پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۸۰۰۵
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶
شکوه و هم‌سرایی مردم دیار علویان در راهپیمایی روز قدس و در زیر باران و هوای ابری تجلی یافت تا پاسخ کوبنده به ترقه‌بازی‌های داعشیان باشد و راهپیمایان فریاد زنند که« اینجه، اونجه نیست»

شعار سال: آخرین جمعه ماه رمضان، تجلی وحدت و حضور است و امروز نیز همپای دیگر آزادیخواهان ایرانی و جهان، مردم دیار مازندران نیز دوشادوش هم به صحنه آمدند زیرا امروز روز شکستن دیوارهای دو مثلت منحوس صهیونیست و فریاد آزادیخواهی مظلومان عالم است.

هوای بارانی و ابری و فضای معنوی ماه رمضان، حال و هوای سرزمین و دیار علوی را معطر و عطرآگین کرده است و قشرهای مختلف دوشادوش هم برای همدردی با ملت مظلوم فلسطین وارد صحنه شده‌اند.

راهپیمایی روز قدس در ساری از میدان شهید قاسمی آغازشده و تا مصلا و میدان شهدا ادامه دارد و در طول مسیر شاهد حضور همه قشرها اعم از پیر و جوان و خرد و کلان هستیم. پرچم‌های سه رنگ ایران اسلامی، پیشانی‌بندهای یا فاطمه و یا حسین، پارچه نوشته‌هایی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و روز قدس در دست راهپیمایی مازندرانی خودنمایی می‌کند و فریادهای مرگ بر آمریکا و اسرائیل که در گوشه و کنار استان، طنین‌انداز شده است.

پدری که با دو دخترش برای شرکت در راهپیمایی روز قدس در میدان ساعت ساری حضور به هم رسانده است، می‌گوید: می‌گوید ما آمدیم تا نشان دهیم استکبارستیزی در خون و رگ همه مردم وجود دارد و نمی‌توانیم جنایت‌های اسرائیل کودک کش را ببینیم و به داعش و داعشیان بگویم، ایران همانند دیگر کشورها نیست و مردم پای نظامشان ایستاده اند.

دخترش نیز پیام حضور در راهپیمایی برای دختران هم سن و سالش در ایران و فلسطین را این‌گونه بیان می‌کند که ما آمدیم تا نوای همدلی و هم‌زبانی را با کودکان فلسطینی سر دهیم. او می‌گوید: ما در راستای لبیک به فرمایش و فرمان رهبر معظم انقلاب به صحنه آمده‌ایم و همواره آمریکا و اسرائیل را دشمن درجه‌یک خود می‌دانیم.

آمده‌ایم تا با زبان روزه به دشمنان اسلام بگوییم که پشت رهبرمان ایستاده‌ایم و حضورمان مشت محکمی به دهان اسرائیل وداعش خواهد بود

مادری که در جمع راهپیمایان در خیابان خیام ساری حضور دارد نیز می‌گوید: آمده‌ایم تا با زبان روزه به دشمنان اسلام بگوییم که پشت رهبرمان ایستاده‌ایم و حضورمان مشت محکمی به دهان اسرائیل وداعش خواهد بود.

بانوی دیگری که به همراه کودکان خردسالش در راهپیمایی روز قدس شرکت کرده است، می‌گوید: امروز آمده‌ایم تا از فرزندانی حمایت کنیم که قربانی جنایات داعشیان زمانه و اسرائیل هستند، چراکه ما فرزند رمضان و محرم هستیم و مقابل ظلم سر فرود نمی‌آوریم و پیرو امام حسین و شهدا هستیم.

سردار محمدحسین بابایی فرمانده سپاه کربلای مازندران نیز در حاشیه راهپیمایی روز قدس بابیان اینکه مشارکت مردم در این راهپیمایی دشمن‌شکن پررنگ است، گفت: توفیق امروز ما به دلیل حضور مردم درصحنه است.

وی بابیان اینکه نظام اسلامی بر پایه مردم استوار است تأکید کرد: هرچه حضور مردم پررنگ‌تر باشد، موفق‌تر خواهیم بود.

همچنین قاسم احمدی نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس در حاشیه راهپیمایی روز قدس در نوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه مسئله فلسطین قبل از آنکه جغرافیایی باشد، مسئله انسانی است و امروز شاهد آن هستیم که میلیون‌ها انسان آزاده و آزادیخواه پیام امام راحل را اجرا می‌کنند.

وی درباره تفاوت روز قدس امسال با سالهای گذشته اظهار داشت: امسال شیاطین بویژه آمریکا و صهیونیست ها دنبال تشدید شکاف بین کشورهای اسلامی و عربی هستند و تلاش برای عادی سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیست را شاهد هستیم و باید تلاش برای وحدت اسلامی شود.

در گوشه و کنار مازندران شاهد حماسه پرشکوه روز قدس هستیم و جوانان آملی حضوری پرشور در راهپیمایی امروز دارند تا آمل روی موج شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» قرار گرفته و مردم انزجار خود را سیاست‌های جنگ طلبانه آمریکا و جنایت‌های اسرائیل در منطقه نشان دهند.

هرلحظه بر جمعیت افزوده می‌شود، خروش مردم از کوچه‌ها و خیابان‌های فرعی شهر روانه مسیر اصلی راهپیمایی می‌شوند، همه آمده‌اند تا فریادی باشند بر سر سکوت کشورهای عرب و سازمان‌های بین‌المللی که این روزها سکوت آن‌ها در میان فریادهای مظلومیت فلسطین ملت‌های مسلمان را به تحیر واداشته است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 2تیر 96، کدمطلب:4012562، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین