پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۸۸۳
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۴:۵۹
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ساختارها و روند تولید انواع صنایع دستی در کشور باید دچار تغییر و تحول اساسی شود.

شعار سال: بهمن نامورمطلق عصر چهارشنبه در نشست با جمعی از فعالان و هنرمندان صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج افزود: مقوله مهم زیباشناختی و در نظر گرفتن سلایق مختلف در تولید انواع صنایع دستی باید همواره مدنظر فعالان و هنرمندان کشور باشد.
وی تبدیل کارگاه های خرد و کوچک صنایع دستی کشور به کارگاه های بزرگ و کلان را ضروری دانست و بیان کرد: تحقق این امر مهم موجب برندسازی بهتر و سریعتر تولیدات می شود.
نامورمطلق اظهار کرد: مسئولان معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی آماده حمایت همه جانبه از متقاضیان ایجاد و راه اندازی کارگاه های بزرگ و کلان صنایع دستی هستند.
وی عنوان کرد: حدود دو سال است که این معاونت علاوه بر مساله تولید در زمینه فروش انواع صنایع دستی نیز تلاش، فعالیت و برنامه ریزی می کند.
نامورمطلق ابراز داشت: یکی از اقدام های اساسی در راستای فروش هر چه بیشتر انواع تولیدات صنایع دستی راه اندازی فروشگاه های سیار و مجازی با استفاده از تجارت الکترونیک در برخی نقاط کشور است.
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: انواع صنایع دستی کشور آینده درخشانی در پیش رو داشته و در حال رقابت جدی با سایر کشورهای دنیا به ویژه در قاره آسیا هستند.
نامورمطلق گفت: بخش خصوصی برای ایجاد و راه اندازی بازارچه صنایع دستی در بسیاری از استان های کشور اعلام آمادگی کرده و باید با فراهم شدن زیرساخت های لازم استفاده بهینه ای از این فرصت ارزنده شود.
وی بیان کرد: یکی از شعارهای مهم معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور 'هر شهرستان یک بازارچه صنایع دستی و هر شهرستان یک برند تجاری' است.
نامورمطلق اظهار کرد: موضوع معافیت مالیاتی کارگاه های تولیدی صنایع دستی کشور در حال پیگیری است و تمهیداتی نیز برای رفع مشکل بیمه فعالان و هنرمندان انواع صنایع دستی اندیشیده شده است.
وی عنوان کرد: به دانش آموختگان رشته های مختلف صنایع دستی توجه ویژه ای می شود زیرا این سرمایه های ارزشمند به دلیل داشتن ظرفیت های متعدد می توانند به رونق و توسعه هر چه بیشتر صنایع دستی در کشور کمک کنند.
نامورمطلق ابراز داشت: طراحی و مواد اولیه انواع تولیدات صنایع دستی در کشور تا حدودی مستلزم اصلاح است زیرا این امر به افزایش میزان فروش آنها کمک می کند.
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: مسئولان این معاونت برای حمایت از فعالان و هنرمندان صنایع دستی کشور آمادگی دارند و از هیچ تلاشی نیز دریغ نخواهند کرد.
نامورمطلق گفت: بکارگیری مبانی و مضامین دینی از قبیل رشادت، حماسه، ایثار و نوعدوستی در انواع صنایع دستی به تولید محصولات فاخر و ارتقای روزافزون کیفیت آنها کمک بسزایی می کند زیرا اینگونه امور در سرشت انسان ها بوده و هرگز قدیمی و کهنه نمی شوند.
وی با تاکید بر لزوم برندسازی انواع تولیدات صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد، بیان کرد: این استان با توجه به برخورداری از قابلیت های متعدد در زمینه صنایع دستی می تواند یک برند تجاری جهانی و بین المللی داشته باشد.
نامورمطلق اظهار کرد: برگزاری نشست های هم اندیشی با فعالان و هنرمندان صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد از سوی اداره کل میراث فرهنگی این استان و با حضور برخی متولیان امر و مسئولان اجرایی استان حداقل هر دو ماه یکبار برای بیان مسائل، مشکلات و دغدغه ها ضروری است.
وی عنوان کرد: شرایط مورد نیاز برای فعالیت هر چه بیشتر دانش آموختگان رشته های مختلف صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد فراهم و متولیان امر و مسئولان اجرایی این استان نیز علاوه بر حمایت های لازم توجه خاصی به آنان داشته باشند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، گفت: متقاضیان، فعالان و هنرمندان صنایع دستی استان می توانند پیشنهادهای خود در زمینه ایجاد کارگاه های بزرگ و کلان صنایع دستی را ارائه دهند تا مورد بررسی قرار گیرد.
محمود باقری افزود: ایجاد و راه اندازی بازارچه صنایع دستی در شهرها و نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر داشتن زیرساخت های لازم از جمله زمین باید دارای توجیه مالی و اقتصادی نیز باشد.
وی بیان کرد: از فعالان و هنرمندان صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد انتظار می رود مساله مهم تنوع در تولید را مورد توجه جدی قرار داده و در این راستا تلاش و برنامه ریزی لازم را داشته باشند.
مواردی شامل بیمه نبودن، همکاری محدود بانک های عامل برای پرداخت تسهیلات، نبود بازارچه، کمبود تعامل بین بخش های دولتی و خصوصی، لزوم معافیت مالیاتی کارگاه های تولیدی و ضرورت اختصاص بودجه برای به بافی و توسعه و ترویج از مهمترین مسائل، مشکلات و دغدغه های مطرح شده از سوی فعالان و هنرمندان صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست بود.
پس از این نشست و با حضور بهمن نامورمطلق معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سه کارگاه صنایع دستی در زمینه تولید دست بافته های گلیم، جاجیم و گلیم فرش و معرق، چرم و کیف دوزی در یاسوج و به نمایندگی از 59 کارگاه کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد.
این سه کارگاه پس از معرفی از سوی اداره کل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد از تسهیلات اشتغالزایی بخش صنایع دستی صندوق کارآفرینی امید استان استفاده کرده اند و متوسط تسهیلات اعطایی به هر کارگاه نیز 500 میلیون ریال بوده است.
میزان اعتبار 59 کارگاه تولیدی صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد که این سه کارگاه به نمایندگی از آنها به بهره برداری رسیده اند افزون بر 15 میلیارد ریال است.
بیش از 30 هزار نفر در زمینه صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا,تاریخ انتشار 2 دی 1394,کد مطلب: 81891765

www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین