پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۴۴۹۵
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۰
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) می‌گوید هزاران مسیحی در ایران زیر پوشش این نهاد قرار دارند. او گفته که حامی اغلب ایتام اهل‌تسنن کشور، شیعیان هستند.

شعار سالسیدپرویز فتاح با اشاره به حمایت کمیته امداد از همه محرومان و نیازمندان تمام مردم کشور فارغ از دین و مذهب آن ها اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره)، یک نهاد فراجناحی، فراقومی و حتی فرامذهبی است که معیار عمل آن برگرفته از دین و قرآن است؛ در قرآن واژه «یتیم»، «سائل» و «محروم»، بدون هیچ پسوندی آمده و هیچ شرط و شروطی برای کمک به آن ها بیان نشده است؛ حتی در دعاهای ما آمده «اللّهم اغن کلّ فقیر»؛ نگفته اغن فقرای جمهوری اسلامی؛ لذا منظور، کل فقرای عالم و جهان است؛ این نگاه دین ماست و ما بر این اساس باید حرکت می‌کردیم و ریل‌گذاری ما بر این مسیر بوده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه خدمات این کمیته به مددجویان اهل‌سنت، دقیقاً مشابه خدماتی است که به مددجویان اهل تشیع ارائه می‌شود، افزود: حتی با توجه به اینکه مفهوم صدقه برای آن ها متفاوت از مفهوم صدقه برای ماست و آن ها نگاه متفاوتی نسبت به تکفل ایتام و یا زکات دارند و در گرفتن وام‌های قرض‌الحسنه، حتی یک درصد سود را هم مجاز نمی‌دانند، ما به مددجویان اهل‌سنت، وام‌های قرض‌الحسنه صفردرصد و بدون کارمزد می‌دهیم.

وی راجع به کمک‌ها و حمایت‌های مردم از محرومان فارغ از مذهب و دین نیازمندان و ایتام، گفت: امروز به‌لطف خدا، اکثر حامیان ایتام اهل تسنن، برادران آن ها از اهل تشیع هستند که با شناخت کامل و طیب خاطر، حامی آن ها می‌شوند و آخرین آمارهای ما نشان می‌دهد با توجه به اینکه بیشترین سهمیه حامیان به آن مناطق به‌واسطه محرومیتشان داده شد، بعد از ماه مبارک رمضان و موج کمک‌های مردمی، امروز یا ایتام بدون حامی در آن مناطق نداریم و یا تعدادشان بسیار اندک است.

فتاح در ادامه با اشاره به اعتماد هم‌وطنان اهل‌سنت به کمیته امداد گفت: به‌لطف خداوند، میزان زکاتی که برادران اهل تسنن به کمیته امداد می‌دهند، بیش از زکاتی است که اهل تشیع به ما می‌دهند و ما نیز این موارد را بین نیازمندان و محرومان خودشان توزیع می‌کنیم.

به‌گفته رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، امروز علاوه بر کمک و حمایت این کمیته از محرومان و مستضعفان اهل سنت و اهل تشیع، چندین هزار هموطن مسیحی که اغلب از ارامنه و آشوریان هستند تحت سرپرستی کمیته امداد قرار دارند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 20 مرداد 96، کدمطلب: 1488510:www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین