پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۴۷
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷
مراسم دعای عرفه است. محل آن هم حسینه صنف لباس‌فروشان و مداح هم منصور ارضی. او طبق عادت مألوف، در بخشی از این مراسم مذهبی، گریزی هم به سیاست زد و البته این‌بار به موضوع توافق هسته‌ای و برجام اشاره کرد.
شعار سال: منصور ارضی در مراسم دعای خود، نمایندگان مجلس را مخاطب قرار داد و از آنها خواست در برابر توافق هسته‌ای فریاد بزنند.

او همچنین برجام را سازش با دشمن و جام زهر خواند. رجانیوز، سایت نزدیک به آیت‌الله مصباح‌یزدی، سخنرانی منصور در این مراسم را به‌طور کامل روی خروجی خود قرار داد. این مداح در بخشی از سخنان خود در طول دعای عرفه امسال، چنین گفته است: "… شما الان از برجام که همان جام زهر است چه می‌دانید؟ من هشدار می‌دهم به نمایندگان مردم در مجلس، چون ما دیگر به کسی امید نداریم‌، که مواظب باشید قیامتی هم هست، فریب نخورید، حقیقت این است که این مسئله سازش با دشمن است، هر کسی از نمایندگان حسینی است باید فریاد بزند، گرچه ٢٠۶ نفر فریاد زدند، منتها بعضی مسئولان مجلس به آن بی‌توجهی کردند، اینها چگونه می‌خواهند جواب خدا را بدهند؟"

او ادامه داد: "دعا کنید برای این نمایندگان که عاقلانه عمل کنند. اگر این نمایندگان اشتباه کنند همه را به جهنم می‌برند و کسی نمی‌تواند کاری بکند"

ارضی اضافه کرد: "امروز برای همه دعا کنید، مخصوصا نمایندگان که درست تصمیم بگیرند و جایی نروند که در بن‌بست گیر کنند و مجبور شوند قبول کنند. اگر قبول کنند خیلی مشکلات به‌وجود می‌آید. یاد کلام مقام معظم رهبری افتادم که چندین سال پیش فرمودند مگر ما بالاتر از زمان امیرالمؤمنین علیه‌السلام هستیم؟ امیرالمؤمنین علیه‌السلام خانه‌نشین شد. چه شد که ۵٠ سال بعد از رسول اکرم صلوات‌الله علیه، اباعبدالله علیه‌السلام را به آن وضعیت به شهادت رساندند و سر از بدنش جدا کردند؟ ملت آن موقع نفهمیدند و درست تشخیص ندادند، اگر خدایی ناکرده این نفهمی بر ما هم مستولی شود چه می‌شود؟ برای همین است که می‌گویم استغفار کنید."

این اولین‌باری نیست که منصور ارضی درباره موضوعات سیاسی اظهار نظر می‌کند. او در کنار شاگرد سابقش یعنی سعید حدادیان در مجالس متعدد با طرح برخی از موضوعات سیاسی نگرانی خود را با الفاظ تند و گاه نفرین به مخاطبانشان ابراز کرده است. مرتضی طاهری، رئیس خانه مداحان، در گفت‌وگو با خبرآنلاین گفته بود: "این آقایان (سعید و منصور) برای خود تشکیلات جداگانه دارند."

به گفته این مداح، این دو نفر البته با پایگاه‌ها و برخی افراد سیاسی هم مرتبط هستند. لیدرهایشان هم مشخص و شناخته‌شده و یک‌سری افراد سیاسی هستند. خود آقای حدادیان سال‌هاست با آقای ابوترابی ارتباط نزدیک دارد و با طیف این آقایان نزدیک است. آقای ارضی و دوستان دیگر هم کسانی دارند که مسائل سیاسی را قطعا به مشورت می‌گذارند. این دیگر چیزی نیست که ما از آنها دفاع کنیم یا خدای ناکرده محکومشان کنیم.

*ورود به انتخابات:

این دو مداح اگر تا قبل از این تنها به خطابه‌های سیاسی می‌پرداختند اما از انتخابات مجلس نهم وارد ارائه لیست انتخاباتی هم شدند؛ لیستی که به لیست مجلس ارک معروف شد و به گفته طاهری ٢۵،٢۴ نفر آن لیست هم راهی مجلس شدند. همین موفقیت هم سعید را بر آن داشت تا باز هم در آستانه انتخابات مجلس دهم به اصولگرایان هشدار دهد که اگر به وحدت نرسند، مداحان لیست جداگانه می‌دهند. چند روز بعد، او این سخنان منسوب به خود را تکذیب کرده و گفته بود که "هیچ مداحی نمی‌خواهد وارد مجلس شود".

منصور ارضی که مدتی از او خبری نبود، حالا با اعتراض به موضوع سیاست خارجی کشور بار دیگر وارد میدان شده و می‌خواهد در این‌زمینه میان‌داری کند تا احتمالا راهگشای حضور دوباره آنها در آستانه انتخابات مجلس دهم باشد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسایت جماران، تاریخ انتشار: شنبه ۴ مهر , ۱۳۹۴، کد مطلب: 14101 ، آدرس سایت:www.jplus.jamaran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین