سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۰۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰
رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران همزمان با آغاز به کار کمپینی تحت عنوان «از خودمان شروع کنیم!» با شعار برای هوای پاک رکاب بزنیم گفت: «سالی که نکوست از بهارش پیداست» و شکست طرح توسعه دوچرخه سواری در تهران از تعداد دوچرخه سواران سطح شهر مشهود است.

شعار سال: محمد حقانی گفت: وضعيت دوچرخه سواري در تهران، نه تنها نسبت به ساير كلان شهرهاي جهان، بلكه نسبت به شهرهايي همچون اصفهان، كاشان و يزد نيز از جايگاه مناسبي برخوردار نيست و ادعاي توسعه دوچرخه سواري در تهران بيشتر به شوخي شبيه است.

وی گفت: پياده راه سازي و توسعه پياده روي و ايجاد مسيرهاي ويژه دوچرخه و توسعه دوچرخه سواري از جمله ويژگي هاي شهر انسان محور است كه البته اجراي هر دو طرح در تهران با ناكامي رو به رو شده، براي نمونه، چند نفر را سراغ داريد كه براي رفتن به محل كار خود، روزانه از دوچرخه استفاده كنند؟

رقابت ناعادلانه بين دوچرخه سواران و پياده ها با موتورسيكلت سواران و سواره ها

رييس كميته محيط زيست شوراي شهر تهران گفت: وجود جايگاه هاي هوشمند دوچرخه موسوم به رَك كه فاقد دوچرخه هستند و فعاليت خانه هاي دوچرخه با تعدادي دوچرخه اسقاطي و فرسوده با لاستيك هاي بدون باد، هيچ نسبتي با شعارهاي مسئولان مربوطه ندارد، حتي اغلب پارك هاي آموزش ترافيك نيز فاقد دوچرخه براي كودكان هستند.

حقانی گفت: با اجراي طرح هاي نمايشي در شرايطي كه زيرساخت هاي مورد نياز براي تحقق اين طرح ها فراهم نيست، هيچ مشكلي از مشكلات شهر و شهروندان حل نمي شود، اگر اصرار داريم شهروندان از دوچرخه به عنوان يك مُد حمل و نقلي استفاده كنند، بايد زيرساخت هاي استفاده از اين وسيله را مهيا كنيم در صورتي كه در حال حاضر شاهد چنين تحقق اتفاقي نيستم.

وي گفت: بايد بين شهرونداني كه قصد دارند از دوچرخه به عنوان وسيله نقليه استفاده كنند با شهرونداني كه از دوچرخه به عنوان وسيله اي ورزشي و تفريحي استفاده مي كنند، تفاوت قائل شويم، متأسفانه رقابت ناعادلانه اي بين دوچرخه سواران و پياده ها با موتورسيكلت سواران و سواره ها وجود دارد.

تهران با پول پل صدر به «شهر دوچرخه ها» تبديل مي شد

رييس كميته محيط زيست شوراي شهر تهران گفت: علاوه بر توپوگرافي شهر، ميزان بالاي ترافيك و عدم تفكيك مسير عبور دوچرخه ها از وسايل نقليه موتوري، بزرگ ترين چالش براي دوچرخه سواران است كه حتي جان آنها را به خطر مي اندازد، علاوه بر اين، با توجه به آلودگي هواي تهران، دوچرخه سواران با هر بار تنفس، حجم بالايي از انواع آلاينده ها را وارد ريه خود مي كنند.

حقاني گفت: اگر هواي آلوده براي عابران يك خطر جدي است، براي دوچرخه سواران يك خطر به مراتب جدي تر است، البته احتمال تصادف با انواع وسايل نقليه به ويژه موتورسيكلت ها به دليل تردد در مسير مشترك از جمله دلايل و عواملي است كه جان دوچرخه سواران را تهديد مي كند.

وي گفت: يكي از موانع توسعه دوچرخه سواري، قيمت بالاي اين وسيله براي خانواده هاست، اگر قيمت هر دستگاه دوچرخه شهري را حداقل ٥٠٠ هزار تومان در نظر بگيريم، در صورت اختصاص مبلغ ٤ هزار ميليارد تومان پولي كه صرف ساخت پل طبقاتي صدر گرديد، اين امكان وجود داشت كه ٨ ميليون دستگاه دوچرخه براي كل شهروندان تهران خريداري شده و تهران به "شهر دوچرخه ها" تبديل شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تحلیلی خبرآنلاین ، تاریخ انتشار 23 تیر 96، کدمطلب:686501، www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
در صورت انتشار نظر به شما ایمیل زده می شود
* نظر:
* کد امنیتی:
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین