پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۷۶۱۸
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶
دبیرکل خانه کارگر کشور با اشاره به اینکه استان سمنان ظرفیت بالقوه صنعتی دارد، گفت: تقویت صنعت راه انتقال جمعیت از تهران به سمنان را هموار می‌کند.
شعارسال: علیرضا محجوب عصر امروز در دیدار با استاندار سمنان اظهار داشت: استان سمنان استعداد صنعتی شدن را دارد.

وی با اشاره به بازدید خود از چهار صنعت در بخش‌های مختلف شهرستان سمنان بر ضرورت ایجاد امنیت شغلی کارگران به‌‌عنوان مهم‌ترین وظیفه مسئولان تأکید و تصریح کرد: بهبود وضعیت معیشتی کارگران در اولویت دوم این بخش قرار دارد که با حمایت از بخش تولید تسریع می‌شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‌شهر در مجلس شورای اسلامی با توجه به سابقه طولانی استان سمنان در صنعت نساجی، از تعطیلی واحدهای این صنعت در استان سمنان انتقاد و بیان کرد: پیش از انقلاب اسلامی تا سال‌های 70 استان سمنان یکی از محورهای صنعت نساجی کشور بوده و بیش از پنج‌هزار کارگر در این صنعت مشغول به فعالیت بوده‌اند؛ اما اکنون تنها یک واحد نساجی در شهرک صنعتی سمنان با حدود 600 کارگر فعالیت دارد.

محجوب با تذکر نسبت به لزوم حمایت از تولیدکنندگان استان سمنان به‌‌منظور تأمین امنیت شغلی برای کارگران، مشکلات به وجود آمده برای یکی از شرکت‌های اتوبوس‌سازی در این استان را مورد نظر قرار داد و تصریح کرد: باید با شفافیت عمل کرد و اگر تولیدات این شرکت مشکلی از نظر استاندارد دارد با تولیدکننده آن در میان بگذارند تا این مشکلات برطرف شود.

وی با یادآوری اعلام آمادگی مدیران این شرکت خودروسازی برای رفع عیب احتمالی تصریح کرد: مدیران این شرکت نیز با توجه به امکانات و تجهیزات از نظر سخت‌افزاری که فراهم آورده و اینکه ارزآوری که انجام داده‌اند؛ باید حمایت شوند و اگر مشکلی هم هست با همکاری مدیران آن رفع شود.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، مشکلات نقدینگی را از دیگر مشکلات موجود در راه برخی صنایع کشور از جمله استان سمنان عنوان و خاطرنشان کرد: برخی از صنایع استان سمنان نیز با تزریق نقدینگی امکان افزایش میزان تولید و ایجاد اشتغال بیشتر را دارند.

محجوب با اشاره به موضوعات مطرح‌‌شده درباره آلایندگی یکی از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی شرق سمنان گفت: باید با نگاه کارشناسانه به این موضوع وارد شده و این صحبت‌ها را به‌‌صورت شفاف و ریشه‌ای حل کرد.

وی با توجه به ظرفیت بالای استان سمنان برای توسعه بخش صنعت خاطرنشان کرد: راه مهاجرپذیری و افزایش جمعیت و پذیرش سرریز جمعیت پایتخت برای استان سمنان با توجه به صنعت و ایجاد اشتغال در آن هموار می‌‌شود.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 15 دی 1394، کد خبر: 963224، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین