پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۶۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۸
رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: بسیاری از جلسات قاچاق کالا و ارز صرفا برای رفع رجوع و کاهش فشارها انجام می‌شود.

شعار سال: حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی با بیان اینکه یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال پایدار در کشور جلوگیری از قاچاق کالا است، گفت:‌ درحال حاضر بین 15 تا 30 میلیارد دلار قاچاق در کشور وجود دارد که با این میزان می‌توان حداقل 700 هزار شغل ایجاد کرد با توجه به اینکه طبق برنامه ششم ما باید هر سال یک میلیون و 500 هزار شغل ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه اعداد و ارقامی که درباره میزان قاچاق کالا و کاهش آن گفته می‌شود بر اساس استناداتی ضعیف است، یادآور شد: لازم است ما به جای توجه به استناداتی ضعیف در این باره به وضعیت عمومی کشور توجه کنیم.

نماینده مردم همدان با بیان اینکه با نگاهی به اوضاع بازار و اجناس موجود متوجه می‌شویم که تولید داخلی ما هر روز ضعیف‌تر می‌شود و در مقابل واردات خارجی افزایش پیدا می‌کند، تصریح کرد: اینکه با چه استناداتی اعلام می‌شود که میزان قاچاق کالا و ارز در کشور کاهش پیدا کرده مشخص نیست و ما تا به الان منطق دقیقی پیرامون این آمار و ارقام به دست نیاورده‌ایم.

حاجی‌بابایی اظهار داشت: از سوی دیگر بیش از سه سال از مصوبه مجلس در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز گذشته اما هنوز آیین نامه آن آماده نشده و حتی طبق گزارش‌های واصله به ما گفته می‌شود که تدوین این آیین نامه سه سال دیگر هم طول می‌کشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه همت عالی و اراده جدی برای مبارزه با قاچاق دیده نمی‌شود، گفت: بنده ضعف اصلی در این باره را فقط متوجه دولت به معنای قوه اجرایی نمی‌دانم و حتی مجلس را هم مورد سوال قرار می‌دهم چرا که معتقدم که شاید مجلس در این زمینه ضعف قانونی نداشته باشد اما ضعف نظارتی دارد و ما باید نظارت خود را بیش از پیش کنیم.

وی با بیان اینکه بنده به هیچ وجه جلسات محرمانه و گزارش‌هایی که در آن جلسات پیرامون موضوع قاچاق ارائه می‌شود را قبول ندارم، تأکید کرد: معتقدم مردم هم باید از چند و چون این گزارش‌ها با خبر بوده و پیرامون آن اظهارنظر کنند.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه این مردم هستند که از کف خیابان‌ها بهتر لمس می‌کنند که میزان قاچاق کاهش پیدا کرده یا خیر، تصریح کرد:‌ اغلب جلساتی که در زمینه مبارزه با قاچاق کالا برگزار می‌شود برای رفع رجوع و کاهش فشارها است و باید این جلسات از حالت محرمانه خارج شده و اجازه استماع آنها را به مردم بدهیم.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی با تأکید بر اینکه لازم است چندین مناظره در رسانه ملی پیرامون قاچاق کالا و ارز با ارائه اعداد و ارقام مستدل در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: برای جبران بحث بیکاری چاره‌ای جز مبارزه با قاچاق کالا و ارز نداریم و همه باید بدانند که این معضل فقط مربوط به این دولت و آن دولت نیست و نباید آن را سیاسی کرد بلکه همه برای ریشه کن کردن آن باید پای کار بایستند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار 15 تیر 1396، کد مطلب:6154259 : yjc.irwww.

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۶
0
0
هرکجا محرمانه شد، بوی فساد می تواند داشته باشد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین