پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۱۵۳۶
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵
اصول و نکات زیادی در این باره هست که می شود خودروی رنگ شده را از سالم تشخیص داد.

شعار سال: یک دور کامل دور ماشین بچرخید و با دقت همه زوایا را نگاه کنید و ببینید که آیا قسمتی از ماشین هست که رنگش با سایر قسمت های بدنه متفاوت است. به عنوان مثال اگر درِ ماشین رنگ خوردگی دارد خیلی عجیب نیست که متوجه اختلاف رنگ ماشین با پنل های مجاورش شوید.

ترکیب رنگی که کارخانه درست می کند با ترکیب رنگی که در رنگ کاری خودرو اتفاق می افتد به علت تفاوت در کد رنگ تولیدی متفاوت است.

بعد از اینکه ماشین را بازرسی چشمی انجام دادید حالا باید دور تا دور ماشین بگردید و انگشت خود را روی نقاط خاصی از ماشین همچون لبه درها، پنجره ها و همچنین پشت لبه ماشین بکشید. این لبه ها اگر در کارخانه و با رنگ فابریک رنگ شده باشند باید خیلی نرم باشد. گاهی نقاش اتومبیل برای اینکه بیشتر تمرکزش را روی انتهای پنل ها می گذارد، اغلب لبه پنل ها مقداری زبر و ناهموار باقی می ماند. چنین چیزی هرگز در کارخانه اتفاق نمی افتد چون رنگ قبل از هرچیزی روی بدنه خودرو زده می شود بنابراین بسیار نرم خواهد بود.

وقتی یک خودرو برای کار نقاشی به کارگاه می رود، نقاشان اتومبیل به غیر از قسمتی که می خواهند رنگ کنند بقیه قسمت های بدنه خودرو را با کاغذی می پوشاند که این کاغذ را با چسب مشکی دور تا دور لبه ها و پنل های ماشین می چسبانند. نقاشان اتومبیل معمولا این چسب مشکی را در قسمت در و پنجره ها و یا نقاط دیگر نیز می زنند. نتیجه این می شود که مقداری رنگ روی چسب مشکی می ریزد. اگر خود ماشین مشکی نباشد، می توان این رنگ خوردگی را با چشم هم ملاحظه کرد. همچنین می توان قسمت زیر بدنه ماشین در قسمت چرخ ها را هم بررسی کرد که معمولا نشانه ای از پاشش رنگ را دارد. همچنین زیر کاپوت خودرو و یا روی رادیاتور هم نشانه ای از رنگ خوردگی و اسپری رنگ رادر خود نگه می دارد.

معمولا در رنگ کردن قسمت جلویی و یا کاپوت ماشین، از روی رنگ پیچ و مهره های الحاقی به کاپوت و جلوبندی می توان این را متوجه شد. این پیج و مهره ها خود در کارخانه رنگ می شوند، اما اگر آنها را برای برداشتن کاپوت و جلوبندی باز کرده باشند، رنگ ممکن است در سرپیچ ها رفته باشد و وقتی پیچ ها را دوباره بستیم در جای قبلی بسته نشود و این اختلاف رنگ نمایان شود.

این روش مطمئن ترین روش تست رنگ خوردگی بدنه اتومبیل است و وقتی استفاده می شود که همه روش های قبلی نتوانند وجود رنگ خوردگی روی بدنه ماشین را اثبات کنند. با این دستگاه ضخامت رنگ در نقاط مختلف ماشین اندازه گیری می شود و از طریق اختلاف ضخامت رنگ در نقاط مختلف و متقارن ماشین به رنگ خوردگی خودرو پی خواهیم برد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری جهان نیوز ، تاریخ انتشار 29 تیر 96، کدمطلب:534517، www.jahannews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین