پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۰۴۱۴
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳
از اولین روزهای پیروزی اتقلاب اسلامی و تشکیل دولت موقت تا کنون، 13 نفر در راس وزارت دفاع قرار گرفته اند؛
شعارسال: از اولین روزهای پیروزی اتقلاب اسلامی و تشکیل دولت موقت تا کنون، 13 نفر در راس وزارت دفاع قرار گرفته اند؛ وزارتخانه‌ای که گرچه در ایام جنگ وظیفه تامین نیازهای نیروهای مسلح به ویژه ارتش را بر عهده داشت اما در سالهای پس از جنگ به یکی از راهبردی ترین وزارتخانه هایی تبدیل شد.

سال‌هاست که وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بازوی نظامی دولت‌ها بعد از انقلاب اسلامی است؛ وزارتخانه ای کلیدی با وظایفی اساسی. وزارتخانه ای که عمری نه به قدمت سال های بعد از انقلاب که سابقه ای از سال های قبل از مشروطه به بعد دارد. از روزگاری که این وزارت با نام وزارت جنگ، عملیات های نظامی را طراحی می کرد تا زمانی که در دوران نخست وزیری محمد مصدق نامش را به وزارت دفاع ملی تغییر دادند، این وزارتخانه جزو نیروهای مسلح محسوب می شده است. اما این تغییر نام آخر برای این وزارتخانه نبود؛ بطوریکه بعد از سقوط دولت مصدق دوباره نام وزارت جنگ برای آن در نظر گرفته شد و این نام تا زمان انقلاب اسلامی و تشکیل دولت موقت مهدی بازرگان باقی بود تا اینکه در دولت موقت نام آن باز هم تغییر پیدا کرد و این وزارتخانه به وزارت دفاع ملی موسوم شد.

نام وزارت دفاع در خرداد ماه سال 1363 از سوی مجلس شورای اسلامی برای این وزارتخانه برگزیده شد تا اینکه نام نهایی آن در سال 1368 و با ادغام این وزارتخانه با وزارت سپاه- که در دولت اول میرحسین موسوی تشکیل شده بود- به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تغییر کند.

از اولین روزهای پیروزی اتقلاب اسلامی و تشکیل دولت موقت تا کنون، 13 نفر در راس وزارت دفاع قرار گرفته اند؛ وزارتخانه‌ای که گرچه در ایام جنگ وظیفه تامین نیازهای نیروهای مسلح به ویژه ارتش را بر عهده داشت اما در سالهای پس از جنگ به یکی از راهبردی ترین وزارتخانه هایی تبدیل شد که مسؤول برنامه‌ریزی، هماهنگی، پشتیبانی و توسعه توان دفاعی نیروهای مسلح ایران را بر عهده گرفت و همچنان وظیفه تجهیز نیروهای دفاعی برای مقابله با تهدیدات احتمالی بر عهده این وزارتخانه‌است.

جدول زیر نمایی از تمامی سکانداران وزارت دفاع در طول 39 سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است:

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 21 تیر 1396، کدخبر: 685599، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین