پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۳۱۰
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳
روزنامه‌های کیهان و وطن امروز به علی لاریجانی و مجلس شورای اسلامی انتقاد کردند. انتقاد این دو روزنامه اصولگرا به یک اظهار نظر علی لاریجانی و یک طرح نماینگان مجلس برای مقابله با آمریکا بوده است.

شعار سال: انتقاد روز گذشته علی لاریجانی به سخنان تند محسنی اژه ای نسبت به دولت روحانی و گوشه کنایه زدن های او در نماز جمعه هفته گذشته با انتقاد روزنامه کیهان روبه رو شده است.

کیهان این بخش از سخنان علی لاریجانی را نقل کرد: «سرمایه‌گذاران باید مطمئن شوند که قوه قضائیه پشت آن ها است. رهبری هم بر این امر بسیار تاکید داشتند و در ماه مبارک رمضان هم در دیداری که داشتند، مطرح کردند. آنان باید دلگرم شوند به هنگام مشکلات سرمایه حذف می‌شود، نباید در کشاکش رسانه‌ها افتاد، برادر عزیزم آقای محسنی‌اژه‌ای حرف‌هایی که سرمایه‌گذاران را از کشور فراری می‌دهد را بیان نکنید. نباید در دامن رسانه‌ها افتاد. مسائل را در محافل خصوصی حل و فصل کنید، مسائل تنش‌زا مطرح نکنید مردم باید احساس سکینه کنند.»

این روزنامه در ادامه از لاریجانی انتقاد کرد و نوشت: «اصل حرف آقای لاریجانی درباره نکشاندن مسائل تنش‌زا به رسانه‌ها حرف درستی است، اما توقع و انصاف این است که رئیس مجلس قبل از هر کس، به شروع‌کننده برخی کشمکش‌ها که نوعا شخص رئیس دولت و برخی دولتمردان و طیف رسانه‌ای همسو با آن هاست، این تذکر را بدهند به ویژه اینکه آقای لاریجانی در طول 4-5 سال گذشته در زمره حامیان اصلی و نزدیک آقای روحانی قرار گرفته است.»

این روزنامه علی لاریجانی متهم کرده است که در قبال سخنان متحد نزدیکش یعنی دولت و حسن روحانی "سکوت" می کند.

این روزنامه همچنین در ادامه از مجلس شورای اسلامی نیز انتقاد کرده است که چرا دولت درباره مسائل مختلف کشور از جمله مسائل اقتصادی و سیاست خارجی از دولت گزارش نمی خواهد.

کیهان بخشی از نمایندگان مجلس را "وکیل الدوله" خوانده و نوشته است "بدعملی دولت به حدی است که در ماجرای تدوین برنامه ششم و بودجه سال 96 کمترین همکاری و بیشترین دهن‌کجی را به مجلس کرد."

به نظر می رسد این روزنامه اصولگرا و منتقد جدی دولت، علی لاریجانی رییس مجلس را نیز در میان "وکیل الدوله" ها تقسیم بندی می کند. کیهان نوشت: «از رئیس مجلس و نمایندگان انتظار می‌رود از حالت انفعال خارج شوند و دولت را به پاسخگویی وادار سازند. به عنوان مثال دولت امسال باید 970 هزار شغل ایجاد کند، حال آن که کمترین برنامه‌ریزی اجرایی برای این کار انجام نداده است.»

در کنار روزنامه کیهان امروز وطن امروز نیز به مجلس انتقاد کرد. انتقاد این روزنامه نیز به طرحی بود که طیف سیاسی نزدیک به علی لاریجانی و مرکز پژوهش های مجلس برای مقابله با آمریکا تدوین کرده اند.

به گفته نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی طرح 23 ماده ای مجلس در راستای"مقابله با اقدامات ماجراجویانه و خصمانه ایالات متحده ضد جمهوری اسلامی ایران است. طرح فوق در تقابل مستقیم با بخش اعظم فعالیت های تروریستی، اقدامات حمایتی از نقض حقوق بشر و تروریسم دولت آمریکا را شامل می شود."

روزنامه وطن امروز این طرح را "تفنگ خالی" خوانده و نوشته است: «در سطح فرامتنی نکته مهم پاسخ به این سوال است که چرا مجلس شورای اسلامی به‌رغم وجود قانونی که تکلیف دولت را در زمان نقض برجام از سوی طرف‌های توافق، مشخص کرده است، اقدام به تهیه و تصویب طرحی جدید کرده است؟»

به اعتقاد این روزنامه طرح مجلس برای مقابله با طرح تحریمی سنای امریکا علیه ایران است. این روزنامه نوشته است: «اقدام مجلس برای تهیه و تصویب طرح جدید به معنای نادیده گرفتن قانون قبلی است. قانونی که البته هرگز توسط دولت انجام نشد غیر از ارائه گزارش‌های 3 ماه یک بار وزارت امور خارجه به مجلس که آن نیز هیچ وقت محل توجه و بررسی نشد.»

به نظر می رسد وطن امروز از این ناراحت است که چرا مجلس برجام را برهم نمی زند. این روزنامه در ادامه نقد خود آورده است: «پیامی که این اقدام به بیرون مخابره می‌کند این است که مجلس شورای اسلامی نیز همانند دولت ایران تمایلی برای برهم زدن برجام ندارد، حتی در زمانی که محرز و مشخص است آمریکا در حال بی‌خاصیت کردن برجام و تعرض به روح و جسم برجام است.»

وطن امروز تاکید کرده است: «اما در سطح متنی باید گفت طرح تهیه شده فاقد خاصیت اثرگذاری است. عبارت گویا برای این قانون تفنگ خالی است. به عبارت دیگر این قانون که به منظور مقابله با اقدامات خصمانه سنای آمریکا تهیه شده است، اثری بر این موضوع نخواهد داشت.»

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 12 تیر 1396، کد مطلب: ۳۲۱۱۵۸:www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین