پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۲۰۴۲
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵
توییتر فارسی در دو یا حتی سه روز گذشته نشان داد قرار نیست همیشه در را روی یک پاشنه بچرخاند و از میان دو جناح سیاسی عمده کشور دست به دامن یکی پاچه دیگری را رها نکند.

شعار سال: بعد از هجوم کاربران فارسی‌زبان با هشتگ ژن برتر در شب گذشته، آب از آسیاب نیفتاده بود که فرزند عبدالواحد موسوی‌لاری در صفحه اینستاگرامش داستانی درباره شیرشاه و حمله گاوها به او نوشت، کاربران فارسی‌زبان ماجرا را البته بی‌ارتباط با هشتگ ژن برتر ندانستند و این‌بار هشتگ آقازادگی را به ژانر روز توییتر فارسی تبدیل کردند.

حسین نوروزی با هشتگ آهوی تنها نوشت: یه سیاسی خوشگل هم پیدا نمی‌شه برم آقازاده‌اش بشم!

توییت‌های سیاسی البته به همین دو مورد ختم نشد. نامه محمدباقر قالیباف خطاب به جوانان اصولگرا یک روز پس از انتشار هنوز در توییتر فارسی مورد توجه است. کاربری به نام صادق حسینی نوشت:احمدی‌نژاد که مرحوم حبیب را جذب کرد، اصولگراها هم که تتلو رو؛ قالیباف هم به نظرم ابی و داریوش رو جذب کنه که آس رو کرده باشه.

واکنش‌ها به نامه قالیباف البته یکسره طنز و از سر انتقادات اصلاح‌طلبی هم نبود. تعدادی از کاربران توییتر با هشتگ قالیباف و نواصولگرایی به این نامه واکنش مثبت نشان دادند.

کاربری به نام پسر شیعه نوشت: قالیباف خواست بگه بیدار بشید از خواب مخملی و تنبلی همین. رضا حاتمی وفا کاربر دیگری ضمن توییت‌کردن بخش‌هایی از نامه قالیباف نوشت: این‌بار حرف وحدت انتخاباتی نیست، حرف نواصولگرایی است.

علی شکوری راد با هشتگ نواصولگرایی نوشت: نواصولگرایی یعنی جذب حامی و هوادار با هر نوع باور و هرنوع سبک زندگی. یعنی هر شکل و هر جور می‌خواهی باش اما فقط با ما باش و به ما رأی بده.

کاربری به نام دانش‌طلب نوشت: برای این‌که معلوم شه این نواصولگرایی چقدر جدیه، سردار قالیباف رو به این چالش دعوت می‌کنم که صریح و بدون تعارف با لاریجانی و مواضعش مخالفت کنه.

شماری از کاربران هم به مصاحبه روز گذشته روزنامه ایران با سید مصطفی میرسلیم، نامزد حزب موتلفه در انتخابات ریاست‌جمهوری اشاره کرده و ازجمله بخشی از اظهارات او درباره قالیباف را توییت کرده‌اند.

خوابگرد با هشتگ نواصولگرایی نوشت: آقای قالیباف دیگر نمی‌ماند. تمام شد؛ اما هر جا باشد، باید مواظب او بود تا خلافی نکند. رشید داوودی یکی از کاربران دیگر توییتر نوشت: همه بدبختی اصولگرایان را می‌توان در همین یک جمله میرسلیم دید: «آقای قالیباف را قبول نداشتم اما چون در جبهه اصولگرایی بود، من با وی مخالفت نکردم.»

حمید ناطقیان هم در توییتی خطاب به شهردار تهران نوشته: بزرگوار شما که دم از اصولگرایی می‌زنی، منطقا باید در نامه اخیرت ایرادات جریان اصولگرایی رو تشریح می‌کردی نه این‌که دولت رو بزنی.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه تحلیلی خبری نامه ، تاریخ انتشار 2 مرداد 96، کدمطلب:۴۱۸۰۸۸، www.namehnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین