پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۱۳۱۱
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸
استاندار فارس با تاكيد براينكه سال گذشته فارس در بخش‌هاي مختلف به واسطه همكاري مطلوب‌تر بخش‌هاي دولتي و خصوصي شاهد موفقيت‌هايي در حوزه‌هاي مختلف بود، اعتقاد دارد زماني صنعت عامل توسعه يك جامعه خواهد بود كه متكي به دانش روز باشد.

شعار سال: سيد محمدعلي افشاني شامگاه دوشنبه 26 تير در مراسم بزرگداشت روز ملي صنعت و معدن در شيراز، ضمن تاکید بر لزوم حمایت ویژه از شرکت‌های دانش بنیان گفت: مهترین شاخص توسعه یافتگی سطح تکنولوژی به کار رفته در صنعت است.

وی، یکی از نیازهای اصلی برای رونق تولید، صنعت، گردشگری دیگر فعالیت اقتصادی و اجتماعی را وجود زیرساخت در حوزه‌هاي مختلف به‌ويژه حمل و نقل دانست و با اشاره به رشد مطلوب پروژه‌هاي عمراني در استان فارس، ابراز اميدواري كرد كه آزادراه شيراز اصفهان به‌عنوان يكي از مهمترين پروژه‌هاي عمراني كشور و تاثيرگذار بر توسعه فارس تا پايان سال آينده افتتاح شود.

استاندار فارس با اشاره به ساير پروژه‌هاي بزرگراهي در اين استان، گفت: در حوزه فرودگاهی نیز دولت اسفند سال گذشته 250 میلیارد تومان برای توسعه تصویب کرد و هم اینک نیز طرح در دست اجرا است .

وي همچنين آب، انرژی و حمل و نقل از زیرساخت‌های اصلی توسعه هستند که در انرژی مشکلی نداریم، در حمل و نقل هم کارهای خوبی در حال انجام است و در حوزه آب نیز با حضور رئیس جمهوری سد چشمه عاشق را در دل کویر افتتاح کردیم و تا پایان امسال سد هایقر فیروزآباد نیز آبگیری مي‌شود.

استاندار فارس همچنين امنیت را لازمه هرگونه سرمایه گذاری دانست و گفت: در این زمینه شرایط در استان تقریبا در وضعیت مطلوب و مثال زدنی قرار دارد .

او افزود: در مقطعی سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در استان نگران بود اما امروز به واسطه هماهنگی که خصوصا در شورای تامین وجود دارد هیچ مساله حاشیه ای برای جلوگیری از امر سرمایه گذاری در استان وجود ندارد .

افشاني جزيره‌اي عمل كردن اداره‌ها را يكي از مشكلات سرمايه‌گذاري در فارس دانست و گفت: این کمیته تاکنون 62 جلسه برای ایجاد هماهنگی بین تمام دستگاه‌های اجرایی مرتبط تشکیل داده و می توان گفت که مشکلات نسبت به گذشته کمتر و هماهنگی ها بیشتر شده که حاصل آن نیز کسب موفقیت هایی در این زمینه بوده است .

استاندار فارس با تصريح اينكه سال 95 با تلاش فعالان بخش خصوصی، سالي موفق براي استان فارس رقم خورد، گفت: سال گذشته در حالی که نرخ بیکاری در کشور از 11 به 12 و چهار دهم رسید، اين شاخص در فارس از 12 و یک دهم به 11و چهار دهم کاهش یافت رسید و این اتفاق یعنی کمتر شدن نرخ بیکاری فارس از متوسط کشوری برای نخستین بار پس از 12 سال روی می‌داد .

افشاني این موفقیت بیانگر همراهی، همدلی و همکاری بخش خصوصی و دولتی دانست و گفت: سال گذشته یک میلیارد و 200 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی مصوبه داشتیم که هم اینک در مرحله اجرا قرار دارد؛ این رقم درصد قابل توجهی از کل پرداختی صندوق به بخش صنعت در کشور را شامل می شود .

استاندار فارس تصریح کرد: ما موفق به جذب بیش از 44 درصد اعتبارات سال 94 و نیمه اول سال 95 در کشور شدیم اما الان انتظار داریم که طرح های بیشتری بیاید و دنبال کنیم که منابع بیشتری به استان وارد شود .

افشانی گفت: از محل فاینانس نیز بیش از دو میلیارد دلار برای استان فاینانس شد که همه در مرحله اجرا و برخی در آستانه افتتاح هستند که دو پروژه بزرگ استان که از همین منابع استفاده کرده‌اند تا هفته دولت دو افتتاح می شوند .

وی ادامه داد: امروز همه کسانی که در ارتباط با صنعت، اقتصاد و تولید هستند به اتفاق می گویند که نرخ بانکی بالا است و تا این کاهش پیدا نکند مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی نیز حل نخواهد شد .

استاندار فارس، در خصوص رتبه استان در بحث مصارف به منابع بانک‌ها هم گفت: در این زمینه رتبه استان طی سال های 94 و 95 با دو پله ارتقا به جایگاه 27 رسید و اگر بتوانیم یک رتبه دیگر را در سال 96 بهبود بخشیم و به رتبه 26برسیم بسیار خوب است .

افشانی، تلاش همه استان‌ها براي استفاده حداکثری از منابع سیستم بانکی را يادآور و متذكر شد: در اجرای طرح ارتقاء توان تولید با توجه به همکاری و مشارکت خوب بانک‌های استان، تاکنون 633 میلیارد تومان پرداختی داشته‌ایم که بیانگر رشد 122 درصدی نسبت به سهم اولیه استان که 517 میلیارد تومان بود است .

استاندار فارس همچنين گفت: در بحث شرکت‌های دانش بنیان نیز در سال 94 در کل استان تنها 36 شرکت داشتیم اما امروز تعداد شرکت های دانش بنیان مورد تایید معاونت علمي و فناوری ریاست جمهوری در فارس به 93 شرکت رسیده و تعداد زیادی هم به دنبال گرفتن تاییدیه هستند .

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) استان فارس، تاریخ انتشار 27 تیر 96 ، کد مطلب: 964-4474-5:www.fars.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین