پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۶۰۷۲
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵
سید عباس صالحی که تا امروز یک شنبه معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود به عنوان وزیر کابینه دوازدهم از مجلس رای اعتماد گرفت و سید رضا صالحی امیری رسما از مجموعه وزارتخانه خود خداحافظی کرد.

شعار سال: سید رضا صالحی امیری پس از علی جنتی که از پست وزارت استعفا داد از سوی رئیس جمهوری به عنوان وزیر به مجلس معرفی شد و توانست مدت نه ماه کشتی فرهنگ و هنر کشور را هدایت کند تا اینکه امروز ناخدایی دگر آمد.

او هنگام ترک این عرشه و واگذای سکان فرهنگ و هنر به معاون خود خطاب به معاونان، مدیران و همکاران خود در سراسر ایران گفت: در این مدت تمام توان، تجربه، سعی و کوشش خود را به کار گرفتم تا عرصه فرهنگ و هنر را به ساحل امن ثبات و آرامش بازگردانم و این مهم، بدون حمایت و پشتیبانی همکاران عزیز به هیچ وجه ممکن نبود.
صالحی امیری شکل گیری شورای برنامه ریزی وزارتخانه و تدوین سند چشم انداز فرهنگی و گسترش نهادهای صنفی به عنوان دستاوردهای دوره صدارت خود نام برد.
او دفاع از اصحاب فرهنگ و هنر و نیز حفظ کرامت و منزلت کارکنان وزارت ارشاد را از دیگر اهداف خود برشمرد و افزود: اگر چه تمام مساعی خویش را برای تحقق آن به کار گرفتم، اما معترفم که تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز فاصله معناداری وجود دارد.
صالحی امیری اظهار داشت: تأمین امنیت فرهنگی به معنای امنیت فکر، قلم و بیان و پرهیز از رفتارهای سلیقه‌ای و مقابله با محدودیت‌های غیرقانونی از دیگر اهداف موردنظر بود که امیدوارم تلاش‌هایم در این زمینه از جانب اهالی فرهنگ و هنر این مرز و بوم مورد قبول قرار گرفته باشد و اگر قصوری از اینجانب سرزده، به کرامت و بزرگی دل خویش بر من ببخشایند.
به گفته وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی ، رفع دغدغه‌های مقام معظم رهبری در عرصه فرهنگی و توجه به تذکرات و تأکیدات معظم‌له و همچنین برطرف ساختن نگرانی‌های مراجع عظام تقلید از دیگر اولویت‌هایی بود که با جدیت در این دوره کوتاه دنبال شد.
وی اضافه کرد: برای دستیابی به عدالت فرهنگی و تسری و گسترش فعالیت‌های عرصه فرهنگ به پهنه جغرافیای ایران اسلامی، شعار و رویکرد «ایران، تهران نیست» را با اعتقاد قلبی دنبال کردم. مطمئنم که در دوره جدید شاهد شکوفایی خلاقیت هنرمندان در جای‌ جای این مرز پرگهر خواهیم‌بود، به شرط آن که نگاه به روستاها، شهرها و شهرستان‌ها در اولویت مسئولان و سیاستگذاران فرهنگی قرار گیرد.
صالحی امیری در بخشی از بیان از وزیر بعدی با صفات برادر فرهیخته ، مون و متعهد یاد کرد و آورد: اکنون که شاهد فعالیت‌های تأثیرگذار او در سمت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در چهار سال اخیر بوده‌ایم، سکان هدایت کشتی فرهنگ را به دست می‌گیرد، برای ایشان و همه دست‌اندرکاران وزارت‌خانه آرزوی موفقیت‌های چشمگیر و دستاوردهای روزافزون دارم.
وی در پایان از کارکنان تحت امر خود طلب حلالیت کرد.
سید عباس صالحی امروز در مجلس شورای اسلامی توانست از مجموع 288 رای ماخوذه 242 رای موافق را برای حضور در عالی ترین منصب مسئولیت و پاسخگویی فرهنگ و هنر کشور به دست آورد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ 29 مرداد 96، کد مطلب: 3683430:www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین