پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۸۱۷۰
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۲
دادستان عمومی و انقلاب کرج گفت شهرداری، شبکه بهداشت و دامپزشکی مسئولیت دارند بهداشت باثبات را دراین میدان برقرار کنند

شعار سال: به‌ دنبال وضعیت نامناسب میدان اصلی کرج که گلایه مردم را در پی داشته، «حاجی رضا شاکرمی» دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان به‌عنوان مدعی العموم وارد عمل شده و اعلام کرده که این مسأله از مصادیق تهدید علیه بهداشت عمومی است و دستور قضایی ویژه‌ای برای پایان دادن به این وضعیت صادر کرده است. اصلی‌ترین میدان کرج که در گذشته هویت بخش این شهر مرکز استان البرز بود، متأسفانه امروز با معضلات زیست محیطی و اجتماعی مواجه است. وجود مغازه‌های مرغ و ماهی، دستفروشی کله و پاچه و گذاشتن دبه‌های سیرابی با بوی نامطبوع درکنارخیابان، از جمله مشکلات این منطقه است. همچنین روزها وجود نانوایی و شیرینی فروشی در کنار مغازه‌های فروش حیوانات و شب‌ها گاری‌های جگرکی که بدون رعایت بهداشت، کاسبی پررونقی را راه انداخته‌اند، از دیگر معضلاتی است که چهره زشتی به این شهر داده است. از طرفی، سینمای 50 ساله این شهر که در کنارمراکز فروش حیوانات زنده در این میدان قرار دارد، از جایگاه مناسب فرهنگی برخوردار نیست. شاید کمبود پارکینگ و ترافیک دراین منطقه مرکزی کلانشهرکرج توجیه پذیر باشد، اما حضور معتادان، کهنه فروشان، فروشندگان حیوانات و محوطه پر از زباله و غیربهداشتی در این منطقه توجیهی ندارد.

مهلت 10 روزه

دادستان عمومی وانقلاب کرج اظهارداشت: شهرداری، شبکه بهداشت و دامپزشکی در این خصوص مسئولیت دارند و باید هر چه سریعتر میدان اصلی کرج را به یک وضعیت پایدار و با ثبات در امنیت و بهداشت برسانند. فروش حیوانات زنده، محصولات دامی،

مشکل دستفروشی‌ها باید حل شود

«مقصود جعفرنیا» مدیرگروه بهداشت محیط استان البرز گفت: مغازه‌های متخلف پلمب شده‌اند، اما با دستفروش‌ها چه کنیم؟ نمی‌توانیم دستور قضایی بگیریم چون دستفروش، هویت مشخص و محل کسب ثابت ندارد. بنابراین برخورد با جگرکی‌ها و دستفروشانی که سد معبر کرده‌اند، وظیفه شهرداری است. چون خیابان و پیاده رو در اختیار شهرداری است. همچنین نظارت بر تره بار نیز وظیفه ذاتی شهرداری است، چون به ازای خدماتش عوارض دریافت می‌کند. «حمیدرضا لشکری» رئیس اداره حفاظت محیط زیست کرج هم اظهار داشت: اگر اراده‌ای بر توقف این فعالیت هاست باید از مجاری قانونی نسبت به پلمب این مراکز اقدام شود. شبکه بهداشت و دامپزشکی می‌توانند به دلیل اینکه مراکز عرضه حیوانات زنده موجب انتقال بیماری به مردم می‌شود، مقدمات انتقال آنجا را فراهم کنند.

ضایعات و موادغذایی در معرض عموم و در کنار هم، بهداشت و سلامت جامعه را در معرض خطر قرار داده و جرم است. بنابراین دستور قضایی به نیروی انتظامی صادر شده تا ریاست کلانتری مربوطه با دعوت از مدیرانی که در این خصوص مسئولیت دارند، در مدت زمان 10 روز نسبت به پاکسازی منطقه اقدام کنند. بدیهی است، اجرا نشدن دستور قضایی و استنکاف از آن، سرپیچی از قانون تلقی شده و موجب برخورد با مدیر متخلف است. شاکرمی ادامه داد: پلیس اماکن موظف به بررسی و تحقیق در خصوص مجوز قانونی واحدهای فعال است تا با مشاهده فعالیت بدون جواز، سریعاً نسبت به پلمب واحد صنفی اقدام کند.

ممنوعیت فروش طیور زنده در مراکز غیر مجاز

«محمود خدری» رئیس اداره دامپزشکی کرج نیز با اشاره به اینکه عرضه هر گونه طیور زنده (مرغ، خروس و...) و حیوانات خانگی در مراکز غیر مجاز و محل‌های عبوری ممنوع است، گفت: با وجود این ممنوعیت، این کار(فروش پرنده زنده) در میدان اصلی شهر کرج ادامه دارد. بیشتر فروشندگان، پروانه فروش حیوانات دارند. آنها حتی در بیغوله‌های اطراف میدان نیز حیوانات زنده را نگهداری می‌کنند. در چند سال گذشته 32 مرکز در آن محل فعالیت داشتند که با هدف جلوگیری از سرایت بیماری‌های مشترک به انسان و جلوگیری از آلودگی بصری شهر در حال حاضر به 14 مرکز کاهش یافته است. اداره دامپزشکی بارها با صنف مربوطه مکاتبه کرده که مجوزفعالیت مراکز فروش حیوانات را تمدید نکرده و تغییر دهند. در 2 ماه گذشته 4 واحد پلمب شد، اما به خاطر محدودیت قوانین، پس از دادن تعهد به اداره اماکن فعالیت خود را از سر گرفتند. طی 6 ماه گذشته در 8 مرحله با همکاری شهرداری، طرح جمع‌آوری طیور زنده اجرا و به کشتارگاه‌ها تحویل شد، اما مشکل اینجاست که ساماندهی و نظارت آن منطقه متولی مشخصی ندارد. ضمن آنکه در کرج مراکز مجاز عرضه دام و طیور نداریم.

برخورد با متخلفان

«علی اکبر مختاری» مدیرکل تعزیرات استان البرز هم با اشاره به افزایش چشمگیر گاری‌های جگرفروشی و فروشندگان محصولات خام دامی در ماه‌های اخیر، گفت: قانون در خصوص موضوع های مهم و حساس به اداره تعزیرات اجازه ورود داده است. بنابراین چندی قبل که دادستان کرج به رؤسای 5 کلانتری دستور صادر کرد تا به‌ طور قاطع و بدون چشم پوشی با این گروه برخورد کنند، به لحاظ حساسیت موضوع در مدت 48 ساعت کارگروهی تشکیل شد و یک تیم 40 نفره از صنعت و معدن، اصناف، پلیس، شهرداری، شبکه بهداشت، محیط زیست و دامپزشکی هر شب در میدان کرج حضور یافته و طرح برخورد با متخلفان و دستگیری افراد پرخطر را به اجرا در آوردند. مختاری با اشاره به مهلت دادستان کرج، افزود: در اجرای دستور قضایی، عملیات مشترک از ساعت 21 تا 3 بامداد با هدف پاکسازی این مناطق انجام و تعدادی متخلف دستگیر شدند. همچنین در این عملیات مقدار زیادی گوشت فاسد و غیربهداشتی از یکی از رستوران‌های این منطقه کشف شد.

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پایگاه تی نیوز، تاریخ انتشار: 1 تیر 1396، کد مطلب: 188481:www. tnews.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین