پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۰۰۶۱
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳
استخدام کارکنان شهرداری ها باید درقانون خدمات کشوری دیده شود، نامه ای از سوی شهرداری به کمیسیون برای تعیین تکلیف این لایحه ارسال نشده است.

شعار سال: "سلمان خدادادی"درخصوص آخرین وضعیت لایحه استخدامی شهرداری ها در کمیسیون اجتماعی مجلس،گفت: لایحه استخدامی کارکنان شهرداری ها از سوی وزارت کشور در چندین جلسه کاری مورد بررسی قرار گرفت، ضمن اینکه در جلسات برگزار شده نظرات تمامی کارشناسان ذی ربط با حضور نمایندگانی از سازمان همیاری ها و نمایندگان شهرداری تهران مورد توجه قرار گرفت.

نماینده مردم ملکان درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه جلسه ای نیز خارج از کمیسیون با حضور تمامی شهرداران مراکز استان ها در شهرداری تهران برگزار شد، افزود: نقطه نظرات کارشناسان این جلسه نیز درخصوص این لایحه دریافت شد، اما این لایحه از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و نمی توان به سادگی از کنار آن گذشت؛ زیرا در لایحه ارسالی از سوی دولت به جزییات موضوع هیچ توجهی نشده است، ضمن اینکه با یک ماده واحده کلی به دنبال اخذ مجوزبرای استخدام در شهرداری ها است.

وی با بیان اینکه دولت با ماده واحده موجود در این لایحه خواهان اخذ مجوز و به دنبال آن تدوین آیین نامه و نحوه استخدام درشهرداری ها است، تصریح کرد: اعضای کمیسیون اجتماعی معتقدند که این لایحه بسیار کلی بوده و با یک ماده واحده نمی توان تمامی اختیارات این موضوع را در حیطه وظایف وزارت کشور قرار داد، بنابراین در این راستا نظرات متعددی از سازمان همیاری های شهرداری ها به عنوان متولی این لایحه اخذ شد؛ همچنین نظرات مرکز پژوهش ها و شهرداری ها نیز مورد توجه قرارگرفت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با اشاره به اینکه درحال حاضر بررسی و رسیدگی به این لایحه در کمیسیون اجتماعی آخرین مراحل خود را می گذراند،گفت: ضمن اینکه سازمان همیاری ها و شهرداری تاکنون نامه ای را به کمیسیون اجتماعی برای تعیین تکلیف این موضوع ارسال نکرده است، اما باید به این نکته تاکید کرد که تعیین تکلیف این لایحه باید در قالب لایحه قانون دائمی مدیریت خدمات کشوری دیده شده و دولت موظف است تا پیش از شهریور سال جاری لایحه دائمی شدن این قانون را به مجلس ارسال کند؛ یعنی در استخدام کارکنان دولتی نباید به صورت جزیره ای عمل شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، رییس سازمان شهرداری ها درنامه ای به رییس کمیسیون اجتماعی خواستار تعیین تکلیف لایحه استخدامی شهرداری ها در این کمیسیون شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری اقتصادی ایران ، تاریخ انتشار 18تیر 96، کدمطلب:718117، www.econews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین