پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۱۵۹۸
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶
مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: بهزیستی تنها نهاد متولی فرزندخواندگی است و متقاضی زیادی نیز برای واگزاری وجود دارد اما بسیاری از کودکان قابلیت واگذاری ندارند و بد سرپرست هستند.

شعارسال: خدیجه پوربهی سه‌شنبه‌شب در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: سازمان بهزیستی با ۵۰ شاخه ارائه خدمات خود را آغاز و اکنون فعالیتش رو در ۱۵۴ سرفصل ادامه می دهد.

وی افزود: بهزیستی برنامه‌ریزی دارد تا با ترویج رفتارهای صحیح از پیش از تولد یک فرد تا طول زندگی با رفتارهای پیشگیرانه، زندگی بهتر همراه با سلامت جسم و روح داشته باشد.

مدیرکل بهزیستی با اشاره به اینکه مقوله اجتماعی یکی از موضوعات مهم کشور است، خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه توجه ویژه ای به کاهش آسیب‌های اجتماعی، معلولیت ها و رویکرد اجتماعی دارد که در بیش از ۲۰ قسمت آن نام بهزیستی بیان شده است.

پیشگیری بهتر از درمان

پوربهی تصریح کرد: سیاست‌های بهزیستی پیشگیری را مقدم بر درمان می‌داند چرا که مقرون به صرفه خواهد بود.

وی عنوان کرد: امور اجتماعی، حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست، توانمندی معلولین، اشتغال، مسکن و کمک به خرید جهیزیه جامعه هدف از جمله کارهای بهزیستی است.

مدیرکل بهزیستی از معلولین به‌عنوان یکی از گروه‌های جامعه هدف سازمان اشاره کرد و گفت: در بخش هنری و ورزشی معلولین استان بوشهر، شاهد موفقیت های کشوری و بین‌المللی هستیم.

پوربهی با اشاره به تعیین شعار سال و تاکیدات رییس جمهور در خصوص بهبود وضعیت اقتصادی و اشتغال خانواده ها اظهار کرد: بهزیستی در راستای توانمند سازی جامعه هدف خود در بخش های مختلف در این راستا برنامه ریزی و اجرا کرده است.

اعطاء مسکن به خانواده‌های دارای دو معلول

وی از انعقاد تفاهم نامه پنج جانبه در خصوص مسکن معلولین خبر داد و افزود: همه خانواده های دارای دو معلول در راستای این تفاهم نامه شناسایی و برای اعطاء خدمات مسکن مستندات به مرکز اعلام شد.

مدیرکل بهزیستی بوشهر در ادامه خاطرنشان کرد: ۱۱۳ خانواده در شهر و ۹۲ خانواده در روستا برای این طرح شناسایی شده است.

پوربهی با عنوان اینکه چهار هزار ۳۸۹ زن سرپرست خانوار تحت حمایت بهزیستی است، گفت: با اجرای برنامه توانمند سازی در استان بوشهر سال ۹۵ بالغ بر ۲۷۲ زن سرپرست خانوار توانمند و از چرخه حمایت این سازمان خارج شدند.

وی تصریح کرد: همچنین ۲۰ هزار معلول و سالمند تحت حمایت بهزیستی هستند استان هستند که خدمات مختلف تحصیلی، ودیعه مسکن و درمان ارائه دریافت می کنند.

همکاری ۲۲۴ مرکز غیردولتی با بهزیستی بوشهر

مدیرکل بهزیستی بیان کرد: اکنون ۲۲۴ مرکز غیر دولتی و ۲۶ خیریه به اشکال مختلف با سازمان بهزیستی همکاری می کنند اما حق مراجعه برای دریافت کمک نقدی به ادارات را ندارند.

پوربهی با اشاره به اینکه بهزیستی تنها نهاد واگذاری کودکان بی‌سرپرست به خانواده های متقاضی دریافت کودک است، گفت: کودکان با حکم قضایی وارد بهزیستی می‌شوند و همچنین با حکم قضایی نیز اجازه واگذاری به خانواده‌ها داده می شود که بهزیستی در این شرایط تلاش میکنه تا بهترین گزینه را برای واگذاری از لحاظ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برای کودک انتخاب کند.

وی گفت: اکنون متقاضی‌های زیادی برای دریافت کودک وجود دارد اما بچه‌ها تنها با حکم قضایی اجازه واگذاری دارند و همه ی آنها این قابلیت را ندارند.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر در پاسخ به این سوال که آیا موارد فرار کودکان از مراکز وجود دارد یا خیر، بیان کرد: ما در بهزیستی مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست را مراکز شبه خانواده می دانیم و نمی توانیم دور این مراکز سیم خاردار بکشیم، همچنین نمی توانیم به اجبار خدمات به افراد ارائه دهیم اما در صورت فرار کودکان با همکاری نیرو امنتظامی افراد را پیدا کرده و به مراکز باز می گردانیم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 28تیر1396، کدخبر: 4035141: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین