پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۷۹۲
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: با موافقت و ابلاغ مجلس، یک و نیم میلیارد دلار از محل از محل صندوق توسعه ملی جهت روستاهای کشور اختصاص می یابد.

شعار سال: حمید بنایی در جلسه بهره‌برداری از طرح هادی روستاها که با حضور معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در محل فرمانداری گناباد برگزار شد، عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی نگاه ویژه‌ای روستاها و اشتغال جوانان داشته اما هنوز نیز بایستی در جهت رفع مشکل اشتغال و اقتصاد روستاها تلاش کرد.

نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بحث بهسازی روستاها و اجرای طرح‌های هادی و قیر رایگان جلسات متعددی برگزار شده که بر این اساس، معادل 400 میلیارد تومان قیر رایگان به روستاهای کشور تزریق خواهد شد و نیز 200 هزار واحد مسکونی در روستاهای کشور بازسازی، بهسازی و احداث خواهد شد.

گردشگری روستایی، یکی از پتانسیل‌های مهم در گناباد

در ادامه فرماندار گناباد نیز با بیان اینکه 30 درصد مردم گناباد در روستا سکونت دارند، گفت: طرح هادی در 58 روستا مطالعه، در 21 روستا اجرایی، در 4 روستا اجرا و در 28 روستای گناباد نیز تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

محمدعلی نبی پور، گردشگری روستایی را یکی از پتانسیل‌های مهم در گناباد دانست و افزود: اعتبارات خوبی از محل ماده 180 تمرکز دارائی‌ها برای اجرای طرح گردشگری در روستای سنو درنظر گرفته شده و طرح روستای قوژد نیز در مرحله تهیه قرار دارد.

وی افزود: پیمانکاران بنیاد مسکن در گناباد اکثرا غیر بومی هستند که در صورت بروز مشکل دسترسی به آنجا سخت بوده بر همین اساس، نیاز است که از ظرفیت پیمانکاران بومی برای اجرا طرح‌ها در روستاها استفاده شود.

فرماندار گناباد با بیان اینکه دولت یازدهم برای روستاها اقدامات بزرگی انجام و اعتبارات خوبی نیز تخصیص داده، خاطرنشان کرد: در ایام انتخابات در حق دولت احجاف شده، زیرا دولت در عین حالی که با مشکلات عدیده اقتصادی مواجه بود کارهای بزرگی انجام داد و بیش از 35 درصد ماده 180 و 40 درصد تمرکز دارائی‌ها را به روستاهای کشور اختصاص داد.

در این مراسم دهیاران روستاهای قنبرآباد و سنو به نمایندگی از دهیاران شهرستان گناباد به بیان دغدغه‌ها و مشکلات روستاها پرداختند.

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 15 تیر 1394، کد مطلب: 964-7590-5 :www. isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین