پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۲۹۶۳
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰
مجید فراهانی منتخب پنجمین دوره شورای شهر تهران، درباره انتخاب شهردار گفت: «تا پیش از اعلام رسمی برنامه نامزدها، نمی‌توانیم شخص معینی را به‌عنوان گزینه قطعی شهرداری مطرح کنیم.»

شعار سال: گمانه‌زنی‌ها برای انتخاب شهردار تهران در روزهای اخیر بیشتر شده و عده‌ای، از انتخاب قاطع محمدعلی نجفی برای شهرداری خبر داده‌اند.

هفت نامزد نهایی برای انتخاب به‌عنوان شهردار، آقایان نجفی، مرعشی، افشانی، بی‌طرف، شریعتمداری، مهرعلیزاد و خانم کولایی در مدت معین (دو هفته) باید برنامه‌های خود را به منتخبان شورای شهر تهران ارائه کنند.

به گفته برخی از اعضای شورای شهر تهران و خصوصاً پس از اظهارات محمود میرلوحی درباره مشخص بودن گزینه نهایی برای شهرداری تهران، از میان این هفت نفر، محمدعلی نجفی اقبال بیشتری را برای دریافت سمت شهردار تهران دارد.

مجید فراهانی، عضو شورای شهر تهراندرباره ارائه برنامه نامزدهای شهرداری تهران چارچوب‌بندی این برنامه‌ها از سوی هر یک از نامزدهای شهرداری تهران گفت: «ما از همه نماینده‌ها خواسته‌ایم که تا دو هفته آینده برنامه‌های خود را خودشان را برای اداره شهرداری آماده کنند و در هفته سوم مردادماه در صحن شورا طی یک برنامه دوساعته اعلام کنند.

او افزود: «چارچوب معینی که برای نامزدها در نظر گرفته‌شده این است که با توجه به وضعیت فعلی شهرداری تهران، درآمدها و بدهی‌های موجود، برنامه‌شان را برای تامین مالی در شهرداری بیان کنند.

به گفته این منتخب پنجمی دوره شورای شهر تهران همچنین، با توجه به نارسایی ایمنی و مدیریت بحران در وضع موجود تهران، نامزدهای شهرداری باید راهکارهای مناسب خود را ارائه دهند و از سوی دیگر نامزدها باید برنامه‌های خود را در جهت به‌کارگیری نیروی جوان و بانوان در شهرداری، رفع چالش‌های محیط زیستی و برون‌رفت از مشکلات فعلی شهر تهران بیان کنند.

او همچنین درباره اظهارنظر برخی افراد مبنی بر قطعی بودن حضور نجفی به‌عنوان شهردار تهران اظهار کرد:«تاکنون هیچ‌کدام از نامزدهای شهرداری تهران، برنامه خود را به شورا تحویل نداده‌اند و درباره قطعی بودن حضور هیچ‌کدام تا اعلام رسمی برنامه‌ها در صحن شورا، نمی‌توان نظر داد

اگر چه از میان نامزدهای موجود محمد علی نجفی از بخت بیشتری برخودار است و احتمالا افکار عمومی از این انتخاب استقبال خواهد کرد اما انتخاب او به‌عنوان شهردار، نگرانی‌هایی را نیز به دنبال دارد.

مشکل جسمانی نجفی (عارضه قلبی) که در سال 92 موجب استعفای او از ریاست سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی شد، این نگرانی را به دنبال می‌آورد که با توجه به شرایط جسمی، ایشان نتوانند مدت طولانی را در سمت شهردار تهران بمانند.

تغییر شهردار پس از مدت اندک از انتخاب او، می‌تواند تبعات ناخوشایندی را در پی داشته باشد؛ خصوصاً در شرایط فعلی که پس از 12 سال، گزینه مورد قبولی از سمت شورای شهر اصلاح‌طلبان برای انتصاب در مقام «شهردار» مطرح‌شده است.

فراهانی در رابطه با این گمانه‌زنی پیرامون سلامت نجفی گفت:«قطعاً فردی که برای انجام یک مسئولیت اعلام آمادگی می‌کند، تمامی جوانب آن کار را در نظر گرفته است. اغلب مدیران ما از مشکلات جسمی رنج می‌برند و این مسئله، تنها متوجه آقای نجفی نیست. قطعاً با توجه به قولی که آقای نجفی در به‌کارگیری نیروی جوان و بانوان داده‌اند، بیشتر نقش استراتژیکی را ایفا می‌کنند

فراهانی در پایان اضافه کرد: «قطعاً همه هفت نفر نامزد شهرداری تهران، قابلیت تعامل خوب و مؤثر را با دولت دارند و معتقدیم که می‌توانند به‌عنوان چهره ملی در سطح شهر و در جایگاه یک شهردار شایسته ظاهر شوند

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از رویداد 24، تاریخ انتشار 8 مرداد 96، کد مطلب: 68468:www.rouydad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین