پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۸۲۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۵
دبیر قرارگاه فرهنگی افسران سایبری «نفیر» با بیان اینکه «نفیر» نخستین قرارگاه سایبری دختران در کشور است، گفت: مسوولان رده بالای همدان از کمک برای آغاز به کار قرارگاه «نفیر» خودداری کردند اما در دوره‌ بی‌مهری آنها، دبیر قرارگاه ضد صهیونیستی کمیل با دراختیار قرار دادن محیط کمک بزرگی در آغاز به کار این قرارگاه داشت.

شعار سال: قرارگاه فرهنگی افسران سایبری «نفیر» نخستین قرارگاه سایبری دختران در کشور است که به همت جمعی از دختران همدان و به منظور تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص فعالیت‌های بانوان در عرصه فرهنگی شکل گرفته است.

به منظور آشنایی با چگونگی شکل‌گیری و اقدامات انجام شده در این قرارگاه گفت‌و‌گویی با دبیر قرارگاه فرهنگی افسران سایبری«نفیر» انجام شد که در ادامه می‌خوانید.

فاطمه رستمی دبیر قرارگاه فرهنگی افسران سایبری «نفیر» به بیان چگونگی شکل‌گیری و فعالیت‌ها در قرارگاه افسران سایبری «نفیر» پرداخت و اظهار کرد: پایه‌های قرارگاه فرهنگی نفیر از قرارگاه اسراء شکل گرفته است.

وی قرارگاه اسراء را یک پایگاه فرهنگی با فعالیت تعدادی از دختران فرهنگی فعال که غالباً از تشکل‌های دانشجویی هستند، دانست و گفت: هدف قرارگاه اسراء حضور موثر در بحث سایبری بود که بتواند فعالیت‌هایی را که در عرصه فضای مجازی یک بانوی فرهنگی فعال می‌تواند ایفا کند، را به عهده بگیرد.

دبیر قرارگاه فرهنگی افسران سایبری «نفیر» بیان کرد: قرارگاه اسراء چند بخش شامل بحث آموزش، عملیات و بخش‌های مرتبط دیگر بود؛ به مرور این احساس نیاز به وجود آمد که با توجه به گستردگی حجم کارها و باز بودن عرصه برای فعالیت، در نظر بود فعالیت‌ها در قالب هسته‌های تخصصی و کارگروه‌های تفکیک‌شده، باشد.

وی متولد شدن قرارگاه فرهنگی افسران سایبری «نفیر» را از تفکیک فعالیت‌های قرارگاه اسراء دانست و ادامه داد: قرارگاه فرهنگی افسران سایبری «نفیر» هسته آموزشی قرارگاه اسراء و زیر نظر این قرارگاه است.

رستمی با تأکید بر اینکه قرارگاه فرهنگی افسران سایبری «نفیر» بحث توانمندسازی و ارتقای سطح سواد فضای مجازی دختران استان را به عهده دارد، تصریح کرد: اکثر خانم‌ها در بحث فضای مجازی، سایبر و مهارت‌های نرم‌افزاری و محتوایی چند پله از آقایان عقب‌تر هستند که این یک ضعف است.

وی افزود: به این منظور که خانم‌ها باید در جامعه نقش‌آفرینی داشته باشند و تنها در خانه محصور نباشند، این نیاز احساس شد که سطح سواد بانوان استان را با آموزش‌هایی بالا ببریم و قدم‌های کوچکی در تحقق بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه بانوان برداریم.

دبیر قرارگاه فرهنگی افسران سایبری «نفیر» خاطرنشان کرد: ایده ایجاد این قرارگاه از شهریورماه سال گذشته ارائه و قدم‌های اول ایجاد آن نیز مهرماه و همزمان با آغاز دوره‌های شهید باغبانی برداشته شد.

وی با بیان اینکه طبق اطلاعات به دست آمده از رصدها در سطح استان و حتی در سطح کشور، این مهم مشخص شد که اولین قرارگاه دخترانه در فضای مجازی هستیم، یادآور شد: با توجه به خلأهای موجود، قرارگاه فرهنگی افسران سایبری «نفیر» به عنوان اولین تشکل سایبری دخترانه در کشور تشکیل شد.

رستمی با تأکید بر اینکه خلأ وجود تشکل سایبری در حوزه دختران که متولی، مخاطب و برنامه‌ریزان آن بانوان باشند در کشور وجود نداشت، اظهار کرد: به منظور انجام وظیفه وارد این فضا و تشکیل قرارگاه شدیم.

وی به برگزاری دوره‌ها از ابتدای تشکیل قرارگاه اشاره کرد و گفت: اولین دوره آموزشی قرارگاه با طول دوره 6 ماه، به یاد شهید مدافع حرم «شهید هادی باغبانی» مهرماه با برگزاری کلاس‌های نرم‌افزاری تشکیل شد؛ دوره دوم با تعداد مخاطبان بیشتر در یک زمینه نرم‌افزاری در دوره چهارماه دنبال شد.

دبیر قرارگاه فرهنگی افسران سایبری «نفیر» بیان کرد: با فراخوان ثبت‌ نام دوره سوم، کارها برای برگزاری دوره‌های تابستانه در چهار ترم 15 روزه آغاز شده است.

وی با اشاره به رده‌بندی مخاطبان در قرارگاه فرهنگی افسران سایبری «نفیر»، افزود: بخشی از مخاطبان قرارگاه، بانوان فعال فرهنگی به عنوان جزئی از نخبگان جامعه هستند که بخشی از جهت‌دهی جامعه را به عهده دارند و باید تجهیز شوند؛ نمی‌توانیم بحث مسلح کردن فعالان فرهنگی را رها کنیم.

رستمی با تأکید بر اینکه تمام مخاطبان دوره‌های قرارگاه صرفاً فعالان فرهنگی نیستند، تصریح کرد: در دوره‌ها مخاطبان عام نیز داریم و که باید در خصوص سطح سواد آنها نسبت به فضای مجازی کار کنیم و به همین دلیل مخاطبان عام را نیز به عنوان جزئی از مخاطبان در دوره‌ها داریم.

وی شعار قرارگاه فرهنگی افسران سایبری «نفیر» را «دختران برای دختران» دانست و ادامه داد: دختران 15 تا 25 سال هدف این قرارگاه هستند و با توجه به این مهم دختران جوان و نوجوان مربیان و متربیان این قرارگاه به شمار می‌روند.

دبیر قرارگاه فرهنگی افسران سایبری «نفیر» خاطرنشان کرد: در اولین دوره آموزشی برگزارشده با توجه به تبلیغات انجام‌شده بیش از 20 نفر در دوره‌ها حضور داشتند که این میزان آمار خوبی برای حضور در دوره اول بود؛ در دوره دوم تعداد شرکت‌کنندگان در دوره‌ها دو برابر شد.

وی با بیان اینکه برد تأمین مالی قرارگاه کاملاً مستقل است، یادآور شد: در ابتدای تشکیل قرارگاه درآمد خاصی نداشتیم و نوع تبلیغات برای جذب مخاطبان بیشتر در فضای مجازی بود اما اکنون برگزاری کلاس‌ها در درآمدزایی نقش دارد.

رستمی با اشاره به فراخوان برگزاری دوره سوم آموزشی قرارگاه فرهنگی «نفیر»، اظهار کرد: در دوره سوم 14 عنوان در دو بخش نرم‌افزاری و محتوایی دنبال خواهد شد؛ علاوه بر کلاس‌های نرم‌افزاری گسترده، کلاس‌های محتوایی در سه محور زنان، تشکیلات و مدیریت نیرو و فضای مجازی نیز از دهم تیرماه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه هر مجموعه فرهنگی برای قوت گرفتن از اساتید کشوری بهره می‌گیرد اما در قرارگاه نفیر به این نتیجه رسیدیم این رویکرد برای همیشه پاسخگو نیست، گفت: تعداد اساتید فعال در جبهه فرهنگی حدود 10 تا 12 نفر هستند که باید سراسر کشور را پوشش دهند که در صورت استفاده از این اساتید طبیعتاً کیفیت کاهش می‌یابد و مجموعه جوشش نداشته و نخبه فرهنگی پرورش نمی‌یابد؛ از این رو تصمیم گرفتیم از فعالان فرهنگی در سطح آموزش و باتجربه استفاده کنیم.

دبیر قرارگاه فرهنگی افسران سایبری «نفیر» بیان کرد: علاوه بر اینکه اساتید آموزشی در قرارگاه خانم هستند برقراری ارتباط بین مربیان و متربیان بهتر خواهد بود و به این دلیل از ظرفیت‌های استان و فعالان فرهنگی توانمند استان هستند؛ این امر موجب شناسایی نیرو از استان و فراهم کردن بستری برای رشد این نیروها شد.

وی شکل‌گیری این قرارگاه و به‌کارگیری نیروهایی از دختران را در این قرارگاه موجب افزایش اعتماد به‌ نفس در دختران دانست و افزود: فعالیت خانم‌ها در این قرارگاه موجب استقلال در فعالیت دختران و ایجاد روحیه خودباوری در آنها شد.

رستمی با بیان اینکه در ادامه برگزاری دوره‌های آموزشی در نظر داریم با شناسایی استعدادها و افراد توانمند موجود در دوره‌ها از حضور این افراد برای افزایش سطح سواد و توانمندی دختران استان استفاده کنیم، تصریح کرد: قبل از شکل‌گیری قرارگاه «نفیر» تحقیق گسترده‌ای در مورد استعدادها و توانمندی‌های دختران فرهنگی با این مسئله مواجه شدیم که متأسفانه هیچ یک از این دختران برای انجام کار فرهنگی به ابزارهای روز مسلح نیستند.

وی با تأکید بر اینکه برای مقابله با تهاجم فرهنگی، مسلح شدن به ابزارهای فرهنگی دختران یک ضرورت است، ادامه داد: هسته مرکزی قرارگاه متشکل از پنج نفر است و با در نظر گرفتن بحث آموزش‌ها حدود بیش از 60 نفر تحت آموزش قرار گرفتند و تعدادی نیز کماکان در حال همکاری با قرارگاه هستند؛ تعدادی دیگر از دختران آموزش‌دیده نیز در سایر مجموعه‌های فرهنگی در حال خدمات‌رسانی هستند و دوره‌های برگزارشده بازدهی خوبی داشته است.

دبیر قرارگاه فرهنگی افسران سایبری «نفیر» خاطرنشان کرد: قرارگاه اسراء به کمک قرارگاه ضد صهیونیستی کمیل شروع به کار کرد و می‌توان گفت قرارگاه اسرا زیرمجموعه قرارگاه ضد صهیونیستی کمیل است؛ قرارگاه کمیل با ارائه محیط آموزشی، کمک‌ها و جهت‌گیری‌های فکری کمک بزرگی در آغاز به کار قرارگاه «نفیر» داشت.

وی با بیان اینکه شروع به کار قرارگاه «نفیر» بسیار سخت بود و حتی چندین بار نیز به مسوولان رده بالای استانی رجوع کردیم اما متأسفانه هر بار به عناوین مختلف از کمک خودداری کردند، یادآور شد: بعد از شکل‌گیری قرارگاه اسراء از اهداف تفکیک این قرارگاه به سه پایگاه «نجمه»، «باران» و «نفیر» علاوه بر آموزش، انجام یکسری کارهای عملیاتی بود.

رستمی با تأکید بر اینکه در شکل‌گیری قرارگاه فرهنگی «نفیر» الگوی رفتاری نداشتیم، اظهار کرد: با توجه به اهداف و نبود الگو، اولین قدم نیاز به تربیت نیرو است که «نفیر» آموزش نیروها را به عهده دارد و کار عملیاتی در پایگاه «نجمه» و تولید محتوا نیز در پایگاه «باران» صورت می‌گیرد.

وی شناسایی درست ظرفیت‌های استان در بخش دختران را یکی از اهداف قرارگاه «نفیر» برشمرد و گفت: ظرفیت سنجی استان علاوه بر تربیت نیرو از اهداف قرارگاه «نفیر» است؛خوشبختانه در استان همدان فعالان فرهنگی خوب و مجربی در بخش بانوان داریم اما شناسایی نشدند و در فضای فرهنگی کشور از آنها استفاده نشده است که در این قرارگاه در نظر داریم این افراد شناسایی، معرفی و از ظرفیت آنها استفاده شود.

دبیر قرارگاه فرهنگی افسران سایبری «نفیر» بیان کرد: برگزاری این دوره‌ها به همدان محدود نمی‌شود و پیگیری‌ها برای برگزاری دوره‌ها در سایر شهرستان‌ها و استان‌ها دنبال شده و اولین شعبه قرارگاه «نفیر» در شهرستان ملایر نیز با آموزش 6 جلسه‌ای فتوشاپ آغاز شده و ثبت‌نام در حال انجام است؛ در سایر شهرستان‌ها نیز شعبی افتتاح خواهد شد.

وی به راه‌اندازی شعب دیگر در سایر استان‌ها اشاره کرد و افزود: در استان فارس نیز درخواست راه‌اندازی شعبه دو قرارگاه «اسرا» را دارند؛ به عنوان استان پایلوت در ایجاد دبیر قرارگاه فرهنگی افسران سایبری «نفیر» بودیم که افت و خیزها بسیار بود اما سعی کردیم با توجه به تجربیات کارهای فرهنگی و عملیاتی دوستان خطاها را به حداقل برسانیم.

رستمی با بیان اینکه برای شروع به کار قرارگاه «نفیر» هدف‌گذاری و رجوع به بیانات رهبر معظم انقلاب به بحث فضای مجازی و حضور زنان در عرصه فرهنگی داشتیم، تصریح کرد: چیزی که با آن مواجه بودیم این بود که نگاه مقام معظم رهبری به حضور زنان در فعالیت‌های فرهنگی متفاوت است از آنچه متأسفانه برخی از مسوولان فرهنگی و غیرفرهنگی در استان و سطح کشور دارند؛ دید باز و وسیع رهبری حضور خانم‌ها باعث دلگرمی ما برای طی این مسیر بود.

وی در پایان با تقدیر از دبیر قرارگاه ضد صهیونیستی کمیل؛ یادآور شد: در دوره‌ای که برای شروع کار با بی‌مهری مسوولان مواجه بودیم دبیر قرارگاه ضد صهیونیستی کمیل با ارائه کمک‌ها و در اختیار قرار دادن محیط کمک بزرگی در آغاز به کار قرارگاه «نفیر» داشت؛ به فرموده رهبر معظم انقلاب معتقدیم آینده از این روشن‌تر است و چاره‌ای نداریم جز اینکه پیش برویم چرا که مقابل ما جبهه واحد باطل است و ماهم باید با تجمیع و کار در مقابل این جبهه باطل بایستیم.

گفتنی است علاقمندان به پیگیری برگزاری دوره‌ها و اقدامات انجام شده در قرارگاه فرهنگی افسران سایبری «نفیر» به سایت این قرارگاه به آدرس http://komeiliha.ir مراجعه کنند و یا برای ارتباط با قرارگاه «نفیر» در فضای مجازی به آدرس تلگرامی t.me/A_S_NAFIR و در اینستاگرام به آدرس afsarsn_nafir مراجعه کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 17 تیر 1396، کد مطلب: 13960416000423: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
0
0
مرسی به غیرتت خواهر ایرانیه پشتیبان شما فاطمه زهراست نه این مسئولین شکم سیر
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
0
0
بزرگترین نقشی که میتوانید در ان فعالیت کنید تحکیم بنیان خانواده توسط مادران غیور و بسیجی در کشوره
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین