پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۸۸۷۰
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۹
نایب رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با تاکید بر لزوم برقراری رابطه دوطرفه دولت با مجلس، از برگزاری جلسه فراکسیون مستقلین ولایی به‌منظور بررسی شاخصه‌های کابینه دوازدهم در روز یکشنبه خبر داد.

شعار سالغلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی با اشاره به برگزاری جلسه این هفته فراکسیون مستقلین ولایی به‌منظور بررسی شاخص‌های کابینه دولت دوازدهم اعلام کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است شورای مرکزی فراکسیون مستقلین ولایی یکشنبه تشکیل جلسه دهد.

جلسه فراکسیون مستقلین ولایی به‌منظور بررسی شاخصه‌های کابینه دوازدهم

او گفت: بنابر مصوبه هیات‌رییسه فراکسیون مستقلان ولایی مجلس قرار است، شاخص‌های کابینه دولت دوازدهم در جلسه روز یکشنبه این فراکسیون مورد بررسی قرار گیرد و این درحالی است که ما معمولاً روزهای یکشنبه، پیش از برگزاری صحن مجلس در هیات رییسه تشکیل جلسه می‌دهیم و این جلسه نیز قرار است یکشنبه برگزار شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از مدتی پیش کمیته‌ها ماموریت یافتند که نسبت به بررسی الزامات تشکیل کابینه گزارش‌هایی تهیه، و حدود انتظارات از دولت دوازدهم را تعیین کنند و در جلسه فردا صبح نیز قرار است این گزارش‌ها و نقطه‌نظرات دیگر اعضای شورای مرکزی مورد ارزیابی قرار گیرد.

مجلس حتماً در راستای تشکیل کابینه با دولت همراهی و کمک می‌کند

نایب رییس نخست فراکسیون مستقلین ولایی مجلس یادآور شد: مجلس حتماً در راستای تشکیل کابینه با دولت همراهی و کمک می‌کند ولی این کمک باید منتج به نفع ملت شود و نمی‌توان به دولت چک سفیدامضاء داد.

تاکید روحانی مبنی بر کاهش میانگین سن کابینه تا حدود ۵ سال رویه خوبی است

او با تاکید بر لزوم جوان‌گرایی در تشکیل کابینه دوازدهم خاطرنشان کرد: تاکید آقای روحانی مبنی بر کاهش میانگین سن کابینه تا حدود ۵ سال، اقدام و رویه خوبی است. همچنین باید با رویکرد تخصص‌گرایانه در راستای تشکیل کابینه اقدام شود. متاسفانه در دولت فعلی افرادی را در بعضی سازمان‌ها و نهاد‌ها داشتیم که حتی یک روز سابقه مدیریت در آن را نداشتند.

جعفرزاده ایمن‌آبادی در پاسخ به سوالی درباره احتمال ورود برخی نمایندگان عضو هیات رییسه فراکسیون مستقلین ولایی به کابینه دوازدهم، گفت: به هرحال این حق دولت است که افراد هماهنگ با خود را انتخاب کند. البته این گفته به‌منظور حمایت از فرد خاصی نیست و واقعیت این است که بنده اطلاعی از این مسائل نداشته و چیزی نیز در این رابطه نشنیده‌ام.

احتمال حضور نمایندگان در کابینه دوازدهم

نایب رییس فراکسیون مستقلین ولایی در پاسخ به سوال دیگری درباره بحث کلی ورود نمایندگان به کابینه و دولت باتوجه به زمان کوتاه سپری شده از دوره دهم مجلس یادآور شد: مهم این است که این وضعیت برای چه کسی و کدام نماینده باشد.

جعفرزاده ایمن‌آبادی در پایان تصریح کرد: قطعاً نمایندگانی داریم که انصافاً می‌توانند در دولت موثر باشند و نمی‌توان به‌صرف نماینده بودن بگوییم که نباید وارد کابینه شوند و در عین حال، نمایندگانی نیز هستند که حضورشان در مجلس اولویت دارد و نیز، نمایندگانی نیز هستند که فارغ از اولویت حضورشان در مجلس، این‌که وارد دولت شوند، چندان به صلاح نیست.

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 10 تیر 1396، کد مطلب: 681822:www. khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین