پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۶۳۱۴
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲
ما هیچ وقت رئیس جمهوری نداشته‌ایم که این چنین جایگاه ما در جهان را مورد افول قرار دهد.

شعارسال: اوضاع دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا اصلاً مناسب نیست. علاوه بر جنجال رابطه کمپین انتخاباتی ترامپ با روسیه که پرونده اش همچنان مفتوح است و چندین نفر از اعضای تیم وی را مجبور به استعفا کرده است، افزایش تنش های نژادپرستانه در شهر شارلوتسویل و رویارویی گسترده طرفداران و مخالفان نژادپرستی با یکدیگر و عدم محکوم کردن نژادپرستان توسط ترامپ، اوضاع را برای وی دشوار کرده است. فشارها به حدی بر ترامپ زیاد است که استراتژیست ارشد و مغز متفکر وی، استیو بنن، مجبور به استعفا شد.

میت رامنی، کاندیدای جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری سال 2012، از نحوه برخورد ترامپ با حوادث شارلوتسویل، انتقاد کرد. رامنی می گوید: «ترامپ چه از روی عمد یا غیرعمد، با خوشحال کردن نژادپرستان و ناراحت کردن اقلیت ها، موجب شکستن قلب آمریکای عزادار شد. دفاع وی از نژاد نشان می دهد که آنچه را که شنیده درک نمی کند. اما آنچه ما شنیدیم هم اکنون تبدیل به واقعیت شده است.»

رامنی به ترامپ توصیه کرد در زمینه مقابله با افراط، اقدامات چاره ساز انجام دهد. رامنی معتقد است اظهارات ترامپ دارای تبعات زیادی در زمینه افزایش افراط گری داشت و موضع وی در رابطه با حوادث شارلوتسویل را اشتباه دانست.

رامنی می گوید: «اقلیت ها هم مانند سفیدپوستان و پروتستان ها عضوی از کشور هستند. اقدامات ترامپ موجب می شود تا آمریکایی ها از این که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد در شک و تردید باشند.» رامنی معتقد است این تنش ها مسئله ای داخلی است اما بر روی جایگاه آمریکا در میان دشمنان و متحدین تاثیر می گذارد.

رامنی در ادامه می گوید: «این لحظه ای تعیین کننده برای ترامپ است. اما بیشتر از این لحظه ای است که جایگاه آمریکا در قلب کودکان را شکل می دهد. آقای رئیس جمهور، آنها در حال نظاره هستند، سربازان ما نظاره گر هستند، جهان در حال نظاره کردن است.»

ال گور، معاون بیل کلینتون و کاندیدای دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری سال 2000 که هم اکنون فعال محیط زیست است و در زمینه مقابله با گرمایش زمین فعالیت می کند به ترامپ توصیه کرد استعفا دهد. گور در ماه دسامبر و قبل از تحلیف با ترامپ دیدار داشت و در زمینه مسائل تغییرات آب و هوایی با وی صحبت کرده بود.

اما پس از آن دیدار که قبل از تحلیف صورت گرفته بود، ترامپ ایالات متحده را از پیمان بین المللی آب و هوایی پاریس خارج کرد و قوانین محدود کننده سازمان حفاظت از محیط زیست در زمینه گازهای گلخانه ای نیروگاه ها و اتومبیل ها را لغو کرد.

گور در مصاحبه ای که ماه جولای با شبکه ان بی سی داشت گفته بود: «ترامپ موجب تضعیف متحدین ما از جمله ناتو می شود. ما هیچ وقت رئیس جمهوری نداشته ایم که این چنین جایگاه ما در جهان را مورد افول قرار دهد.»

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری تحلیلی عصر ایران، تاریخ انتشار: 1 شهریور 1396 ، کدخبر: 556185 ، www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین