توزیع می شد تا گزارش محتوایی موثرتری آماده می شد. از ۸۱۸ پروژه در دست اجرا باید مطالعات زیست محیطی، فرهنگی، اجتماعی و را می داشتیم اما هیچ گزارشی نداشتیم.

دوستی نیز تعریف پروژه در شهرداری تهران با تعریف پروژه در دولت را متفاوت دانست و گفت: کار شهرداری اورژانسی است و باید تعریف پروژه در شهرداری را تغییر دهیم.

در ادامه هادی ساعی اظهار داشت: در این گزارش شهرداری برای اتمام پروژه های فعلی به ۳۷ هزار میلیارد تومان پول نیاز دارد. شهرداری برای سال ۹۵ تعهد جدید ایجاد نکند و پروژه های فعلی را به اتمام برساند.

* تعداد پروژه های استعلامی باید به حداقل برسد

وی افزود: در جدول علت تاخیر پروژه ها مهم ترین دلیل کمبود نقدینگی بود و ۴۰ درصد پروژه ها با مشکل مالی مواجه بودند و این وحشتناک است. اگر این مبالغ پرداخت نشود هم موضوع دیون پیش می آید و هم این دیرکردها ضررهای مالی برای شهرداری تهران به همراه خواهد داشت.

ساعی تاکید کرد: درباره پروژه های استعلامی باید فکر کرد و تعداد آنها باید به حداقل برسد. مطالبات پیمانکاران نیز باید پرداخت شود.

* دنیامالی: امکان ندارد 64 درصد پروژه های تهران بدون مطالعه انجام شود

دنیامالی نیز گفت: امکان ندارد ۶۴ درصد پروژه های تهران بدون مطالعات انجام شود و یا مطالعه آن در خود شهرداری انجام شود. آقای دبیر مطمئن باش من از تو بهتر می دانم در پروژه های عمرانی شهرداری چه خبر است. به ولله من نمی خواهم از شهرداری دفاع کنم من می خواهم واقعیت نشان داده شود. انصاف را رعایت کنیم.

رییس کمیسیون عمران با بیان اینکه برای تهیه این گزارش ها هیچ استانداردی در کل کشور وجود ندارد، تصریح کرد: مگر می شود گزارش تحلیل نداشته باشد. ما باید در جلسه ای تخصصی بنشینیم من اگر از این گزارش دفاع کنم از ۵ سال گذشته ای که در شهرداری بوده ام دفاع نکرده ام.

وی ادامه داد: افکار عمومی درباره ما چه می گویند؟ می گویند ما شما را انتخاب کرده ایم و شما در شورای شهر چه کار می کنید؟

* چمران: تعداد پروژه های استعلامی از 70 درصد به 9 درصد رسیده است

چمران نیز بیان داشت: در دوره ما ۷۰ درصد پروژه ها استعلامی بود و در حال حاضر به ۹ درصد رسیده است. این گزارش سیاه نمایی نبود و هر آنچه را دیده بودند در این گزارش ارائه دادند.

حافظی نیز گفت: ما شاهدیم دوستان، راهنمای یک سمت را می زنند و به سمت دیگر می پیچند. این گزارش از نظر شکلی مشکلی ندارد.

رییس کمیسیون سلامت و خدمات شهری ادامه داد: هزینه تمام شده پروژه ها از قیمت عرف بیشتر است. مگر می شود بپذیریم نقاشی روی دیوار در یک منظقه متری ۲۵۰ هزار تومان باشد در یک منطقه متری یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان؟

وی تاکید کرد: قرار بود تا پایان سال ۹۰ هر کسی طلبی دارد تسویه کنیم اما این اتفاق نیفتاد.

دبیر نیز تصریح کرد: شورا در بحث نظارتی بسیار جدی است و این اولین بار است که این اطلاعات از شورا بیرون می آید.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه در پاسخ به انتقادات دنیامالی بیان داشت: عده ای از گزارش های کمیسیون تعریف می کنند و عده ای هم با این گزارش ها مرا زیر سوال می برند؟ اما من با هیچ کدام این حرف ها کاری ندارم و معتقدم اگر کار برای خدا باشد رضایت مردم هم در آن هست.

دبیر با اشاره به اینکه آمار این گزارش مورد تایید شهرداری نیز هست، تصریح کرد: شهرداری در سیستم خود به ما گفته مشاور ۶۴ درصد پروژه ها داخل شهرداری بوده است. این آمار با شهرداری چک شده است و هیچ اشتباهی در اطلاعات ما وجود ندارد.

وی بر ضرورت اصلاح ذیحسابی تاکید کرد و گفت:‌ ما به همه ذیحسابان گفته ایم که پروژه های غیرمرتبط را امضا نکنند. وقتی زیرپروژه ها را رعایت نکنیم قیمت تمام شده بالا می رود.

دبیر در پایان اظهار داشت: مالی و عملکردی را بررسی کرده ایم از کمیسیون عمران می خواهیم کیفیت پروژه ها را بررسی کند و گزارش آن را به صحن ارائه کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار سه شنبه 01 دی 1394 ، کد مطلب : 3006910 : www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین