پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۵۱۹۶
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵
نخستین مرکز نوآوری لیزر در ایران با استقرار 8 شرکت دانش‌بنیان با هدف جذب ایده‌های نوآورانه و تولید محصولات حوزه لیزر از سوی معاونت علمی و سازمان انرژی اتمی راه اندازی شد.
شعارسال: نخستین مرکز نوآوری لیزر در ایران با استقرار 8 شرکت دانش‌بنیان با هدف جذب ایده‌های نوآورانه و تولید محصولات حوزه لیزر از سوی معاونت علمی و سازمان انرژی اتمی راه اندازی شد.

سورنا ستاری در مراسم گشایش نخستین مرکز نوآوری لیزر ایران با اشاره به تحولات حوزه لیزر در کشور افزود: نهادهای مختلف چون سازمان انرژی اتمی حمایت‌های خوبی را از این بخش به عمل آورده و به طوری که می‌توان گفت ایران در بخش‌های مختلف این دانش صاحب سبک است البته نیاز به پیشرفت در بخش‌هایی همچون تجاری سازی محصولات را داریم.

ستاری با بیان این که شرکت‌های دانش‌بنیان با حضور نیروی جوان در حال ثروت آفرینی در این حوزه هستند، ادامه داد: این شرکت‌ها در حوزه‌های مختلف لیزر چون تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، پژوهشسراهای دانش‌آموزی، شرکت‌های خلاق در بحث بازی‌های لیزر و صنعتی مشغول به فعالیت هستند.

معاون علمی‌وفناوری رییس‌جمهور دریافت مجوزها خصوصا در بخش تجهیزات پزشکی را یکی از موانع در این حوزه نام برد و یادآور شد: وجود این چالش‌ها به دلیل نو بودن این دانش است و ما در حال رفع این معضلات هستیم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با اشاره به اینکه اتفاقات خوبی در آینده منتظر این حوزه است، خاطر نشان کرد: بازار بزرگ چند صد میلیارد دلاری در مسیر حرکت شرکت‌های دانش بنیان این حوزه قرار دارد، ضمن‌آنکه استارتاپ‌هایی با حضور نیروی جوان و خلاق در این حوزه در حال شکل گیری است که همه این رویدادها نوید اتفاقاتی خوب را در آینده می‌دهد.

* «بهمن علمی» در کشور در حال شکل‌گیری است

در این مراسم همچنین علی اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه در ابتدای انقلاب دستیابی به هیچ یک از آستانه‌های علم و فناوری در کشور وجود نداشت، اظهار کرد: در حال حاضر پس از 38 سال و با تلاش‌های انجام شده به بسیاری از این آستانه‌ها دست یافتیم و شاهد پیشرفت در حوزه‌های مختلف بودیم که بحث لیزر یکی از این حوزه‌ها است.

صالحی با بیان اینکه «بهمن علمی» در کشور در حال شکل گیری است، ادامه داد: هر سال نسبت به گذشته شاهد رشد مضاعفی در تولیدات و محصولات دانش‌بنیان هستیم که این رشد خطی نیست. در همین مرکز نوآوری لیزر فعالیت‌های نوآورانه بسیاری انجام شده تا دانش‌آموزان با این فناوری از مقاطع پایه آشنا شوند که این مساله تحولی عظیم را در کشور ایجاد می‌کند.

بر اساس این گزارش، مرکز نوآوری لیزر ایران به عنوان نخستین مرکز نوآوری در این حوزه با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه‌اندازی شد تا دانش لیزر در قالب محصولات کاربردی به صنایع ورود پیدا کند، همچنین جذب ایده‌های نوآورانه و رفع نیاز بازار از دیگر اقدامات این مرکز است.

8 شرکت دانش‌بنیان در این مرکز مستقر هستند که فعالیت این شرکت‌ها در حوزه تولید محصولات بومی لیزر است. در این مرکز تجهیزاتی در حوزه‌های مختلف همچون آموزش، پزشکی، صنعت و تحقیقات تولید می‌شود. محصولاتی همچون چشمک لیزری، کیت پیشرفته لیزر، چشم نوری، لیزرتراپی در این مرکز با فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان تولید شدند. البته برای فرهنگ‌سازی و ترویج حوزه لیزر مرکز اقدام به تولید کیت‌های آموزش لیزر برای پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی کرده است تا آموزش از پایه شکل گیرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 25 مرداد 1396، کدخبر: 96052515563، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین