پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۰۲۲۱
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت ۶۰ درصد کانون‌ها در مناطق روستایی و ۴۰ درصد در مناطق شهری استان هستند.

شعار سال: جواد کارگران دهکردی ۱۹ تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان، با اشاره به اینکه اوقات فراغت نقش موثری در زندگی نسل جوان دارد، اظهار کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد از فعال ترین نهادهایی است که دارای سابقه طولانی و مشارکت در پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان دارد.
کارگران گفت: طرح اوقات فراغت با عنوان آسمانی‌ها در کانون های فرهنگی هنری مساجد با رویکرد مسجد محور برگزار می‌شود.
وی با اشاره به وجود 380 پایگاه‌های اوقات فراغت در استان در سال جاری، تصریح کرد:پیش‌بینی می‌شود ۱۲ هزار نفر از نوجوانان و جوانان از برنامه های امسال استفاده کنند که عمده مخاطبین جوانان و نوجوانان و همچنین بزرگسالان هستند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت:زمان اجرای این طرح از ۲۰ تیرماه آغاز و تا ۱۵ شهریور ادامه می‌یابد.
وی بیان کرد: کلاس‌ها با موضوعیت اعتقادی، قرآنی، فضای مجازی و سواد رسانه ای برگزار می‌شود.
کارگران گفت: تفاهم‌نامه‌هایی با برخی از نهادها از جمله آموزش و پرورش، سپاه و ورزش و جوانان منعقد شده تا بتوان از امکانات این نهادها استفاده کرد.

کارگران گفت: 950 مسجد در سطح استان وجود دارد که در برنامه ششم توسعه تمام مساجد ملزم به ایجاد کانون فرهنگی هنری هستند.
وی با اشاره به اینکه هر ساله اعتبارات مربوط به کانون‌ها به صورت سرانه و بر اساس درجه کانون‌ها پرداخت می‌شد، افزود: امسال برای نخستین بار با در نظر گرفته ردیف بودجه برای کانون‌ها و تملک دارایی در سازمان برنامه و بودجه استان، دو میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار برای تعمیر و تجهیز کانون‌های مساجد تخصیص یافته است.
کارگران برگزاری دومین نکوداشت آیت‌الله دهکردی، بزرگداشت میرزا حبیب دستان بنی در بن و راه‌اندازی سینما خانوادگی غدیر شهرکرد بعد از یک دهه تعطیلی را از برنامه‌های این اداره‌کل دانست.
وی گفت: 27 تیرماه برای نخستین بار همایش تکریم از چهار استاد خوشنویسی استان با درجه استادی با حضور مسئولان کشوری و استانی و نکوداشت ضیاء‌الدین امامی دهکردی نقاش برجسته استانی ساعت 10 صبح در سالن غدیر برگزار می‌شود.
کارگران همچنین به برگزاری جشنواره امام رضا اشاره و خاطرنشان کرد: این جشنواره هشت مرداد ماه ساعت 10 صبح با عنوان تولید کتاب رضوی در سالن غدیر این اداره کل برگرار می‌شود.
در ادامه نشست مسئول دبرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، اظهار کرد: طرح اوقات فراغت در 50 رشته آموزشی برگزار خواهد شد.
حجت‌الاسلام مراد یوسفی برگزاری اردوهای زیارتی به مشهد مقدس، استفاده از ظرفیت کتابخانه مساجد، اعزام مسئولان کانون‌ها در قالب اردوی اندیشه‌های آسمانی به مشهد مقدس و حضور سه نفر از روحانیون قم در کانون‌های مساجد استان را از دیگر برنامه‌های این طرح دانست.
وی گفت: ظرفیت کلاس‌ها 15 تا 25 نفره است و یک هزار مربی با تجربه برای این طرح در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به طرح پیوند جوانان و نوجوانان به مسجد، گفت: این طرح در 50 مسجد استان برگزار می‌شود که در طول سال مدارسی که به مساجد نزدیک هستند می‌توانند از ظرفیت کلاس‌ها و مساجد استفاده کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار 19 تیر 1396، کد مطلب: 685180: www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
برگزیده ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین