پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۷۴۸۴۰
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸
معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی در همایش تقدیر از رتبه های برتر آزمون سال تحصیلی 97 ـ 96 از تخفیف صد درصدی شهریه برای رتبه های برتر این آزمون خبر داد.

شعارسال: همایش تقدیر از رتبه های برتر آزمون سال تحصیلی 97 ـ 96 با حضور جمعی از رتبه های برتر، مسؤولان و معاونان در سازمان مرکزی و واحد علوم و تحقیقات با هدف تقدیر از رتبه های برتر و معرفی دانشگاه آزاد اسلامی و امکانات و دستاوردهای آن صبح امروز در سالن همایش کتابخانه مرکزی واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.

دکتر علیرضا رهایی معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم با تبریک به تمام افرادی که موفق به کسب رتبه های برتر در آزمون سراسری امسال شدند، گفت: این موفقیت نتیجه تلاش و کوششان داوطلبان و همچنین پشتیبانی و حمایت همه جانبه خانواده های آنان است که امیدواریم موفقیتهای این عزیزان ادامه داشته باشد و بتوانند مدارج علمی را به خوبی پشت سر بگذارند و منشاء خدمات بزرگی برای کشور شوند.

وی جوانان با استعداد و خلاق را سرمایه های اصلی کشور دانست و افزود: امروزه ملاک اصلی سنجش اقتدار و قدرت کشورها دیگر دسترسی به تجهیزات و ادوات پیشرفته و به روز نظامی نیست، بلکه سرمایه های انسانی و نیروهای خلاقِ توانمند عامل اصلی قدرت، اقتدار و پیشرفت کشورها محسوب می شود.

دکتر رهایی با تأکید بر اینکه بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی، موفقیتهای بزرگی در زمینه های مختلف علمی نصیب کشور شده است، اظهار داشت: با مقایسه وضعیت علمی ایران در دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به خوبی در می یابیم که ایران سیر صعودی پیشرفت را بعد از انقلاب به خوبی و با سرعت طی کرده است، به طوری که در حال حاضر در بسیاری از علوم در بین کشورهای پیشرفته مدعی و گوی سبقت را آنان گرفته است.

*تسهیلات ویژه دانشگاه آزاد اسلامی به افراد نخبه

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به منظور ارج نهادن به موقعیت افراد نخبه و برگزیده، تسهیلاتی ویژه برای آنان در نظر گرفته است، خاطر نشان کرد: تمامی افرادی که موفق به کسب رتبه های زیر هزار شدند، از تخفیف صد در صدی شهریه و افرادی که حائز رتبه های بین هزار و دو هزار هستند، از تخفیف 50 درصدی برخوردار می شوند.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه کمک هزینه هایی برای داوطلبان برتر کنکور در طول تحصیل در نظر گرفته شده است، گفت: همچنین این افراد می توانند با حفظ موقعیت تحصیلی ممتاز و کسب شرایط لازم بدون آزمون به مقاطع بالاتر یعنی کارشناسی ارشد و دکتری ورود پیدا کنند.

دکتر رهایی ارتقاء کیفیت را شعار اصلی و محوری دانشگاه آزاد اسلامی برشمرد و گفت: این دانشگاه که در زمینه علمی و تحقیقاتی در سطح بسیار گسترده فعالیت می کند، فضای مطلوبی را برای تحقیق و پژوهش که عامل اصلی پیشرفت کشور است، فراهم کرده است و بستر مناسبی برای افراد نخبه، توانمند و خلاق به منظور فعالیتهای علمی، پژوهشی، فناوری و .... در دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شده است.

وی در پایان برای تمامی رتبه های برتر آزمون امسال آرزوی موفقیت و سربلندی کرد.

* تخفیف صد درصدی برای رتبه های برتر رشته های غیر پزشکی و تخفیف 50 درصدی برای رتبه های زیر 500 رشته های پزشکی

دکتر امیررضا شاهانی سرپرست مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این همایش، گفت: جوانان به ویژه آنهایی که صاحب رتبه های برتر هستند و در عرصه های مختلف علمی و پژوهشی خوش درخشیدند، سرمایه های واقعی و ارزشمند کشور هستند که باید قدر آنها را بدانیم.

وی دانشگاه آزاد اسلامی را بزرگترین دانشگاه کشور به لحاظ تعداد دانشجو و مراکز آموزشی دانست و گفت: این دانشگاه دارای 520 واحد و مراکز آموزشی و مدارس سماست و بیش از یک میلیون و 500 هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تحصیل هستند.

دکتر شاهانی به تسهیلات دانشگاه آزاد اسلامی برای رتبه های برتر کنکور امسال اشاره و تصریح کرد: افرادی که در رشته های غیر پزشکی موفق به کسب رتبه های زیر هزار شدند، از تخفیف صد در صدی شهریه برخوردار خواهند شد.

سرپرست مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: همچنین افرادی که در رشته های پزشکی دارای رتبه ی زیر 500 و در رشته های غیر پزشکی دارای رتبه‌ی بین هزار و 2 هزار هستند، می توانند از تخفیف 50 درصدی استفاده کنند.

وی افزود: همچنین برای دانشجویانی که در طول تحصیل موفق به کسب معدل بالای 17 می شوند، تخفیف 10 درصدی شهریه لحاظ می شود.

دکتر شاهانی اظهار داشت: رتبه های برتر آزمون در صورتی که دانشگاه آزاد اسلامی را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنند، می توانند در ادامه تحصیلات خود در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری از تسهیلات ورود بدون آزمون به مقاطع بالاتر و جذب اعضای هیأت علمی استفاده کنند.

* بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی افراد نامی هستند

همچنین دکتر مرتضی موسی خانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه این همایش، با اشاره به حدیثی از حضرت علی (ع) مبنی بر اینکه آن که به آینده می نگرد، بصیرترین است و آن که پشت به آینده می کند، سرانجام در وادی حیرت سرگردان می ماند، خطاب به رتبه های برتر آزمون امسال، گفت: تصمیم شما در این روزهای حساس انتخاب دانشگاه و رشته تحصیلی، بسیار تعیین کننده و سرنوشت ساز است.

وی با تأکید بر اینکه تمامی انسانهای موفق دارای برنامه و چشم اندازی هستند، گفت: سعی کنید در ابتدای راه و مسیر با نگاه به ارزشها، چشم اندازی برای خود ترسیم کنید تا راه پیشرفت را با تمرکز و دقت بیشتری طی کنید که در این صورت موفقیت نتیجه و سرانجام تلاشهای شماست.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه رتبه های برتر آزمون باید افراد تأثیرگذار در جامعه و منشاء تحولات فوق العاده در کشور شوند، گفت: بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر افراد نامی و خبره در زمینه های مختلف علمی و پژوهشی هستند که در داخل و خارج از مرزهای کشور زبانزد هستند.

دکتر موسی خانی ادامه داد: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی بستر را برای افرادی که با برنامه و دارای چشم‌انداز هستند، آماده کرده است تا بتوانند ایده های خود را عملی کنند.

وی به چشم انداز و هدف دو دانشگاه سانفرانسیسکو و کمبریج اشاره کرد و گفت: اگر می بینید که این دو دانشگاه از دانشگاه های مطرح دنیا هستند برای این است که در ابتدای راه، هدف خود را تعیین کردند و گام به گام به سوی پیشرفت قدم برداشتند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه انسانهای بزرگ و رهبران الهام بخش در طول زندگی و کار خویش همواره با واژه ی «چرا» سروکار داشته اند، گفت: سعی کنید در دانشگاهی ادامه تحصیل دهید که کمک می کند به جواب چراهای خود دست پیدا کنید و چشم انداز و هدف شما را محقق می‌سازد.

دکتر موسی خانی ادامه داد: اگر توانستیم در جواب چرا تحصیل می کنیم؟، چرا کار می کنیم؟ چرا زندگی می کنیم؟ چرا تولید می کنیم؟ و چراهای دیگر پاسخ منطقی و قانع کننده بیابیم، قطعاً موفق خواهیم شد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه سطح استانداردهای علمی و پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی بالاست، به دستاوردها و موفقیتهای این دانشگاه در عرصه های ملی و بین‌المللی اشاره و تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در تازه ترین درخشش خود موفق به کسب مقامهای برتر در مسابقات ربوکاپ 2017 ژاپن شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی افزود: این دانشگاه دارای 113 مرکز رشد، پارکهای علم و فناوری، مراکز تحقیقاتی، پژوهشگاه های متعدد، آزمایشگاه و کارگاه های مختلف، باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان و ... است.

دکتر موسی خانی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی در وقت و هزینه دانشجویان که دو امانت گرانبها از سوی خانواده های آنهاست، هرگز خیانت نمی کند و خود را ملزم به استفاده بهینه از این امانتها می داند.

* ایران هیچ چیزی از کشورهای پیشرفته کم ندارد

دکتر علی عباسپور، رئیس واحد علوم و تحقیقات نیز در این مراسم با تبریک به دانشجویانی که موفق به کسب رتبه برتر در آزمون امسال شدند، اظهار داشت: بهترین مسیر زندگی با انتخاب درست و دقیق رشته تحصیلی و دانشگاه رقم خواهد خورد و امیدوارم تک تک شما عزیزان در این راه موفق باشید.

وی خطاب به رتبه های برتر آزمون گفت: شما دانشجویان ممتاز بدانید که در ابتدای راه علم و دانش هستید و باید جدی تر و کوشاتر از گذشته به تلاشهای خود ادامه دهید.

رئیس واحد علوم و تحقیقات با تأکید بر اینکه بعد از انقلاب اسلامی تلاشهای زیادی برای ارتقاء سطح آموزش کشور و شکستن غول کنکور صورت گرفته است، گفت: مسئولان علیرغم همه مشکلات از جمله جنگ تحمیلی، تحریمهای اقتصادی و ... که داشتند، توانستند آموزش عالی را توسعه دهند و همگانی کنند و از شما جوانان می خواهم که قدر این نعمت ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را بدانید، چیزی که قبل از انقلاب اسلامی غیرممکن و دست نیافتنی بود.

دکتر عباسپور با بیان اینکه تحصیل علم و دانش نباید تنها هدف دانشجویان و دانشگاه ها باشد، خاطر نشان کرد: آن چیزی که بسیار مهم است، این است که دانشجویان بعد از ادامه تحصیل دارای شخصیتی چند بعدی شوند، فرهنگ اسلامی کشور را درک کنند، روابط اجتماعی را تحلیل کنند و ارتباط منسجم و مطلوبی با جامعه داشته باشند.

وی از اساتید باتجربه و نخبه، آزمایشگاه‌ها و کارگاه های متعدد، کتابخانه غنی، امکانات رفاهی، سالن ورزشی و ... به عنوان ویژگیهای ممتاز واحد علوم و تحقیقات نام برد و افزود: این واحد یکی از بهترین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه های کشور است.

رئیس واحد علوم و تحقیقات ادامه داد: دانشگاه ها باید دانشجویانی متخصص، متدین و کارآفرین تربیت کنند که راهگشای مشکلات و معضلات کشور باشند.

عباسپور در پایان تأکید کرد: ایران به مدد جوانان با استعداد و فرهیخته ای که دارد، هیچ چیزی از کشورهای پیشرفته و مطرح دنیا کم ندارد.

در ادامه این برنامه، از دو تن از داوطلبان آزمون سراسری که موفق به کسب رتبه 8 کشوری در رشته علوم تجربی و 5 کشوری در رشته علوم انسانی شدند، تقدیر شد.

همچنین رتبه های برتر کشور از کتابخانه مرکزی واحد علوم و تحقیقات، مجتمع آزمایشگاهی و سالن ورزشی فتح بازدید کردند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی، تاریخ انتشار:21مرداد1396 ، کدخبر: 99094: www.iau.ac.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین