پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۵۲۶۸
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۱
یک منتخب شورای پنجم شهر تهران در خصوص زمان اعلام رئیس شورای پنجم شهر تهران گفت: در هفته آینده، گزینه نهایی ریاست شورای شهر انتخاب و اعلام می‌شود.

شعار سال : باوجوداینکه کمتر از یک هفته به آغاز فعالیت رسمی شورای شهر باقی‌مانده است، اما همچنان انتخاب رئیس شورا، به‌عنوان چالشی در میان منتخبان شورای پنجم شهر مطرح است. خبرها حاکی از انتخاب میان‌ هاشمی و الویری است اما تا به اینجا، هیچ‌کدام به‌صورت قطعی، کاندیدایی خود را برای بر عهده گرفتن ریاست شورا اعلام نکرده‌اند و شورای پنجم شهر تهران، همچنان بدون انتخاب رئیس شورا، فعالیت می‌کند.

مجید فراهانی، منتخب شورای پنجم شهر تهران درباره این مطلب که کدام‌یک از اعضا اقبال بیشتری را برای کسب کرسی ریاست دارد گفت: ما امروز در شورای شهر و شهر تهران با وضعیتی روبه‌رو هستیم که از طرفی، مطالبات مردمی زیادی دارد و از طرف دیگر، بحث‌های مخاطراتی شهر تهران را پیش روداریم. مطالبی که پیش‌ازاین هم‌بارها بیان‌شده. مشکلات شورا و شهرداری درزمینهٔ، بدهی و منابع شهرداری، مشکلات ترافیکی، آلودگی و... همه و همه پیش روی شورای شهر و شهرداری وجود دارد؛ اما آنچه برای منتخبان شورا در اولویت است و مجموعه منتخبان را هدایت می‌کند، کارآمدی است. کارآمدی هم در فعالیت شورا و هم در فعالیت شهردار.

او ادامه داد: اهمیت در این است که شهردار، مسئول و شورا کارآمد باشد. تجربه شوراهای پیشین، در اختیار ما است و از آن‌ها استفاده خواهیم کردیم؛ اما نقطه اصلی و کلیدی در شورای پنجم و شهرداری، بحث انسجام است. این موضوع که اعضای شورا منسجم و مانند دوست در کنار یکدیگر عمل کنند.

فراهانی افزود: تبلور این انسجام و دوستی در میان اعضا را در روز پنجشنبه شاهد بودیم که در انتخاب شهردار تهران به‌خوبی عمل کرد و نتیجه این انسجام نیز، انتخاب آقای نجفی با کسب تمامی 21 رأی شورا، به‌عنوان شهردار تهران بود. این بحث انسجام و یکپارچگی، درباره انتخاب اعضای هیئت‌رئیسه شورا هم مطرح است.

این منتخب شورای پنجم شهر تهران، در تشریح هیئت‌رئیسه شورای شهر تهران گفت: هیئت‌رئیسه شورا به‌عنوان یک پکیج مطرح است؛ یعنی شخص رئیس، نائب رئیس و دو منشی. ازاین‌جهت، تمامی هیئت‌رئیسه مهم است. آقای مسجد جامعی هم در یک حرکت زیبا در حساب توییری خود به این انسجام و یکپارچگی اشاره کردند.

او اضافه کرد: درنهایت هر یک از عزیزان، آقای الویری و هاشمی که به‌عنوان رئیس شورا انتخاب شوند، منتخبان و مردم به این انتخاب احترام می‌گذارند.

فراهانی در خصوص شورای عالی استان‌ها گفت: اراده جدی شورا، در رابطه با شورای عالی استان‌ها این است که شورای عالی استان تهران و استان‌ها فعال شود. من با جدیتی که در میان منتخبان شورا می‌بینم این امکان فراهم است.

او در پاسخ به این پرسش که شورای عالی استان‌ها چه مزیتی برای شورا، شهرداری و مردم دارد، گفت: شورای عالی استان تهران و به دنبال آن شورای عالی استان‌ها، درواقع قطب سوم و مؤثر در جایگاه کشوری است و همچنین موقعیت بالایی در سلسله‌مراتب تصمیم‌گیری دارد.

او ادامه داد: این شورا در تعیین خط‌مشی و آیین‌نامه‌ها برای اداره بهتر شهر و استان، جایگاه قابل‌توجهی دارد و می‌تواند همسنگ با دولت،طرح‌ها و لوایحی را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کند. یک گام مهم و مفید شورای پنجم، راه‌اندازی دقیق و به فعلیت رساندن این شورای مغفول است.

فراهانی در پایان درباره زمان‌بندی اعلام گزینه قطعی برای ریاست شورای شهر اعلام کرد: فکر می‌کنم در هفته آتی، گزینه نهایی ریاست شورا اعلام شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری رویداد24 ، تاریخ انتشار 25 مرداد 96، کدمطلب:۷۰۹۸۰، www.rouydad24.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین