پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۸۸۶۹
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴
مدیرکل تامین‌اجتماعی استان زنجان گفت: حمایت سازمان تامین‌‌اجتماعی از حادثه‌دیده ناشی از کار، بدون توجه به سابقه حق‌بیمه صورت می‌گیرد.

شعار سال: مسعود علیاری اظهار کرد: در حوادث ناشی از کار، تعهدات سازمان تأمین‌اجتماعی از جمله درمان، غرامت دستمزد و برقراری مستمری‌های بازماندگان، ازکارافتادگی کلی و جزئی، غرامت مقطوع نقص عضو و سایر خدمات مشروط به برخورداری از سابقه پرداخت حق‌بیمه نیست و مزایای قانونی بدون توجه به سوابق بیمه‌ای بیمه‌شده، ارائه می‌شود.

این مسئول ادامه داد: به استناد ماده ٦٠ قانون تأمین‌اجتماعی، حوادث ناشی از کار، حوادثی است که در حین انجام وظیفه و به سبب آن برای بیمه‌شده اتفاق می‌افتد. مقصود از حین انجام وظیفه تمام اوقاتی است که بیمه‌شده در کارگاه، مؤسسات وابسته، ساختمان‌ها و محوطه آن مشغول به کار باشد و یا به دستور کارفرما در خارج از محوطه کارگاه عهده‌دار انجام مأموریتی باشد.

وی افزود: اوقات مراجعه به درمانگاه و بیمارستان برای معالجات درمانی و توان‌بخشی و اوقات رفت و برگشت بیمه‌شده از منزل به کارگاه نیز جزو اوقات انجام وظیفه محسوب می‌شود، مشروط بر اینکه حادثه در زمان عادی رفت و برگشت به کارگاه اتفاق افتاده باشد. همچنین حادثه‌ای که برای بیمه‌شده حین اقدام برای نجات سایر بیمه‌شدگان و مساعدت به آنان اتفاق می‌افتد، حادثه ناشی از کار محسوب می‌شود.

علیاری تاکید کرد: کارفرما موظف است که ضمن اقدام برای جلوگیری از تشدید اثرات حادثه، گزارش حادثه را حداکثر ظرف سه روز اداری به اطلاع شعبه تأمین‌اجتماعی محل برساند.

530 هزار نفر از جمعیت استان زنجان تحت پوشش خدمات بیمه تامین اجتماعی هستند، 175 هزار نفر بیمه شده اصلی هستند و 3200 نفر نیز مقرری بیکاری دریافت می‌کنند. همچنین اداره کل تامین اجتماعی زنجان از طریق ١٤ شعبه دائمی و کارگزاری به گروه‌های هدف خدمات ارائه می‌دهد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، تاریخ انتشار 10 تیر 96، کد مطلب: 964-8814-5:www.zanjan.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین