پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۰۲۶۲
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶
مسئول روابط عمومی فرودگاه های سیستان و بلوچستان گفت: هواپیمای مسیر تهران - زابل که به دلیل توفان شدید و کاهش دید در فرودگاه بین المللی زاهدان به زمین نشست با بهبود نسبی شرایط جوی به سمت زابل پرواز کرد.

شعار سال: حمیدرضا پارسا روز دوشنبه اظهار داشت: پرواز شماره 1085 هواپیمای شرکت ماهان ساعت شش صبح دوشنبه فرودگاه مهرآباد را به سمت زابل در شمال سیستان و بلوچستان ترک کرد.

وی ادامه داد: این پرواز قرار بود ساعت هفت و 30 دقیقه وارد فرودگاه زابل شود که با توجه به توفان شدید و کاهش دید افقی تا هزار و 500 متر بعد از دو بار تلاش موفق به نشستن نشد.

وی افزود: با توجه به تداوم توفان در منطقه سیستان این هواپیما تغییر مسیر داد و ساعت نه و 10 دقیقه صبح در فرودگاه بین المللی زاهدان به زمین نشست که بعد از حدود دو ساعت و 30 دقیقه توقف، ساعت 11 و 41 دقیقه به سمت زابل پرواز کرد.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز گفت: حداکثر سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در 24 ساعت گذشته در زابل واقع در شمال استان به 86 کیلومتر بر ساعت و شعاع دید در زهک به 700 متر رسیده است.

رضا آزادمنش اظهار داشت: وزش باد همراه با گرد و خاک شدید در این مدت شعاع دید در زابل را به هزار و 500 متر و زهک یکی دیگر از شهرستان های شمالی سیستان و بلوچستان را به 700 متر کاهش داده است.

وی افزود: بر اساس نقشه های همدیدی و آینده نگری تا روز پنجشنبه با افزایش شیب فشاری در شمال استان وزش باد شدید و گرد و خاک ادامه دارد که از دوشنبه تا چهارشنبه سرعت باد به حدود 95 کیلومتر بر ساعت افزایش می یابد.

وی ادامه داد: برای این مدت در شمال استان توفان گرد و خاک و کاهش دید افقی و اختلال در تردد جاده ای انتظار می رود.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: نواحی مرکزی و جنوبی استان نیز در این مدت با افزایش غبار همراه با وزش باد و گرد و خاک با شدت کمتری رو به رو خواهند بود.

هر ساله وزش بادهای 120 روزه در سیستان از نیمه دوم خرداد ماه آغاز می شود و با نوسان تا اوایل مهر ادامه دارد.

منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 19 تیر 1394، کد مطلب: 82593192:www. irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین