پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۱۰۶۸
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶
جلسه مشترک شورای انجمن های علمی ایران با معاونت پژوهشی وزارت علوم(دکتر وحید احمدی معاون محترم پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر لیاقت، دبیر کمیسیون انجمن های علمی ایران) در روز دوشنبه مورخ 1396/04/19، در وزارت علوم تحقیقات و فناوری برگزار گردید.
شعارسال: در روز دوشنبه ، مورخ 1396/04/19 ، جلسه مشترکی بین اعضای هیأت مدیره شورای انجمن‌های علمی ایران(جناب آقایان دکتر مجید قاسمی، دکتر همایون صدر، دکتر جواد محمدقلی نیا ، دکتر طبائیان ، دکتر جلالی، مهندس مهریان،دکتر پرتوی،مهندس دانشوری و سرکار خانم سلطانی) و جناب آقایان دکتر وحید احمدی، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر غلامحسین لیاقت، دبیر کمیسیون انجمن‌های علمی ایران در محل ساختمان وزارت علوم تشکیل گردید. در ابتدای جلسه دکتر احمدی ضمن خوش آمدگویی ، مسرت خود را از برگزاری ادواری جلسات مشترک با شورای انجمن های علمی ایران ابراز داشتند. سپس دکتر قاسمی ریاست شورای انجمن های علمی ایران، از معاونت محترم پژوهش و فناوری وزارت تشکر متقابل نموده و اهداف جلسه مشترک را در چهار محور به شرح ذیل ارائه کردند:

1- همکاری موثرتر وزارت علوم تحقیقات و فناوری در انتقال قطعی سهم سه دانگ سند مالکیت ساختمان مورد استفاده شورا بنام شورا جهت نوسازی و تخصیص به انجمن‌های مختلف سرمایه گذار؛

2- حضور نمایندگان انجمن‌ها و شورا در کمیته‌ها و کارگروه‌های تخصصی شورای عالی عتف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛

3- ارزیابی انجمن‌ها با‌ مشارکت شورا و بررسی لازم در مورد شاخص‌های ارزیابی انجمن‌های علمی؛

4- پرداخت حق عضویت اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و دانشجویان تحصیلات تکمیلی عضو انجمن‌های علمی از طریق هیأت امنای دانشگاه‌های کشور.

جلسه مشترک شورای انجمن های علمی ایران با دکتر وحید احمدی و دکتر لیاقت

دکتر احمدی بعد از استماع نظرات رئیس و اعضا شورا ، تأکید نمودند از آنجا که برنامه‌های محوری این معاونت، حمایت و ارتقاء جایگاه انجمن‌های علمی و حضور فعال تر انجمن ها در برنامه ریزی و سیاستگذاری کشور می‌باشد،لذا موارد چهارگانه مطرح شده مورد تایید و تاکید جدی این معاونت است. ما سعی خواهیم کرد با هماهنگی واحدهای ذی ربط در این معاونت و سایر بخش های وزارتخانه، موضوعات مورد نظر شورا را به اجرا درآوریم. اهم مباحث طرح شده و نتایج اتخاذ گردیده به شرح زیر می باشد:

*** دکتر احمدی در خصوص قطعی کردن سند ساختمان مورد استفاده شورا بیان داشتند که، مشکلاتی چند در این حوزه وجود دارد، بعنوان نمونه وزارت علوم بعد از یک سال تلاش ، هنوز نتوانسته بخشی از زمین های متعلق به خود را به یکی از پژوهشکده های زیر مجموعه خودش واگذار کند. لذا این کار احتمالا در خصوص انتقال سند ساختمان شورای انجمن های علمی ایران نیز صادق خواهد بود.

برخی از اعضای هیات مدیره شورا به نمونه های انجام شده این کار اشاره داشتند و درخواست نمودند که با همفکری مدیرکل حقوقی وزارتخانه و با توجه به نظر مثبت دکتر فرهادی وزیر محترم ( طرح شده در جلسه قبل)، این نامه برای طرح در هیات وزیران آماده شده و ارسال گردد. بر این اساس، آماده سازی و ارسال نامه جهت تعیین اخذ دستور هیات وزیران؛ مورد توافق جمع قرار گرفت.

*** در خصوص حضور اعضای انجمن های علمی در سطوح سه گانه شورای عتف(شورای عالی، کمیسیون دائمی و کمیسیون های تخصصی) ، دکتر احمدی بیان داشتند که این امر باید به سرعت دنباله گیری شده و ضرورت دارد تا دکتر لیاقت ضمن برگزاری چند نشست تخصصی با شورای انجمن های علمی، این وظیفه را به شورا سپرده و بعد از اخذ لیست اسامی، اقدامات لازم در این خصوص انجام پذیرد.

*** در خصوص واگذاری بحث  ارزیابی انجمن های علمی به شورای انجمن های علمی ایران، مباحثی چند در خصوص روایی و پایایی شاخص های مصوب انجام شد. همچنین آسیب هایی چند در روند اخذ امتیازها با تاکید بر صوری و ساختگی بودن برخی از اسناد تسلیمی به کمیسیون توسط بعضی از انجمن ها، مورد بحث قرار گرفت. مقرر گردید تا شورا نظر خود در خصوص شاخص های مدون جهت ارزیابی انجمن های علمی را به کمیسیون ارسال نماید. همچنین مقرر شد با برگزاری جلسات مشترک بین کمیسیون و شورا، مقدمات انتقال ارزیابی انجمن های علمی از کمیسیون به شورای انجمن های علمی انجام شود.

*** در خصوص پرداخت حق عضویت اساتید دانشگاه و دانشجویان تحصیلات تکمیلی عضو در انجمن های علمی توسط دانشگاه ها، دکتر احمدی بیان داشتند که در دو نوبت، این کار در قالب دستورالعمل و بخشنامه به اطلاع معاونت های پژوهشی دانشگاخه ها رسانیده شده و حتی در جریان هستند که در برخی از دانشگاه ها نیز اجرا می شود. اما جهت لازم الاجرا شدن دائمی این مهم، تلاش می شود تا نامه ای برای ابلاغ به هیات امنا دانشگاه ها تهیه و ارسال شود. با این اینکار امکان غفلت از چنین مهمی وجود نخواهد داشت.

در انتهای جلسه، مجدد جناب دکتر احمدی،تمایل خود را به برگزاری منظم چنین نشست هایی اعلام داشته و اعضای هیات مدیره شورای انجمنهای علمی ایران نیز، مراتب سپاسگزاری ویژه خود را برای حسن همکاری های بعمل آمده توسط معاون محترم وزیر، بیان کردند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت شورای انجمنهای علمی ایران، تاریخ انتشار: 20 تیر ماه 1396، کدخبر: - ، www.cisa.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین