پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۸۸۶۶
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در دولت یازدهم شاهد رشد سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و معدن استان هستیم.

شعار سال: ناصر فغفوری با اشاره به اقدامات دولت یازدهم در حوزه صنعت و معدن، اظهار کرد: امروز دهم تیرماه روز ملی صنعت و معدن است که خوشبختانه در طی عملکرد دولت یازدهم شاهد رشد سرمایه‌گذاری در دو بخش صنعت و معدن هستیم، به طوری که طی فروردین‌ماه سال 89 تا مردادماه سال 92 تعداد 2081 جواز تاسیس در استان صادر شده که این میزان در بازه زمانی شهریور 92 تا اسفندماه پارسال 1965 مورد بوده است که سه درصد کاهش داشته و در بخش سرمایه‌گذاری نیز با 11 درصد رشد در دولت یازدهم به 146 هزار و 709 میلیارد ریال رسیده و اشتغال نیز 17 درصد کاهش داشته، به طوری که از بیش از 625 هزار نفر به بیش از 51 هزار نفر رسیده است.

این مسئول ادامه داد: بیشترین جوازهای صادره در بخش صنعت در دولت یازدهم به ترتیب در شهرستان‌های زنجان، ابهر، خدابنده، طارم، خرم‌دره، ماه‌نشان، ایجرود و سلطانیه بوده است.

وی با اشاره به پروانه‌های بهره‌برداری صادره در استان، خاطرنشان کرد: از شهریورماه سال 92 تا اسفند پارسال شاهد رشد 13 درصدی پروانه‌های بهره‌برداری در استان هستیم، به طوری که تعداد پروانه بهره‌برداری در این بازه زمانی 408 مورد بوده و سرمایه‌گذاری در این بخش نیز با 201 درصد رشد به 33 هزار و 702 میلیارد ریال رسیده و با 28 درصد رشد در این بخش در ایجاد اشتغال برای 8289 نفر اشتغال ایجاد کرده است.

فغفوری با اشاره به وضعیت معادن استان زنجان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 272 معدن فعال و 69 معدن غیرفعال در استان وجود دارد و کل معادن استان 341 معدن و میزان اشتغال این معادن 2263 نفر است و 1721 میلیارد ریال نیز در حوزه معدن در دولت یازدهم سرمایه‌گذاری شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به حقوق وصولی دولتی از معادن در دولت یازدهم، یادآور شد: تعداد معادن وصولی با 27 درصد رشد به 844 فقره رسیده و مبلغ وصولی نیز 249 هزار و 429 میلیون ریال، رشدی بیش از یک‌هزار درصدی داشته است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، تاریخ انتشار 10 تیر 96، کد مطلب: 964-2684-5:www.zanjan.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین