پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۱۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱
رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور با انتقاد از سازمان مدیریت بحران که به نوعی هیچ انسجام و فرماندهی در مدیریت بحران‌های کشور ندارد،گفت:سازمان مدیریت بحران باید زیر نظر رئیس‌جمهور قرار گیرد، بنابراین اصلاحیه‌های قوانین جدید این سازمان را به مجلس ارائه دادیم.

شعارسال: محمد رئیس‌زاده در نشست خبری هفتمین کنگره بین‌المللی مدیریت سلامت در حوادث و بلایا که به همت سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور در تاریخ 16 تا 18 دی ماه برگزار می‌شود در پاسخ به این پرسش که چرا سازمان بسیج پزشکی که از متولیان و پیشنهاددهندگان تشکیل سازمان مدیریت بحران بوده است، با وضعیت کنونی نابسامانی‌های این سازمان که در حوادث پاسخگو نیست و فقط به ارائه چند آمار پس از حوادث اکتفا می‌کند، اظهار داشت: ما نیز به وضعیت کنونی سازمان مدیریت بحران کشور انتقاد داریم و در اصلاحیه قانون جدید این سازمان که در مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت، تمام این موارد را اعلام و ارائه دادیم.

وی ادامه داد: کشور در حوزه مدیریت بحران به یک نگاه جامع و متوازن نیاز دارد و باید سازمان مدیریت بحران کشور نیز فرابخشی و فراسازمانی و فراقوه‌ای طراحی شود که متاسفانه هم‌اکنون مدیریت بحران در ارگان‌ها به یک مدیریت در حاشیه تبدیل شده است.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی ادامه داد: بنابراین درخواست کردیم که مدیریت حوادث طبیعی در کشور براساس یک ساختار علمی و نقشه‌ای از پیش تعیین شده طراحی شود یعنی براساس طراحی‌های ملی پیش رویم. نکته دوم تخصصی بودن و تمام وقتی مدیران بحران است و در نهایت معتقدیم سازمان مدیریت بحران کشور باید فرابخشی و فراسازمانی تعریف شود.

رئیس‌زاده در تشریح مولفه‌های فرابخشی و فراسازمانی سازمان مدیریت بحران کشور توضیح داد: این سازمان باید زیر نظر رئیس‌جمهور قرار گیرد نه زیرمجموعه وزارت کشور زیرا در شرایط کنونی به عنوان یک معاونت وزارتخانه‌ای نمی‌تواند و توانایی هماهنگی بین وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها را در عرصه مدیریت بحران نخواهد داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که پس از تشکیل آزمایشی سازمان مدیریت بحران کشور برای 5 سال و تمدید مجدد فعالیت این سازمان هنوز با مشکلات عدیده‌ای از جمله گماشتن مدیران سیاسی و بدون دانش مدیریت بحران بر روی این سازمان هستیم، پاسخ داد: باید سیاست‌گذاری‌ها در مدیریت بحران واحد تعریف شود کما اینکه از 12 سال پیش مدیریت بحران در کشور پیشرفت کرده است ولی هنوز جزیره‌ای عمل می‌شود و یک مدیریت واحد و منسجم نداریم. بنابراین در اصلاحیه‌های قوانین سازمان مدیریت بحران که در مجلس بررسی خواهد شد به کمیسیون‌های مربوطه و ارگان‌ها این موارد اصلاحی را فرستادیم و حتما نیز پیگیری خواهیم کرد.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی در پاسخ به علت ورود بسیج به عرصه مدیریت بحران گفت: برای اینکه مدیریت بحران در کشورمان وضعیت خوبی ندارد ما نیز به عنوان بسیج وظیفه قانونی در این عرصه نداریم ولی براساس مولفه‌ها و تعریف بسیج هر جایی که کارش زمین مانده باشد بسیج ورود می‌کند و اگر جایی هم کاری انجام شود به آنها کمک می‌کنیم.

رئیس‌زاده ادام هداد: همین که بسیج وارد عرصه مدیریت بحران شده است، نشان از آن است که یک انسجام واحد در مدیران کشور در عرصه مدیریت بحران وجود ندارد و این باعث پراکنده‌کاری شده است و انسجام و فرماندهی مدیریت بحران نیز نمی‌بینیم زیرا معتقدیم مشکل اصلی بحران در کشور مدیریتی است که در قانون اصلاحی سازمان مدیریت بحران نیز به این امر تذکر و اصلاحیه‌هایمان را اعلام کردیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه هر سازمان و نهادی در عرصه مدیریت بحران خود را صاحب‌نظر می‌داند و سازمان محور فعالیت می‌کند و این یکی از دلایل مهم پراکنده‌کاری‌ها و عدم انسجام در عرصه مدیریت بحران کشور است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار خبر 6 دی 1394، کدمطلب: 954536 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یامینی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۱
0
1
اگر خدای ناکرده در تهران زلزله قوی رخ دهد، شهر بدلیل تخریب پل های آزاد راه ها و سقوط ساختمان های بلند مرتبه(که بعضا هم غیر استاندارد ساخته شده اند)، تبدیل به مجموع الجزایر می شود. در بسیاری از این مجموع الجزایر ایجاد شده، کمترین امکانات برای تداوم زندگی در شرایط بحران وجود ندارد . واقعا خداوند باید به مردم رحم کند.
در چنین شرایطی باید یقه کدام مدیر گرفته شود و چه چیزی از او خواسته شود؟
راه دوری نرویم، تعداد مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا در هفته گذشته طبق آمار رسمی ، دو برابر شد. چه کسی یقه خانم ابتکار را گرفت؟ از وی چه چیزی پرسیده شد.
اگر این گونه بخواهیم چلو برویم، تنها دیوار حاشا را بلند و بلند تر کرده ایم.
مدیر پایگاه ضمن تشکر از اظهار نظر ارسالی، به اطلاع می رساند که دغدغه هایی از جنس دغدغه فوق، جزو رسالت های اصلی سایت تحلیلی - خبری شعار سال است . ان شاالله سایت تحلیلی - خبری شعار سال، در حوزه های اولویت دار بشکلی کاملا قانونی و کارشناسی، با رویکرد نقد اصلاحی ورود می کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین