پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۰۸۴۶
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۹
عضو هیئت مدیره شرکت نانو الوند از تولید داروی درمان سرطان پروستات که گران قیمت‌ترین داروی وارداتی بود در اسفندماه سال گذشته خبر داد.

شعارسال: آراز سبزواری عضو هیئت مدیره شرکت نانو الوند در حاشیه مراسم معرفی داروی درمان سرطان پرستات در جمع خبرنگاران گفت: کابازی تکسل گران‌ترین داروی ایران در سال ۹۱ به قیمت ۵ میلیون تومان بود که از یک شرکت داروی فرانسوی وارد کشور می‌شد این دارو برای درمان سرطان پروستات متاستاز مقاوم به درمان کاربرد دارد . در اسفندماه سال گذشته برای اولین بار شرکت داروسازی نانو الوند این دارو را تولید و وارد بازار کرد شرکت نانو الوند اختصاصاً داروهای پرخطر؛ داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی و داروهای ضدسرطان تولید می‌کند و تکنولوژی تولید این داروها برای اولین بار در این شرکت اجرا شد.

وی ادامه داد: تولید داروهای پرخطر نیازمند شرایط ویژه‌ای است که شرکت ما توانسته با استفاده از ایزولاتورها مانع ایجاد هر گونه تماس بین محیط تولید دارو و پرسنل شود. ایزولاتورها محفظه شیشه‌ای هستند که هواسازهای جداگانه از هواسازهای اتاق کار دارند.

عضو هیئت مدیره شرکت نانو الوند اظهار کرد: این تکنولوژی ۸ سال پیش توسط شرکت سبحان آنکولوژی برای اولین بار وارد کشور شد که به دلیل تحریم‌ها شرکت سوئیسی و آلمانی تأمین کننده تجهیزات با ایران قطع همکاری کردند البته بعدها به‌صورت ناقص خط راه اندازی شد ولی توانایی تولید بسیاری از داروهای ضد سرطان را به دلیل تحریم یک قطعه سوئیسی نداشتیم.

سبزواری در خصوص شرکت نانو الوند اظهار داشت: این شرکت دانش بنیان تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی تهران و در مرکز رشد این دانشگاه مستقر است.

عضو هیئت مدیره شرکت نانو الوند بیان کرد: کابازی تکسل سال ۹۱ با قیمت ۵ میلیون تومان و سال ۹۳ با قیمت ۱۰ میلیون تومان بدون پوشش بیمه در دسترس مردم قرار داشت و گران‌ترین داروی ایرانی محسوب می‌شد. قیمتی که سازمان غذا و دارو برای داروی تولید شده شرکت ما در نظر دارد چهار میلیون تومان است خوشبختانه به علت ورود نانو الوند به عنوان اولین رقیب برند فرانسوی وارد کننده داروی درمان سرطان پرستات، این کشور قیمت دارو را به ۶ میلیون تومان کاهش داد.

وی بیان کرد: این پروسه از دو سال گذشته در خصوص بسیاری از داروهای ضد سرطان آغاز شده و داروی درمان پروستات هشتمین مولکول ضد سرطانی است که شرکت نانو الوند وارد بازار کرده است البته شرکت ما به جز داروهای تزریقی خط تولید داروهای جامدات را هم برای داروهای پرخطر ضد سرطان با استانداردهای کامل دارا است امیدواریم داروهای خوراکی را نیز وارد بازار کنیم.

وی با اشاره به تولید دو داروی دیگر از لیست گران قیمت‌ترین داروهای وارداتی به کشور در دو سال گذشته تصریح کرد: این دو دارو به دو کشور دیگر نیز صادر می‌شود شرکت نانو الوند برای صادرات داروی کابازی تکسل به کشورهای خاورمیانه برنامه‌های جدی دارد البته افق ما برای صادرات به منطقه خاورمیانه محدود نمی‌شود چرا که شرکت توانایی گرفتن GMP یا تائیدیه های جهانی را دارد.

سبزواری اظهار داشت: سازمان غذا و دارو برای دادن مجوز به داروهای تولید داخل به ویژه داروهای بیماران خاص کنترل‌های فیزیکی و شیمیایی دقیقی اعمال می‌کند چرا که بیماری‌های خاص علاوه بر بار بیماری هزینه بالایی را بر سیستم سلامت کشور وارد می‌کنند دارو درمان سرطان پروستات تمام مجوزهای لازم و کافی را از وزارت بهداشت گرفته است.

عضو هیئت مدیره شرکت نانو الوند یادآور شد: برای تائید هر چه بیشتر کارایی این دارو ۷۰ آنکولوژیست کشور به مدت ۶ دوره درمان روی ۶۰۰ بیمار در ۶ ماه، ایمنی و اثربخشی دارو را دنبال کرده که به زودی نتایج آن منتشر می‌شود .

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت تابناک، تاریخ انتشار: 24تیر1396، کدخبر: 712558: www.tabnak.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین