پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۴۹۲۲
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸
سنندج - فرمانده مرزبانی کردستان خواستار افزایش حمایت های دولت از افراد ساکن در مرزهای این استان شد و گفت: تلاش برای ارتقاء زیرساخت ها و همچنین فراهم کردن زندگی بهتر یکی از نیازهای اصلی است.
لزوم حمایت دولت از مرزنشینان کردستانی

شعارسال:سردار کیومرث شیخی ظهر امروز در جریان تجلیل از مدیران شماری از خبرگزاری های استان کردستان اظهار داشت: تجلیل از خبرنگاران و اهالی رسانه در هر شرایطی لازم و ضروری است، چرا که این قشر تلاش زیادی در راستای ارتقاء آگاه های جامعه انجام می دهد.

وی با بیان اینکه خبرنگاران و اهالی رسانه به نوعی چشم بینا و گوش شنوای جامعه به شمار می روند، افزود: خوشبختانه همکاری و تعامل بسیار خوبی بین مرزبانی کردستان و خبرنگاران وجود دارد و انتظار می رود که این روند همچنان ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه خبرنگاران باید در عین صداقت و در راستای توسعه استان کردستان قلم بزنند، بیان کرد: خوشبختانه رعایت انصاف از سوی خبرنگاران کردستانی همواره جزو اولویت ها بوده است و ما در این زمینه مشکلی نداریم.

فرمانده مرزبانی استان کردستان به شرایط خاص این استان اشاره کرد و یادآور شد: استان کردستان شرایط خاصی دارد و به همین دلیل باید در زمینه های اطلاع رسانی این شرایط خاص مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه یکی دو مورد خبرنگاران خارج از استان کردستان گزارش های پخش کردند که با واقعیت فاصله داشت، ادامه داد: بهره برداری از ظرفیت ها توان رسانه های جمعی یکی از نیازهای اصلی در استان کردستان و فرماندهی مرزبانی استان کردستان در این زمینه از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

سردار شیخی در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط خاص در مرزهای استان کردستان اشاره کرد و افزود: تلاش در راستای ایجاد امنیت و آرامش در مرزهای استان کردستان همواره جزو اولویت های اصلی مرزبانی است و در این راستا از همکاری و تعامل مردم ساکن در مرزهای این استان به بهترین شکل ممکن استفاده می شود.

وی به مسائل معیشتی مردم ساکن در مرزهای استان کردستان اشاره کرد و گفت: متاسفانه شرایط مردم ساکن در مرزهای استان کردستان خوب نیست و به همین دلیل لازم است که دولت حمایت های خود از مردم ساکن در مرزهای این استان را افزایش دهد.

وی به وضعیت کولبری در مرزهای استان کردستان اشاره کرد و افزود: در گام اول مرزبانی به دنبال این است که اصطلاح کولبری حذف شود و در همین راستا نیز اقدامات مختلفی صورت گرفته تغا افراد ساکن در مرزهای استان به شکل بهتری امرار معاش داشته باشند.

فرمانده مرزبانی کردستان گفت: در همین راستا و با هماهنگی صورت گرفته هم اکنون در معابر موقت مرزی امکان تردد با استفاده از چرخ و حمل بار با این وسیله فراهم شده است ولی این کافی نیست و باید تلاش های بیشتری در این بخش صورت گیرد.

وی با بیان اینکه کولبری تنها یک مسکن مقطعی در راستای حمایت و کمک به مرزنشینان به شمار می رود، اظهار داشت: انتظار می رود که زیرساخت های لازم برای امرار معاش مرزنشینان فراهم شود تا دیگر شاهد کولبری در استان کردستان نباشیم.

وی با اشاره به اینکه نیروهای مرزبانی استان کردستان تمامی تلاش خود را برای حمایت از مردم انجام می دهند، عنوان کرد: ما به هیچ عنوان با کولبری که به صورت قانونی از مرزهای استان کردستان عبور می کند برخورد نمی کنیم ولی متاسفانه در این بین عده ای افراد سودجو از این شرایط سوء استفاده می کنند.

سردار شیخی گفت: افراد قاچاقچی با پوشش کولبر اقدام به وارد کردن مشروبات الکلی و مواد اولیه برای تولید مواد مخدر صنعتی می کنند که ما در این بخش با افراد خاطی برخورد می کنیم و تعارفی هم با هیچ کسی نداریم.

وی در پایان بار دیگر از خبرنگاران رسانه های جمعی استان کردستان تقدیر کرد و گفت: انتظار می رود که همه ما در راستای توسعه و پیشرفت استان کردستان قدم برداریم و البته در این راستا نقش خبرنگاران بسیار حساس و حیاتی است.

در جریان این نشست از تلاش های مدیران خبرگزاری های مهر، ایرنا، فارس، ایسنا، کردپرس و صدا و سیمای مرکز کردستان در راستای انعکاس اخبار فرماندهی انتظامی کردستان تقدیر و تجلیل به عمل آمد.
شعارسال،با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری مهر،تاریخ انتشار23مرداد96،کدخبر: 4058136، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین