پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۲۲۰۶
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۳
مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس با اشاره به مناسب‌نبودن فضای آموزشی در این شهرستان گفت: اکنون ۳۴ پروژه مدرسه‌سازی در شهرستان گنبدکاووس در دست اجراست که با وجود کاستی‌های فراوان به کمک خیران در حال ساخت است.

شعار سال: فرج‌الله رزاقی ظهر سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش گنبدکاووس اظهار داشت: در سال گذشته در زمینه میانگین معدل پایه سوم متوسطه دوم در مجموع از 694 شهرستان کل کشور، رتبه 197 را کسب کردیم که در سال جاری با 93 پله رشد، گنبدکاووس رتبه 104 در کشور را کسب کرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس افزود: در سال گذشته میانگین معدل ما 12.82 بود که امسال به 13.68 ارتقاء یافت. از آنجائی که 25 درصد معدل کتبی پایه سوم در کنکور و 35 درصد سوالات کنکور از پایه سوم است، این مهم در سال تحصیلی جدی گرفته شده و دانش‌آموزان ما رشد معدل نمرات‌شان سبب شد تا رتبه دوم کشوری را کسب نماییم.

رزاقی یادآور شد: اگر در مدارس غیردولتی در این زمینه نیز تلاش می‌شد مطمئنا رتبه ما بهتر از اکنون بود. در سامانه سنا تاکنون 12 هزار و 318 نفر در پایه ابتدایی و بیش از هفت هزار نفر در پایه متوسطه اول و دوم ثبت نام کردند که در مجموع تاکنون 19 هزار و 273 نفر در کل پایه‌ها برای سال تحصیلی جدید ثبت نام نمودند.

رزاقی گفت: مجموع رشد قبولی ما در دوره ابتدایی 99/11 درصد بود و 345 دانش آموز مردود شدند که برای این دانش آموزان کلاس های تقویتی در حال برگزاری است.

وی تصریح کرد: افتخارات و رتبه‌های خوبی حوزه آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس در سال تحصیلی پیش‌رو در حوزه‌های مختلف چه استانی و چه کشوری کسب کرد و ما در حوزه مسابقات سرود همگانی کرال فرهنگیان رتبه نخست کشوری, مسابقات والیبال نوجوانان مقام نخست کشوری، در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی که دغدغه مقام معظم رهبری است، مقام نخست در این حوزه و حوزه سلامت در سطح استان و در رشته احکام رتبه سوم مشوری را کسب کردیم که در مجموع 196 مقام نخست در سطح استان در مسابقات مختلف فرهنگی، هنری ورزشی بدست آوردیم.

رزاقی افزود: 149 پایگاه در سطح شهرستان بیش از سه هزار فعالیت های فرهنگی، هنری ورزشی را در قالب طرح اوقات فراغت در حال انجام هستند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس تاکید کرد: بیشتر فضاهای آموزشی موجود در شهرستان لایق فرزندان ما برای تحصیل نیست و ما برای تامین نیاز مالی خود جهت ارتقاء فضاهای آموزشی، چاره‌ای جز فروش و تبدیل به احسن کردن املاک مازاد آموزش و پرورش را نداریم.

رزاقی افزود: دو هکتار زمین مازاد در جوار هنرستان شهید باهنر وجود داری که می‌توان این فضا به صورت یک مدرسه شبانه روزی غیردولتی رایگان برای دانش‌آموزان گنبدکاووس باشد تا بتوانیم آمار دانش آموزان را کاهش داده و به سوی این مدرسه شبانه روزی رایگان هدایت کنیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 34 پروژه مدرسه‌سازی در دست اقدام داریم که با وجود کاستی‌های فراوان به کمک خیران در حال ساخت است و در این زمینه رتبه نخست بیشترین پروژه ساخت مدرسه در حال ساخت در استان را دارا هستیم.

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس گفت: 80 مدرسه سیستم گرمایشی، سرمایشی آنان مجهز، نه مدرسه محوطه آنان به متراژ 14 هزار مترمربع آسفالت و 172 مدرسه در طرح بهسازی هستند که با تخصیص اعتبار 30 میلیون تومان در سال گذشته حتی مبلغ 200 هزار تومان به هریک از این مدارس برای بهسازی نمی‌رسد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: در حال حاضر هشت مدرسه دارای اولویت را با توجه به سرانه فضای آموزشی جهت کاربری تجاری در نظر گرفتیم و هفت قطعه زمین را نیز جهت تبدیل به احسن کردن املاک آموزش و پرورش در نظر داریم تا پروسه اداری آن طی شود

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری موج، تاریخ انتشار: 3 مرداد 1396، کد مطلب: ۱۷۲۸۳۵ :www. mojnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین