پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۵۸۱۴
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۹
استاندار ایلام با بیان اینکه رقابت محدود به دوران انتخابات است و امروز باید همه‌ی ما در راه سازندگی مملکت با هم همکاری کنیم، گفت: تغییر مدیران امری طبیعی است و در دوره دوم دولت تدبیر و امید در استان نیز برخی مدیران تغییر خواهند کرد .

شعارسال: مهندس «محمدرضا مروارید» در نشست حامیان مردمی دولت (حمد) استان ایلام در انتخابات 29 اردیبهشت ماه 96 با بیان اینکه 28 مرداد یکی برهه‌های حساس و نقطه عطفی در تاریخ است که جای درس گرفتن بسیار دارد، اظهار کرد: از دوران مشروطه که مبارزات مردمی و ملی آغاز شد، افراط و تفریط‌‌ هایی رخ داد و ضربات سنگینی به سرنوشت ملت وارد کرد .

وی با اشاره به اینکه در زمان مشروطه، اختلاف نظر بین مشروعه خواهان و مشروطه طلبان بود، افزود: درسی که از کودتای 28 مرداد می‌توان گرفت این است که دشمنان خارجی و استبداد داخلی از اختلافی که بین رهبران حرکت ملی شدن صنعت نفت شکل گرفت توانستند کودتای 28 مرداد را پایه‌گذاری و محقق سازند.

استاندار ایلام اضافه کرد: در سال‌های نخست پس از پیروزی انقلاب، گرفتار شلوغی احزاب و دعواهای سیاسی بودیم که زمینه‌ساز بروز درگیری‌هایی شد، ولی تدابیر و عظمت امام راحل (ره) آنها را حل کرده و پشت سر گذاشت و در سال‌های پس از جنگ، رقابت‌ها بیشتر در قالب اختلاف سلیقه‌ها خود را نشان داد که امر تاکنون نیز ادامه دارد و باید تلاش کرد این رقابت‌ها فقط در ایام انتخابات باشد و بعد از در راه آبادانی کشور تلاش کرد.

مروارید با بیان اینکه سال 84 تجربه مهمی برای اصلاح‌طلبان بود، تصریح کرد: اگر بعد از دولت اصلاحات، متحد بودیم، دولت‌های نهم و دهم را تجربه نمی‌کردیم، اختلافاتی رخ داد و بحث‌هایی که نباید، مطرح شد. در مجموع می‌توان گفت که کسب تجربه از شکست سال 84 پیروزی‌های 92، 94 و 96 را رقم زد.

وی با اشاره به اینکه در دولت‌های نهم و دهم یک شکاف مدیریتی در بدنه اجرایی و کارشناسی کشور پیش آمد، گفت: در دولت‌های نهم و دهم افراد زیادی پیش از موعد بازنشسته شدند ولی در رابطه با تربیت نیرو نظرمان این بوده که هر ساله باید نیروسازی انجام شود.

استاندار ایلام با بیان اینکه در انتخابات گذشته معتقد بودیم که با رقیب، دشمنی نداریم و بعد از این رقابت باید به دنبال ساختن کشور باشیم، گفت: در جبهه اصلاحات بدون شک اختلاف نظر و سلیقه وجود دارد، اما در سال‌های سخت گذشته آموختیم که با هم باشیم و با رفاقت همدیگر را تحمل کنیم. به این بلوغ فکری رسیده‌ایم که اصلاح‌طلبان و اعتدالیون با هم باشیم که نمونه آن در مجلس شورای اسلامی در جریان رای اعتماد به وزرا دیده می‌شود .

مروارید با تاکید بر اینکه باید با هم بودن را تمرین کنیم، تصریح کرد: در 4 سال گذشته بنا بر سیاست‌های دولت تدبیر و امید، افرادی مدیر شدند و به طور طبیعی برخی مدیران دولت گذشته هم کنار رفتند اما تعدادی هم در دولت تدبیر و امید به خدمت خود ادامه دادند و با شروع دولت جدید، هم نیازمند تغییر برخی مدیران هستیم که در صورت تداوم مسئولیت بنده در استان این کار انجام خواهد گرفت .

دهلران؛ از سامانه گرمسیری تا چهاربانده شدن راه‌های مواصلاتی

مروارید با تاکید بر اینکه باید رفاقت و دوستی را با هم حفظ کنیم، اضافه کرد: در خصوص شهرستان‌ها نیز باید گفت که شهرستان دهلران که قطب کشاورزی استان است و از لحاظ وسعت، بزرگترین شهرستان استان بشمار می‌آید بیشترین بودجه‌ها را به خود اختصاص داده به نحوی که بیش از 1 هزار میلیارد تومان در 4 سال گذشته در دهلران هزینه شده است .

استاندار ایلام با اشاره به پروژه سامانه گرمسیری در این شهرستان عنوان کرد: خوشبختانه بخشی از اجرای این طرح از آخر خط آغاز شد و با قاطعیت در حال اجراست. پتروشیمی و NGL نیز در حال انجام شدن هستند که زمینه اشتغال 1 هزار نفر فراهم خواهد شد .

وی به اجرای قطعه دوم چهار بانده شدن جاده دهلران به اندیمشک اشاره و افزود: این قطعه به زودی به پیمان داده می‌شود که تا اندیمشک ادامه دارد. در بحث چیلات نیز در حال رایزنی با طرف عراقی هستیم که کندی کار به دلیل کم کاری عراقی هاست .

مروارید در خصوص وضعیت گوگرد آبگرم دهلران نیز تصریح کرد: با یک شرکت انگلیسی ایرانی، مذاکراتی انجام شده و قرار است آبی قابل استفاده برای فضای سبز از آن استخراج شود. در مورد جاده «چم سرخ» هنوز کاری روی آن انجام نشده است .

ایلام از نظر آمار بیکاری در رتبه پانزدهم کشوری است

وی با بیان اینکه در حوزه بیکاری از استان اول به رتبه پانزدهم رسیده‌ایم، ابراز کرد: امسال زمینه اشتغال 10 هزار نفر در استان فراهم خواهد شد و در مورد سد ورگر نیز کار در حال پیگیری است ولی اولویت کاری ما در شهرستان آبدانان با تونل کبیر کوه است .

مروارید با اشاره به اینکه فرهنگیان در سیستم‌های مختلف از جمله مجلس شورای اسلامی نقش‌آفرینی می‌کنند، گفت: بیش از 100 نفر از نمایندگان محلس از جامه فرهنگی ما هستنند، انجمن اسلامی معلمان تشکل موثری است به نحوی که برخی از گزینه‌های پیشنهادی آقای روحانی برای وزارت آموزش و پرورش را رد کردند و رییس جمهور نیز به نظر آنها احترام گذاشت .

افتتاح ایستگاه پمپاژ آب چم ژاب ارمو در شهرستان دره‌شهر

استاندار ایلام در خصوص ایستگاه پمپاژ آب چم ژاب ارمو در شهرستان دره‌شهر ابراز کرد: بخش‌هایی از این پروژه از سمت ارمو تحویل داده شده و مابقی آن تا مهر ماه تحویل خواهد شد و جاده دره‌شهر به خرم‌آباد نیز از طریق رایزنی با استاندار لرستان در حال پیگیری آن هستیم .

افتتاح تونل قلاجه تا دو ماه آینده

وی با بیان اینکه پروژه کنار گذر ایوان نیز مصوب و حتی اعتبار آن نیز در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: تونل قلاجه نیز کار عملیاتی آن تقریبا به اتمام رسیده و تا 2 ماه آینده امیدواریم تحویل داده شود .

مروارید با تاکید بر اینکه در حوزه عمران شهری در ایوان مشکلات زیادی وجود دارد گفت: 60 کیلومتر از لوله‌گذاری فاضلاب شهری ایوان باقی مانده که باید کشیده شود و امسال نیز اعتبار خوبی برای آن در نظر گرفته شده است

یادآور می‌شود که در این نشست مسئول ستاد حمد شهرستان دهلران بر پیگیری مسایل و مطالبات مردمی این شهرستان تاکید و بر تکمیل پروژه آبرسانی سامانه گرمسیری، NGL و پتروشیمی دهلران، چهار بانده کردن مسیر دهلران به اندیمشک، راه‌اندازی مرز چیلات، جاده چم‌سرخ و ساماندهی وضعیت آبگرم این شهرستان تاکید کرد.

مسول ستاد حمد آبدانان نیز ضمن تشکر از تشریک مساعی اعضای ستادهای حمد استان ایلام که باعث سرافرازی و پیروزی دولت تدبیر و امید شد با بیان اینکه دریچه‌ای که برای تعامل جهانی باز شده است بسته شدنی نیست، گفت: آبدانان مقام اول رای به روحانی در استان را دارد و بیش از هر شهرستان دیگر نیازمند توجه مسئولان است که تسریع در پروژه تونل قلاجه، فرودگاه و اشتغال دهه شصتی‌ها از مطالبات مردم این شهرستان است.

مسئول ستاد حمد شهرستان دره‌شهر نیز با اشاره به نقش فرهنگیان در انتخابات گفت: متاسفانه فرهنگیان بعد از انتخابات فراموش می‌شوند.

وی تسریع در انجام پروژه‌های این شهرستان از جمله ایستگاه پمپاژ چم ژاب ارمو، تونل کبیر کوه و جاده دره‌شهر به لرستان و خوزستان را خواستار شد.

مسئول ستاد حمد شهرستان ایوان نیز در این نشست با تاکید بر اینکه رای دهندگان به روحانی خواهان تغییر هستند، گفت: توجه بیش از پیش مسئولان و تسریع در روند اجرایی کنارگذر شهر ایوان، تونل قلاجه، ساماندهی عمران شهری، کشاورزی و بدهی‌های بانکی فعالان این بخش، صیانت از منابع آبی شهرستان و پروژه آبیاری دشت زرنه و اصلاح پیچ روستای گله‌جار در مسیر ایلام به ایوان را از مطالبات به حق مردم دانست.

مسئول ستاد حمد شهرستان سیروان نیز ضمن تقدیر از مدیریت ارشد استان و مسئولان شهرستان خواهان رسیدگی بیشتر به این شهرستان شد.

مسئول ستاد حمد مهران نیز با اشاره به وضعیت شهر مهران و اینکه در مسیر تردد زائران اربعین قرار دارد خواستار توجه مسئولان در انجام پروژه‌های عمرانی شد و گفت: با توجه به گرمای بیش از حد مهران تعرفه برق این شهرستان باید به صورت گرمسیری محاسبه شود.

مسئول ستاد حمد ملکشاهی نیز در این نشست خواهان حفظ اتحاد و همبستگی بین نیروهای سیاسی اصلاح طلب در استان شد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 29مرداد1396، کدخبر: 965-2292-5: www.ilam.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین