پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۷۱۵۵
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳
دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: از کاهش تورم خوشحالیم اما باید مردم اثرات کاهش تورم را در معیشت و سبد کالای خود مشاهده کنند. اگر کاهش تورم همراه با گرانی کالاهای مصرفی مردم و رکود و بیکاری باشد مردم را ناراضی می‌کند.

شعار سال: محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه منافقین جدید دست در دست منافقین قدیم شعار «مرگ بر اصل ولایت فقیه» می‌دادند، اظهار داشت: آنها بی‌شرمانه و بی‌پرده‌پوشی شعار می‌دادند، «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است». این نشان می‌دهد که آنها با اسلامیت و جمهوریت نظام اعلام جنگ کرده بودند و اعتراض به نتایج انتخابات یک بهانه بوده است.

حبیبی با اشاره به تداوم فتنه و بر سر موضع بودن سران فتنه اظهار داشت: پس از گذشت 6 سال هنوز برخی در خیمه فتنه به دنبال ضربه به اسلام و نظام هستند. آنها امنیت و اقتدار ملی ایران را نشانه گرفته‌اند و در اوج فتنه نمایندگان خود را به کنگره آمریکا فرستادند و گفتند فشار تحریم‌ها را زیاد کنید تا دولت سقوط کند. آمریکا با چراغ سبز منافقین جدید تحریم‌ها را تشدید کرد. خدا را شکر می‌کنیم که نتیجه‌ای هم نگرفتند. ان‌شاءالله مردم در سالگرد 9 دی با یادآوری آن جریانات و عناصر حامی آنها به وظایف خویش در ماه‌های آینده عمل خواهند کرد.

وی در مورد اهداف آمریکا پس از برجام و دبه‌های جدید تصریح کرد: مصوبه اخیر کنگره آمریکا که به امضای اوباما رسید و نیز مصوبه سنا در مورد وضع تحریم‌های جدید به بهانه فشار به بهایی‌ها و بالاخره مصوبه کنگره مبنی بر دستبرد به اموال بلوکه شده ایران در آمریکا هم نشانه آن است که آمریکایی‌ها عزمی در اجرای برجام ندارند. خوشبختانه مقامات سیاسی در وزارت خارجه این اقدامات را نقض برجام می‌دانند که باید موضعی متناسب با این اقدامات داشته باشند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در ادامه گفت: آمریکایی‌ها با آن قسمت از برجام که مبتنی بر تعهدات ایران است ایرادی ندارند و مصرانه خواهان اجرای آن هستند اما آن بخش که مربوط به تعهدات خود آنهاست هر روز یک بهانه می‌تراشند و از اجرای آن شانه خالی می‌کنند، تحریم‌های جدید هم وضع می‌کنند. این نشان می‌دهد آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند و هر گونه خوشبینی به آنها متضمن آسیب به منافع ملی ماست. در برابر آمریکایی‌ها باید با قاطعیت انقلابی پاسخ آنها را داد و اقدامات متقابل را در نظر گرفت.

وی در مورد تعبیر سخنگوی دولت در مورد رسانه ملی بیان داشت: آقای نوبخت گفته است صدا و سیما اپوزیسیون دولت است این تعبیر خلاف است. دولت نباید انتظار داشته باشد صدا و سیما چشم خود را به روی مشکلات مردم ببندد و تنها ثناگوی دولت باشد.

حبیبی خاطر نشان کرد: صدا و سیما اقدامات مثبت دولت را انعکاس می‌دهد و هر اندازه دولت اقدامات امیدبخش داشته باشد صدا و سیما می‌تواند با تکیه بر اخبار و اقدامات امید بخش دولت روح امید را در جامعه زنده نگه دارد.

وی با اشاره به اقدامات دولت در حوزه اقتصاد، سیاست خارجی و فرهنگ تاکید کرد: از کاهش تورم خوشحالیم اما باید مردم اثرات کاهش تورم را در معیشت و سبد کالای خود مشاهده کنند. اگر کاهش تورم همراه با گرانی کالاهای مصرفی مردم و رکود و بیکاری باشد مردم را ناراضی می‌کند همانطور که داد مردم و نخبگان از بیکاری و رکود بلند است.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: زمزمه مسئولان اقتصادی در مورد افزایش قیمت‌ها موجی از نگرانی پدید آورده است و نگرانی هست که دستاورد دولت در رابطه با مهار تورم هم مورد تردید قرار گیرد لذا دستور آزادباش به اقتصاد که راهبرد درستی درمورد حل مشکلات اقتصادی نیست ، مشکل را تشدید می‌کند و نارضایتی‌ها را افزایش می‌دهد.

وی افزود: امیدوارم دولت محترم اگر در عمل یافته است که برخی مسئولان و مجریان توانایی حل مشکلات مردم را ندارد با تغییر آنها رضایت مردم را تامین نماید.

حبیبی همچنین با اشاره به موضوع آلودگی هوا در کلان شهرها گفت: ما نباید موضوع محیط زیست را موکول به باد و باران بکنیم. اگر این رویکرد درست باشد اصلاً نیازی به نهادی به نام سازمان حفاظت از محیط زیست و تشکیل یک معاونت ریاست جمهوری در این باب نیست.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی همچنین در مورد انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی بیان داشت: بر اساس گزارش‌های رسیده 2 برابر تعداد ثبت نام کنندگان دوره گذشته داوطلبان ثبت نام کرده‌اند. بر اساس اظهارات وزیر کشور برای هر حوزه‌ای که یک نفر برای مجلس نیاز است بیش از 30 نفر ثبت نام کرده‌اند این رویکرد به لحاظ حضور مردم قابل قبول است به شرط آنکه بازی‌های سیاسی پشت سر آن نباشد. نمی‌شود گفت هر 30 نفر به یک میزان شانس راهیابی به مجلس دارند. ضمن اینکه ناظر و مجری را هنگام شمارش آرا دچار مشکلات می‌کند و همچنین تعداد کسانی که احراز صلاحیت نمی‌شوند بالا می‌برد و بهانه برای رسانه‌های بیگانه می‌شوند.

وی افزود: ما یک انتخابات پرشور را می‌خواهیم و امیدواریم سالم و با رعایت ضوابط قانونی برگزار شود و دولت طوری رفتار کند که اعتماد کامل مردم را به دنبال داشته باشد.

حبیبی همچنین با اشاره به روند همگرایی اصولگرایان در رسیدن به راهبرد یک فهرست یک صدا گفت: ما بتدریج وارد مصادیق می‌شویم و امیدواریم در این باب هم با سازوکاری که داریم به مشکل برخورد نکنیم.

وی با اشاره به تهدید نفوذ در پس از برجام در نهادهای قانونی کشور گفت: وزارت اطلاعات یکی از نهادهای چهارگانه در مورد تعیین صلاحیت‌ها است. باید کسانی که مرتبط با سیاست‌ها یا سرویس‌های جاسوسی دشمن می‌باشند در رصد وزارت اطلاعات باشند و گزارش آنها به نهاد اجرا و نظارت داده شود تا کار آنها را سبک تر کند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با تبریک میلاد رسول اکرم و نبی اعظم محمد مصطفی (ص) اظهار داشت: امروز جهان تشنه معارف قرآنی و سیره نبوی است. آمار و ارقام نشان می‌دهد که رویکرد به اسلام در اروپا و آمریکا شتاب گرفته است. متاسفانه منافقین در این شتاب انحراف ایجاد کرده‌اند و می‌خواهند اسلام وهابی و تکفیری را به اسم اسلام ناب محمدی(ص) غالب کنند.

وی وظایف حوزه‌های علمیه در این مورد را خطیر توصیف کرد و گفت: امروز شخصیتی چون علامه زکزاکی در نیجریه در اندازه یک منجی در آفریقا ظهور کرده است. اما باند تبهکار تکفیریها او و خانواده و رهروانش را قتل عام کردند بدون شک این اقدام منجر به ترویج و تبلیغ راه این بزرگوار در آفریقا و حتی در جهان اسلام می‌شود.

حبیبی در پایان با اشاره به ایام هفته وحدت تصریح کرد: ایام هفته وحدت فرصتی است برای بازخوانی وحدت بین فرق اسلامی و اتحاد همه مسلمانان حول یک کتاب، یک قبله و یک پیامبر(ص) و این شدنی است. اگر سیره نبوی را ملاک سبک زندگی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خود بکنیم رسیدن به این اتحاد و یگانگی سهل‌الوصول خواهد بود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاري تسنیم، تاریخ انتشار 6 دی 1394، کد مطلب: 954745: www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین