پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۷۲۶۸
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۴
رئیس سازمان میراث فرهنگی در یزد با بیان اینکه ریشه دیپلماسی فرهنگی در گردشگری و میراث فرهنگی است گفت: "شهر گردشگر" در کشور ایجاد می‌شود.

شعار سال: علی‌اصغر مونسان پیش از ظهر دوشنبه در نشست شورای اداری استان یزد با اشاره به این که شاخص‌های بسیار خوبی در برنامه ششم توسعه به ویژه در بحث تولید و اشتغال دیده شد اظهار داشت: بحث اشتغال یکی از مهمترین دغدغه‌های دولت است و از مهمترین اولویت‌های دولت هم به حساب می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم اشتغال را به یک وزارت‌خانه، بخش یا حوزه خلاصه کنیم و علاوه بر دولت، دیگر قوا هم باید به کمک بیایند و زمینه‌ای را فراهم کنند که مشکل اشتغال برطرف شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی در یزد به چشم‌انداز ایجاد حدود یک میلیون شغل در سال اشاره کرد و گفت: برای ایجاد این میزان شغل نیاز به سالانه 770 هزار میلیارد اعتبار است که دستیابی به آن هم واقعا سخت است.

مونسان با بیان اینکه عمده بودجه دولت صرف هزینه‌های جاری و حقوق می‌شود، گفت: در هر کاری که می‌خواهیم انجام دهیم اگر نگاهمان به بودجه دولتی باشد، نمی‌توان اثرگذاری خاص و لازم را داشت.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از اعتبارات باید به بخش غیردولتی سوق داده شود، خاطرشان کرد: به ازای هر گردشگر خارجی حدود یک هزار و 200 دلار درآمد برای کشور ایجاد می‌شود که این درآمد با 30 بشکه نفت برابر می‌کند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به اینکه درآمدهای نفتی هیچ زمانی ثابت نیست و کم و زیاد می شود، گفت: هیچ چاره‌ای جز خروج از اتکا به درآمدهای نفتی نداریم و گردشگری یکی از عرصه‌های اصلی برای کشور است که بتواند اتکا به درآمدهای نفتی را کم کند.

معاون رئیس جمهور ایجاد اشتغال و کسب و کار در حوزه صنایع دستی را با مبالغ کم سرمایه‌گذاری امکان‌پذیر دانست و گفت: این موضوع برای کشور از اهمیت و ارزش بسیار بالایی برخوردار است.

وی ایران را دارای ظرفیت‌های بسیاری در زمینه‌های مختلف گردشگری از جمله تاریخی و طبیعی برخوردار دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه آن طور که باید و شاید نتوانستیم از گردشگری کشور برای ایجاد درآمد استفاده کنیم.

مونسان به برنامه‌های کشورهای حاشیه خلیج فارس در حوزه گردشگری اشاره کرد و افزود: امارات یکی از کشورهای همسایه ماست که سالانه درآمدهای بسیار بالایی از گردشگری دارد و تمام هزینه‌های جاری خود را از این درآمدها استفاده می‌کند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد بعد دیگری از گردشگری که می‌تواند برای ما مناسب باشد را بعد معنوی دانست و گفت: الان هویت دینی و ملی ما در ایران در هم تنیده شده و باید بتوانیم این هویت را برای گردشگران داخلی و خارجی تبیین کنیم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به تبلیغات منفی استکبار علیه ایران و سیاه‌نمایی‌هایی که انجام می‌دهند، گفت: ما باید سعی کنیم از ظرفیت گردشگران خارجی استفاده و زمینه‌‌ای برای انتقال ارزش‌هایمان به دنیا فراهم کنیم.

این مسئول ریشه دیپلماسی فرهنگی را در گردشگری و میراث فرهنگی دانست و افزود: هیچ گردشگر خارجی وجود ندارد که به ایران آمده باشد و از فرهنگ و آداب و رسوم ما خوشش نیامده باشد و نسبت به تبلیغاتی که پیش از ورود به ایران شنیده تغییر نگرش نداده باشد.

مونسان افزود: بسیاری از گردشگران خارجی به ایران سفر می‌کنند که آیین‌های مذهبی و ملی ما را مشاهده کنند که از جمله این آیین‌ها می‌توان به عزاداری‌های محرم اشاره کرد که همه ساله تعداد زیادی از گردشگران به ایران سفر می‌کنند تا در این مراسم‌ها شرکت کنند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد به تلاش برای ایجاد شهر گردشگر در کشور خبر داد و گفت: استانداردهای ایجاد این شهر را در چند نقطه کشور فراهم کرده و انشاالله به عنوان نمونه اقدام به شروع این موضوع در چند بخش کشور می‌کنیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 6 شهریور 96، کدمطلب: 1504142 ، www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین