پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۳۹۵
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۴:۱۲
برج های کبوتر دو قلو صفا در شهرستان نجف آباد با رای دادگاه تجدید نظر در فهرست آثار ملی باقی ماند.

شعارسال: مدیرعامل انجمن دوستداران میراث فرهنگی و گردشگری نجف آباد گفت: با پیگیری های صورت گرفته توسط دفتر نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان نجف آباد، دادگاه تجدید نظر رای صادره دیوان عدالت اداری کشور مبنی بر خروج این اثر تاریخی از فهرست آثار ثبت ملی را نقض کرد.

حسین نجفی پور افزود : پیش از این مالکان خصوصی این اثر تاریخی دوره صفویه، با تنظیم شکایتی در دیوان عدالت اداری، خواستار خروج اثر مذکور از فهرست آثار ملی ثبتی شده بودند که پس از صدور چنین حکمی، دادگاه تجدید نظر طی روزهای اخیر حکم صادره را نقض کرد.

وی افزود : دادگاه تجدید نظر به دنبال اقدامات حقوقی و تلاش های دفتر نمایندگی میراث فرهنگی در نجف آباد، برجهای دوقلو صفا را جزء نفایس ملی اعلام کرد که در این حالت امکان تخریب توسط مالکان وجود نخواهد داشت.

وی گفت: برای حفظ این اثر تاریخی و جلوگیری از تخریب و فروش آن توسط مالکان تلاش های زیادی را انجام داده ایم و مالکان برج های دو قلو صفا آمادگی خود را برای فروش اعلام کرده اند که امیدواریم با کمک مسئولان شهرستان و میراث فرهنگی استان و شهرداری این شهر این میراث با ارزش خریداری شود.

قدمت تاریخی برج های دوقلو نجف آباد به دوران صفویه باز می گردد.

پیش از این برج های کبوتر به منظور لانه گزینی و جمع آوری فضولات پرندگان برای استفاده در زمین های کشاورزی به عنوان کود در استان اصفهان ساخته می شد.

برج های دوقلوی صفا نجف آباد در منزل تاریخی که مالکیت آن در انحصار بخش خصوصی است، قرار دارد.

شهرستان نجف آباد در 30 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 10دی1394، کدخبر: 81901188: www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین