پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۴۹۹۱
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: رهبری و مسئولان در یک همدلی بی‌نظیر تصمیم گرفته‌اند در خاکریز اول با د شمنان مقابله کنند و آنها را به پذیرش انفعال و این حقیقت برسانند که قدرت جمهوری اسلامی ایران مهارناپذیر است.

شعار سالمراسم بزرگداشت شهیدِ مدافع حرم، محسن حججی با حضور مسئولان کشوری و لشکری و خانواده این شهید در حسینیه امام خمینی (ره) ستاد نیروی زمینی سپاه برگزار شد.

در این مراسم سردار حسین سلامی، جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران در سخنانی با گرامیداشت مقام شهیدان علی عظیمی، مصطفی خوش محمد، محسن حججی و محمد علی‌پور بیان کرد: شهادت این عزیزان تصویر زمینی از آیات قرآن عظیم است. تفسیری که از محسن حججی و قاتل بی‌رحم آن منتشر شد دقیقاً نشانگر واقعیت جبهه حق و باطل است که حتی می‌توانید با مقایسه تصویری ظاهری آنها نور و ظلمت را درک کنیم.

وی بیان کرد: با نگاه به چهره شهید حججی متوجه می‌شویم که او سرشار از وقار، آرامش، زیبایی معنوی، صلابت و شکوه انقلابی است که نشانگر وجود روح ایمان در کالبد این جوان انقلابی است. این شهدا نشانه مستحکم هویت اسلامی ما به همه جهان است. آنها برای ما اعتبار و منزلت آفریدند.

سردار سلامی با بیان اینکه جوانان ما، با شور، شعور و شناخت جغرافیای جهاد را شناخته‌اند، گفت: این جوانان با آگاهی تشخیص می‌دهند که جغرافیای جهاد مرزهای ملی را نمی‌شناسد و مرزهای عقیده و جهاد را درک کرده‌اند و اعتقاد دارم که دشمن را باید در سرزمین‌های وسیع به دام انداخت تا سیاست‌ها، برنامه‌ها و ‌آرزوهایشان را به گور ببرند. وقتی که جوانان در چنین آزمایشی افتخارآمیز ظاهر می‌شوند قطعاً هیچ قدرتی قادر به شکست ملت ما نخواهد بود. حتی اگر بزرگی قدرت دشمن در مقیاس قدرت آمریکا و هم‌پیمانان آن باشد.جوانان ما همان الگوی رفتاری جوانان در دهه 60 و دوران دفاع مقدس دارند.

جانشین فرمانده کل سپاه تأکید کرد: ایران در متلاطم‌ترین نقطه جهان، امن‌ترین کشور است. این امنیت به واسطه وجود روح شهادت‌طلبی و فرهنگ ایثار در جوانان است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی ما در دو جنگ جهانی شرکت کردیم. چرا که قدرت‌های بزرگ جهان، سیاست‌ها و اهداف خود را به کار گرفته بودند تا انقلاب اسلامی نابود شود. شوروی سابق، آمریکا و کشورهای مرتجع عرب تقسیم کار و مدیریت جهانی علیه کشور ما داشتند. آنها ابتدا جنگ تحمیلی را رقم زدند و پس از آن تحریم‌های اقتصادی و در پی آن تهاجم فرهنگی را رواج دادند تا روحیه مقاومت از میان جوانان ما برچیده شود. حتی فعالیت‌های اطلاعاتی و عملیاتی و رفتارهایی همچون فتنه 88 را ایجاد کردند. اما به فضل الهی جمهوری اسلامی ایران توانست از دیوار اراده دشمنان اسلام و ایران عبود کند و این اصل به برکت وجود رهبر الهی محقق شد. ایشان شکوه امامت را در خود دارند و توانسته‌اند آن را در برابر دشمنان به نمایش بگذارند.

وی افزود: مقام معظم رهبری توانسته‌اند قاعده‌ای جدید را در مقابل استکبار جهانی ایجاد کنند و اکنون چهره شکست‌خورده استکبار را مشاهده می‌کنیم که چگونه در تحولات میدانی منطقه و معادلات سیاسی زمان به حاشیه رفته است. آمریکا اکنون به پایان خود نزدیک شده است. در مقابل، جمهوری اسلامی ایران توانسته‌ است بُعد وسیعی از مقاومت را ایجاد کند. نمونه آن حزب‌الله لبنان است که از سال 2006 در جنگ 33 روزه با رژیم صهیونیستی مقابله کرد. اکنون تأثیر حزب‌الله لبنان فقط محدود به منطقه خودش نیست بلکه توانایی تأثیر جهانی دارد. امروز حزب‌الله لبنان می‌تواند بخش‌هایی و حتی تمام سرزمین اشغالی را آزاد کند.

سردار سلامی خاطرنشان کرد:‌ امروز آمریکایی‌ها نیستند که معمای امنیت را برای ما تولید می‌کنند بلکه ما هستیم که این معما را برای آنها ایجاد کرده‌ایم. هیچ نگرانی در صحنه نداریم چون رهبری و مسئولان در یک همدلی بی‌نظیر تصمیم گرفته‌اند در خاکریز اول با دشمنان مقابله کنند تا آنها را به پذیرش انفعال مجبور کرده و به این حقیقت برسانند که قدرت جمهوری اسلامی ایران مهارناپذیر است. ما دیگر انزواپذیر نیستیم. امروز سیاست خارجی ما دارای محتوای عظیمی از قدرت بازدارنده است و ایران است که در حل معادلات سیاسی و امنیتی نقش اول را ایفا می‌کند. اعتبار ملت ایران در جهان ارتقاء یافته است.

وی در پایان گفت: به خانواده این شهیدان عزیز تبریک و تسلیت می‌گوییم. تمام ملت ایران شهید حججی را همانند فرزند خود می‌دانند و برای آن اشک ریخت.

در مراسم بزرگداشت شهید حججی، دکتر محسن رضایی دبیر تشخیص مصلحت نظام، سردار حسین سلامی، جانشین سپاه ،علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سردار خاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، حجت‌الاسلام شیرازی نماینده ولی فقیه در سپاه قدس وسردار سرلشکر رحیم صفوی، مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا و سردار مرتضی قربانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و سردار نقدی نیز حضور دارند.

در حاشیه این مراسم، صالحی امیری در جمع خبرنگاران گفت: شهادت شهید محسن حججی پیام روشنی برای رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی و دشمنان انقلاب اسلامی دارد. این شهید در راه حفظ امنیت کشور و انقلاب اسلامی به شهادت رسیده است. پیام خون این شهید به ملت ما این است که همیشه حافظ خون شهدا باشیم، چرا که استمرار انقلاب اسلامی در این عمل و رفتار ما نهفته شده است. فرهنگ شهادت همواره برای ما هویت‌آفرین و امنیت ساز بوده است. من شهادت محسن حججی را به رهبر معظم انقلاب، فرمانده سپاه قدس و تمامی فرماندهان تسلیت عرض می‌کنم.

صالحی امیری تأکید کرد: نیروهای مسلح ما با حضورشان در منطقه خاورمیانه در حال تقابل با تفکر انحرافی و خطر داعش هستند و حضورشان دفاع از امنیت انقلاب اسلامی را رقم زده است و ریشه‌های انقلاب با خون این شهید آبیاری شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از جامع خبری تحلیلی الف ، تاریخ انتشار 23 مرداد 96، کدمطلب:501738، www.alef.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین