پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۸۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۵:۱۹
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت : تا پایان امسال برای دو هزار و 200 روستای بالای 20 خانوار استان نقشه طرح هادی تهیه می شود.

شعارسال: ایوب عزیزی در مصاحبه با خبرنگار افزود: پس از مطالعه و تهیه نقشه توسط مشاوران و تصویب آن در مراجع دارای صلاحیت، نقشه طرح هادی به دهیاری ها تحویل داده می شود تا روستاها برابر همین نقشه توسعه یابند و با اقداماتی نظیر اصلاح و بازگشایی، آسفالت، سنگ فرش، جدول گذاری، اجرای کانیو در معابر، ایجاد فضای بازی برای کودکان، بهسازی محوطه اماکن عمومی، ساماندهی چشمه ها ساماندهی شوند.

وی هدایت فیزیکی و اصولی آب های سطحی و جاری، تغییر فضای زندگی از محیط غیر بهداشتی به محیط سرزنده و جذاب، افزایش سطح ایمنی واحدهای مسکونی در برابر سوانح، بهینه سازی مصرف انرژی، ممانعت از ساخت و سازهای بی رویه و غیر اصولی، ایجاد انگیزه ماندگاری در روستاها، جلوگیری از تخریب زمین های زراعی، کاهش حاشیه نشینی و معضلات اجتماعی در شهرها را از اهداف اصلی اجرای نقشه طرح هادی در روستاها عنوان کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی اضافه کرد: افزایش ارزش املاک و معرفی جاذبه های تاریخی و طبیعی و توسعه فرهنگی از دیگر اهداف تهیه و اجرای نقشه های طرح هادی در روستاها هستند.

عزیزی اظهار کرد: عدم تخصیص به موقع اعتبارات مورد نیاز، محدود بودن فصل کاری، صعب العبور بودن اکثر مناطق روستایی، عدم همکاری و مشارکت عمومی اهالی و مسئولان محلی از جمله مشکلاتی هستند که زمینه کند بودن اجرای طرح های هادی را فراهم می کنند.

وی ادامه داد: ترویج و نظارت بر نحوه ساخت و سازهای روستایی، سنددار کردن اماکن روستایی، جابجایی یا ایمن سازی روستاهای در معرض خطر، بازسازی مناطق سانحه دیده، تملک، تفکیک و واگذاری زمین به خانوارهای واجد شرایط جهت ساخت مسکن در روستاها، ساخت و واگذاری مسکن در شهرهای کوچک و بزرگ نیز از جمله دیگر فعالیت های اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

تاکنون برای هزار و 700 روستا نقشه طرح هادی تهیه شده و در 434 روستا نیز به اجرا در آمده است.

آذربایجان غربی نزدیک به دو هزار و 800 روستا و آبادی دارد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 3دی1394، کدخبر: 81892121: www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
0
0
نقشه طرح هادی تهیه بشه ولی کمکی به مردم نشه چه فایده ای داره م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین