پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۸۷۰۲
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۵
اسناد جدید نشان می‌دهد که عوامل اجیر شده مشاور سابق ترامپ، برای به دست آوردن ایمیل‌های هک‌شده هیلاری کلینتون از هکرهای روس، تلاش می‌کرده‌اند.

شعارسال: یک روزنامه آمریکایی بامداد جمعه سند دیگری درباره ارتباطات ادعایی بین کمپین دونالد ترامپ و روسیه رو کرده است.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نوشته یکی از مخالفان دیرینه حزب جمهوری‌خواه قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال 2016 تلاشی مستقل برای به دست آوردن ایمیل‌هایی که به گمان او توسط روس‌ها از سرورهای شخصی هیلاری کلینتون ربوده شده بودند، انجام داده است.

پیتر اسمیث، در رایزنی‌هایی که با حلقه نزدیکان و معتمدانش انجام داده، به تلویح گفته که در حال همکاری با «مایکل فلین» است. فلین در آن زمان مشاور ارشد کارزار انتخاباتی ترامپ بود و بعد از پیروزی ترامپ به سمت مشاور امنیت ملی کاخ سفید انتخاب شد. وی سپس پس از افشای مستنداتی درباره ارتباطاتش با روسیه مجبور به استعفا از این سمت شد.

«اریک یورک»، یک کارشناس مسائل امنیت رایانه که وظیفه داشت به نیابت از اسمیث در تالارهای هکرها در جستجوی افرادی باشد که احتمالاْ به ایمیل‌های کلینتون دسترسی داشتند در این باره با وال‌استریت‌ژورنال گفت‌وگو کرده است.

وی گفت: «او (اسمیث) می‌گفت من دارم با مایکل فلین درباره این موضوع صحبت می‌کنم. اگر چیزی پیدا کردید، می‌توانید من را در جریان قرار دهید؟»

وال‌استریت‌ژورنال نوشته ایمیل‌های نوشته شده توسط اسمیث و یکی از دستیارانش هم نشان می‌دهند که گروه کوچک اسمیث در مسیر تلاش برای دستیابی به این ایمیل‌ها فلین و شرکتش به نام «گروه بین‌المللی فلین» را با خودشان همکار قلمداد کرده‌اند.

با وجود این، روزنامه آمریکایی نوشته نقشی که فلین در پروژه اسمیث داشه هنوز مشخص نیست. خود اسمیث در مصاحبه با وال‌استریت‌ژورنال گفته که با فلین آشنایی داشته، اما هرگز نگفته که او دخالتی در این پروژه داشته است.

فلین از اظهارنظر در این باره خودداری کرده است.

یک مقام ستاد تبلیغات انتخاباتی ترامپ هم گفت که اسمیث با این ستاد همکاری نداشته و هر گونه همکاری فلین با وی از جایگاهش به عنوان یک شهروند عادی صورت گرفته است. کاخ سفید هم از اظهارنظر درباره این گزارش خودداری کرده است.

گزارش وال‌استریت‌ژورنال در حالی مطرح شده که «رابرت مولر» به عنوان دادستان ویژه در حال تحقیق درباره نقش ادعایی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت ساعت24، تاریخ انتشار: 9تیر1396، کدخبر: 273684: www.saat24.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین