پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۳۱۸۵
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۸
مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی فارس گفت: تا کنون بیش از 870 هزار تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان استان فارس خریداری شده است و فرآیند خرید همچنان ادامه دارد.

شعار سال: احمد دهقان سه‌شنبه 10 مرداد در جمع خبرنگاران گفت: برداشت در مناطق شمالی استان فارس ادامه دارد و 5 هزار هکتار از اراضی گندم هنوز برداشت نشده است.

او ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال زراعی جاری، حجم خرید گندم از کشاورزان در فارس به بیش از 900 هزار تن افزایش یابد.

دهقان افزود: در سال زراعی 96-95 علیرغم مناسب نبودن پراکنش بارندگی، امیدواریم با توجه به برنامه ریزی انجام شده و رعایت نکات فنی نظیر رعایت تاریخ کاشت، استفاده از بذور گواهی شده، استفاده از بذر کارها، اجرای طرح‌های امید و پارسل بندی و نظارت کارشناسان در مراحل مختلف کاشت، داشت و برداشت شاهد پایداری تولید باشیم .

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود به تولید بذر گندم در استان فارس اشاره و اضافه کرد: تا کنون بیش از 46 هزار تن گندم بذری از کشاورزان در فارس خریداری شده است؛ با برنامه ریزی انجام شده، بر اساس نیاز بذری شهرستان‌ها این بذور برای کشت سال زراعی آتی در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد .

دهقان رشد شش برابری تولید کلزا و سایر دانه‌های روغنی در فارس را ناشی از حمایت‌های ویژه جهادکشاورزی استان دانست و گفت: تا کنون بیش از 15 هزار و 300 تن کلزا خریداری شده است و فرآیند خرید این محصول همچنان ادامه دارد.

مدیر زراعت جهادکشاورزی فارس همچنین به توسعه کشت گلرنگ در استان فارس اشاره و خاطرنشان کرد: استان فارس تنها استانی است که تاکنون بیش از 7000 تن گلرنگ در آن خریداری و در سامانه ثبت شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 10 مرداد 96، کدمطلب: 965-974-5 :www. isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین