پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۱۲۵۱
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۱
دولت آمریکا، برای دومین بار تایید کرد که ایران به توافق هسته‌ای، پایبند بوده است.

شعار سال: رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تایید کرد.

با وجود این، تیلرسون گفت که دولت آمریکا برای اجرای محکم‌تر این توافق فشار می‌آورد و تحریم‌های تازه‌ای را به ادعای آنچه «حمایت ایران از تروریسم» خواند، بر این کشور اعمال می‌کند.

تیلرسون به کنگره گفته است که «طبق اطلاعاتی که دولت آمریکا به آن‌ها دسترسی دارد» ایران همچنان به شروط برجام پایبند است.

همزمان یک مقام ارشد دولت آمریکا گفته‌ است تائیدیه فعلی همراه با سوءنیت به تهران است و تحریم‌های غیرهسته‌ای در راه است. رسانه‌های آمریکایی می‌گویند این مقام کاخ سفید از ارائه جزئیات درباره این تحریم‌ها خودداری کرده‌ است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا بارها توافق هسته‌ای با ایران را یک معامله خیلی بد توصیف کرده است. با وجود این، دولت او اکنون برای دومین بار پیروی ایران را از مفاد آن توافق تایید می‌کند و می‌گوید آمریکا هم به آن وفادار خواهد بود.

شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید اواخر روز دوشنبه اعلام کرده بود رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا خیلی زود بیانیه‌ای درباره توافق هسته‌ای ایران با شش کشور قدرتمند جهان، که ترامپ آن را «توافقی بد» توصیف کرده است، صادر خواهد کرد.

طبق قوانین آمریکا وزارت امور خارجه باید هر 90 روز یک بار کنگره را از پایبندی ایران به برجام مطلع کند.

با تایید پایبندی ایران به برجام از سوی دولت آمریکا، این تصمیم تازه به ایران اجازه می‌دهد از مزایای برجام در زمینه تخفیف تحریم‌ها بهره‌مند شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی، تاریخ انتشار 27 تیر 96، کدمطلب:236887، www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین