پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۶۵۰۲
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲
سید حسن نصرالله، دبیر کل جنش حزب‌الله محبوب‌ترین چهره‌ سیاسی مذهبی لبنان است، مبارزی که عمر خود را صرف نابودی رژیم اشغالگر صهیونیست کرده است.

شعار سال: جنبش حزب‌الله پس از ترور سید عباس موسوی در سال 1992، با انتخاب سید حسن نصرالله جانی دوباره گرفت؛ روحانی شیعه 57 ساله‌ای که پس از سال ها فعالیت مبارزاتیش، امروزه محبوب‌ترین چهره سیاسی مذهبی مردم لبنان است.

سید حسن در محله‌ای فقیر‌نشین در جنوب لبنان متولد شد، او فرزند ارشد در میان سه برادر و پنج خواهرش بود و از همان کودکی علاقه‌ به شیوه و منش زندگی امام موسی صدر به خوبی در او قابل مشاهده بود. در 16 سالگی برای تحصیلات حوزوی به نجف سفر کرد و سپس راهی قم شد اما پس از یکسال به دلیل شدت گرفتن تنش ها در لبنان به درخواست حزب الله به بیروت بازگشت.

سال 1360 سید حسن نصر الله در حالی که تنها 21 سال داشت، برای نخستین بار، حکم نمایندگی خود در لبنان را از دست امام خمینی (ره) دریافت کرد ( این انتصاب از بین اعضای حزب‌الله، برای اولین بار بود که صورت می‌گرفت).

علاوه بر فعالیت‌های مبارزاتی و سیاسی سید حسن نصر‌الله بر علیه رژیم اشغالگر قدس، ساده زیستی غیر قابل انکار، ذکاوت و تیزهوشی، عشق و وظیفه‌شناسی او از دیرباز در میان مردم لبنان زبانزد خاص و عام بوده است.

تصویر جالب زیر، این بزرگ مرد شیعه را در میان خانواده‌اش نشان می‌دهد.

پدر و برادران سید حسن نصرالله درقاب تصویر

پدر و برادران سید حسن نصرالله درقاب تصویر

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار 2 شهریور 96، کدمطلب: ۶۲۱۴۷۵۴:www. yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین