پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۰۶۳
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱
مدتی است که مجموعه‌ای با عنوان تجاری «کپ» قصد راه‌اندازی تاکسی‌های اینترنتی را در سطح شهر گرگان مشابه اجرای طرح تاکسی اینترنتی «اسنپ» در تهران و برخی دیگر از شهرهای کشور را دارند.

شعار سال: هفته گذشته تعدادی از مدیران و رانندگان تاکسی‌های تلفنی در شهر گرگان به صحن علنی شورای اسلامی گرگان آمده و اعتراض خود را عنوان کردند.

در پیگیری‌های انجام شده مقرر بود که موضوع در هیات رئیسه شورای اسلامی شهر گرگان بررسی و موضوع رسیدگی شود.

اما بر اساس مشاهدات و ظاهر امر، موضوع حل نشده و این افراد دوباره در صحن علنی امشب که سیصد و هفتاد و نهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان محسوب می‌شود، حاضر شده و انتقادات خود را دوباره بیان کردند.

مدیران و رانندگان آژانس بر این عقیده هستند، با توجه به ضرر مالی شدید به تاکسی‌های تلفنی شهر گرگان و تبعات بسیار بد اجتماعی این موضوع و با توجه به آنکه مدیران این طرح بدون کمک و همراهی تاکسی تلفنی‌های شهر نمی‌توانند فعالیت کنند، خواستار توقف اجرای این طرح و عدم صدور مجوز برای آن مجموعه شوند.

حسین صادقلو شهردار گرگان در این جلسه اظهار کرد: یک مرکز در گرگان راه‌اندازی می‌شود و تمام آژانس‌ها به تمایل خودشان تعدادی از خودروهای تحت اختیار را در آن مرکز ثبت‌نام می‌کنند و هیچ وجهی برای ثبت‌نام پرداخت نمی‌کنید.

وی اضافه کرد: آن مرکز، تمامی رانندگان را جانمایی کرده و بر روی نرم‌افزار تعریف خواهند کرد و شهروندانی که درخواست خودرو دارند به چند طریق به خودروها دسترسی پیدا خواهند کرد.

شهردار گرگان گفت: این سیستم پس از برقراری تماس از سوی شهروند، تماس را به نزدیک‌ترین تاکسی تلفنی ارتباط می‌دهد و تا زمانی که آژانسی در نزدیکترین محل فرد سفارش دهنده وجود دارد هیچگاه آژانسی در مکان دورتر نمی‌تواند سرویسی را به مشتری ارائه دهد.

صادقلو گفت: مرحله دیگر این است که شهروند نسبت به راننده خاص و یا آژانس خاصی نظر مثبت‌تری دارد و آنجا شهروند انتخاب می‌کند که کدام راننده و یا از کدام آژانس سرویس دریافت کند.

وی تاکید کرد: از محل وجهی که راننده از مسافر می‌گیرد به آن شرکت و مرکز ساماندهی آژانس‌ها اختصاص خواهد یافت.

شهردار گرگان با اشاره به مزایای این طرح گفت: مسافر در سریع‌ترین زمان ممکن به خدمات می‌رسد، آلودگی محیط زیست کاهش خواهد یافت، سوخت اضافی مصرف نمی‌شود، راننده‌ای که برای ارائه سرویس به محل سکونت مشتری می‌رود با استفاده از این نرم‌افزار به محل دقیق می‌رسد و با بوق زدن اعلام حضور نمی‌کند.

صادقلو متذکر شد: هر کدام از رانندگان آژانس و مدیران آژانس فکر می‌کنند حقی از آنها ضایع می‌شود جلسه‌ای تشکیل خواهیم داد تا تمامی ابهامات و سوالات برطرف شود زیرا رفع این ابهامات وظیفه شرکت مورد نظر است.

وی ادامه داد: حتی اگر قانع نشدید با هزینه ما به شهرهایی بروید که این سیستم در آنجا اجرایی شده و تجربه موفقی نیز داشته‌اند.

شهردار گرگان با انتقاد از جمع‌آوری استشهاد و انتقادها و اعتراضات این‌چنینی، گفت: قرار نیست شهرداری برای ایجاد ارتباطات هوشمند و تسریع در موضوع ترافیک و انسجام بخشی ترابری شهری از جایی اجازه بگیرد.

صادقلو تاکید کرد: زمانی که وزارت کشور موضوعی را تکلیف می‌کند، شهرداری‌ها موظف هستند آن تکلیف را در قالب قانون اجرایی کنند.

وی اضافه کرد: این شرکت اجازه تاسیس آژانس (تاکسی تلفنی) در شهر را ندار و با استفاده از همین ظرفیت موجود تاکسی تلفنی‌ها در گرگان اجازه فعالیت دارند و حتی چند سال است که صدور پروانه آژانس را به دلیل کافی بودن تعداد آژانس‌های شهر ممنوع کردیم و در حال حاضر حداقل 70 نفر در نوبت دریافت پروانه آژانس هستند.

شهردار گرگان اظهار کرد: این مجموعه هنوز هیچ مجوزی نگرفته، قراردادی بسته نشده و کاری انجام نشده است و نیت ما این است که سیستم آژانس‌ها را هوشمند کنیم و این کار حتما در گرگان انجام خواهد شد.

وی گفت: هوشمندسازی سیستم آژانس‌ها باید در گرگان اجرا شود و برای شهرداری گرگان تفاوتی نمی‌کند که بخش خصوصی انجام دهد و یا مدیران آژانس با تشکیل تعاونی این کار را انجام دهد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی خزر، تاریخ انتشار 10 تیر 96، کد مطلب: 11235:www.shomalpress.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین