پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۲۹۵۷
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴
کشت فراسرزمینی و حل بحران آب در کشور وزارت جهادکشاورزی به دنبال اجرای پروژه های کشت فراسرزمینی است
شعارسال: کشت فراسرزمینی و حل بحران آب در کشور وزارت جهادکشاورزی به دنبال اجرای پروژه های کشت فراسرزمینی است

وزارت جهادکشاورزی به دنبال اجرای پروژه های کشت فراسرزمینی است

محمدحسین شریعتمدار افزود: در کشت های فراسرزمینی، کشور دوم از کشور اول یا زمین را اجاره می کند و یا اینکه خریداری می کند و بعد نسبت به شرایط اقلیمی آن کشور و نیازشان محصول خاصی را که بیشتر محصولات استراتژیک است مانند گندم، ذرت و کشت می کند.

وی با اشاره به اهمیت کشت فراسرزمینی برای مقابله با بحران آب، می گوید: از مسوول طرح کشت فراسرزمینی در وزارت جهاد کشاورزی شنیدم درحال حاضر در سطح ۲ میلیون هکتار برای کشت فراسرزمینی برنامه ریزی شده است و در حال کار هستیم. البته برنامه وزارت جهاد کشاورزی این گونه است که می خواهند این طرح را ساماندهی و بعد به گسترش آن فکر کنند.

شریعتمدار افزود: هم اکنون مشکلاتی از نظر رفت و آمد، خرید محصولات، انتقال آن ها به کشور و وجود دارد که به تدریج باید حل شود و بعد کشت فراسرزمینی گسترش یابد.

رییس مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب اتاق ایران با اشاره به اهمیت کشت فراسرزمینی گفت: باتوجه به اهیمت موضوع کشت فراسرزمینی و حل بحران آب در کشور، ما در اتاق ایران به دنبال راه اندازی دفتری به عنوان مرکز اطلاع رسانی کشت فراسرزمینی هستیم و قصد داریم با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی این مرکز را برای کمک به افرادی که قصد ورود به این حوزه دارند، تشکیل دهیم.

رییس مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب اتاق ایران با بیان اینکه کشت فراسرزمینی الان در بسیاری از کشورها به خصوص کشورهای پیشرفته مطرح است، گفت: هم اکنون چین، عربستان و درحال اجرای طرح های کشت فراسرزمینی هستند که ما هم باید به آن ورود کنیم. براساس بررسی ها الان بهترین منطقه ای که می توان این کار را در آن انجام دهیم سرزمین های شمالی ما در آسیای میانه است که هم آب کافی دارند، هم از نظر اقلیمی شرایط شان مساعد است و هم اینکه به کشور ما نزدیک هستند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت دهقان نیوز، تاریخ انتشار: 8 دی 1395، کدخبر: - ، www.dehghannews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین