پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۰۰۱
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶
نماینده مردم بابلسر و فریدون کنار در مجلس شورای اسلامی از تخصیص 30 میلیارد تومان اعتبار بلاعوض و پرداخت تسهیلات با در صد سود پایین به کشاورزان و باغداران خبر داد و گفت: ممنوعیت واردات برنج از مردادماه الی آذر مورد تأکید است.

شعار سال: ولی‌الله نانواکناری امروز اظهار کرد: بی‌تردید کشاورزی در مازندران از وجوه مختلف اقتصادی، اجتماعی، اشتغال‌زایی و حتی امنیتی درخور توجه و اهمیت ویژه هستند.

وی با بیان اینکه این مسئله برای مسؤولان که خود سرمست عطر برنج و دلباخته بوی بهار نارنج هستند، معنایی فراتر دارد، افزود: کشاورزی، هم داستان شدن با زمین، آفتاب و گیاه و طلب برکت و رزق از درگاه خداوند، بخشی از هویت هر مازندرانی است.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به همین دیدگاه، همکاران ما در شهرها و بخش‌های مختلف شهرستان‌های منطقه و همچنین در مجلس و دولت، مصمم به تقویت و حمایت از کشاورزی به عنوان محور اصلی توسعه پایدار در استان مازندران هستند.

این مسؤول با اشاره به اینکه پیگیری‌های جدی و مستمر در حذف مالیات از برنج و همه محصولات کشاورزی، بیان کرد: لایروبی 65 کیلومتر از انهار از سردهنه احمدچاله‌پی تا کانال‌های آبرو در منطقه پایین‌دست بابلسر و فریدونکنار که در 40 سال اخیر بی‌سابقه بود، انجام شده است.

نانواکناری با تأکید بر اینکه لایروبی انهار روستای گالش‌‌کلا که گرفتگی و رسوبات انهار و کانال‌های زهکشی در این روستا منجر به سیلاب شده بود، را نیز داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: آغاز عملیات ساماندهی و احداث سد حاشیه‌ای و دریچه بتنی سردهنه احمدچاله‌پی با اعتبار 20 میلیارد ریال محقق شده است.

وی با بیان اینکه جلسات و تلاش‌های بی‌وقفه در راستای پرداخت خسارت باغداران خسارت‌دیده استان با مسؤولان دولتی از جمله معاون رئیس‌ جمهور و رئیس سازمان برنامه بودجه، به تخصیص 30 میلیارد تومان اعتبار بلاعوض و پرداخت تسهیلات با درصد سود پایین به کشاورزان و باغداران منجر شد، ادامه داد: حمایت جدی از طرح یکپارچه‌سازی اراضی شالیزاری در حوزه انتخابیه و برای نمونه طرح جاری در روستای عزیزک بابلسر که باعث کاهش هزینه تولید و افزایش درآمد سرانه کشاورزی می‌شود، بخشی از این اقدامات و دغدغه‌مندی است.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کنترل واردات برنج و تصویب ممنوعیت واردات برنج از مردادماه لغایت آذر در مجلس که با همکاری مناسب دولت موجب افزایش قیمت خرید برنج از کشاورزان شده است و از نتایج همکاری و نگرانی مشترک مجلس و دولت بوده که خود تضمین دیگری بر رونق کشاورزی در استان است.

نانواکناری ابراز امیدواری کرد با همت کشاورزان ، حمایت به موقع و راهبردی مسؤولان دولتی مانند ارائه تسهیلات مکانیزاسیون که در حال حاضر توسط دولت در سطح گسترده ارائه می‌شود و ورود جوانان تحصیل‌کرده، متخصص و پر انرژی به بخش کشاورزی زمینه توسعه هرچه بیشتر این خاک زرخیر فراهم شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی شمال نیوز، تاریخ انتشار 11 تیر 96، کد مطلب: 154413:www.shomalnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین