پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۷۴۰۶
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۴
استاندار خراسان شمالی انرژی خورشیدی رایکی از ظرفیت های این استان برشمرد و گفت: خراسان شمالی با سرمایه گذاری هایی که در این بخش انجام گرفته به پایلوت کشور تبدیل شود.

شعار سال: محمدرضا صالحی پیش از ظهر سه شنبه در نشست شورای اداری خراسان شمالی که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، با اشاره به آغاز به کار شوراهای اسلامی شهر و روستا در دوره پنجم، اعضای این شوراها را به فعالیت بر اساس فرهنگ شورایی دعوت کرد.

صالحی تصریح کرد: فرهنگ شورایی کار کردن یعنی تبعیت از نظر اکثریت و تقدم نظر جمع و جمع گرایی بر فرد گرایی است.

وی افزود: امیدواریم اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا با برنامه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی شناخت وضع موجود ترسیم و هدف گذاری شود و با مدیریت محلی به وضع مطلوب دست یابیم.

وی عنوان کرد: اعضای شورا با عملکرد خود و برنامه هایی که ارائه می دهند در حیطه مدیریت های دولتی و استانی وارد شوند.

وی با اشاره به آغاز به کار دولت دوازدهم، بیان کرد: موفقیت دولت در قرارداد برجام که در شرایط خاص و مشکلاتی که بر ماتحریم شد از جمله تورم بالای ۴۰ درصد و رشد اقتصادی منفی با این مشکلات بعد از مذاکرات انجام شد.

استاندار خراسان شمالی گفت: دشمنی آمریکا همیشه برای مقابله با نظام اسلامی وجود دارد و کسی شک ندارد و کار به جایگاهی علاوه بر اینکه تحریم های انرژی هسته ای حذف شد، توفیق در طی چهار سال از مجموعه فصل هفتم منشور سازمان ملل خارج شویم.

صالحی گفت: ما از امام خمینی (ره) یاد گرفتیم که اهل جنگ نیستیم اما چنانچه شروع شود پایانش به دست دیگران نیست، با تمام قدرت با کسی که گوشه چشمی به ایران اسلامی داشته باشد در مسائل مختلف فرهنگ، اقتصاد و غیره محکم ایستادگی می کنیم.

مقام عالی دولت در خراسان شمالی عنوان کرد: از کیان کشور و دین دفاع خواهیم کرد، بنابراین برجام را کنار نخواهیم گذاشت چرا که منافع برجام اگر بر عهده آمریکا بود طالب برهم زدن آن نبودند.

وی اظهار کرد: موفقیت های دولت دوازدهم طرح تحول نظام سلامت بود که در خراسان شمالی سه بیمارستان مجموعا با ۵۹۰ تخت به بهره برداری رسید.

استاندار خراسان شمالی افزود: نوع عملکردی که برای تکمیل این بیمارستان ها انجام شد، معجزه ای از خدمات دولت بود.

وی بر توجه به آموزش از جمله آموزش عالی و آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: بیش از ۱۷هزار متر مربع فضای آموزشی مورد افتتاح قرار گرفته است و همچنین ۱۲۹ کلاس درس نیز برای اول مهرماه در سال جاری ساخته شده است.

وی درباره زلزله اردیبهشت ماه سال جاری در خراسان شمالی گفت: اگر برای بازسازی منتظر مصوبات می ماندیم کاری انجام نمی شد اما به کمک مجموعه مدیران استانی بر اساس اعتباراتی که از منابع داخلی استان و توانمندی دستگاه های اجرایی از جمله بنیاد مسکن بود کار را پیش بردیم.

مقام عالی دولت در خراسان شمالی تصریح کرد: تا کنون بالغ بر ۳۱۰ واحد مسکونی روستایی به سقف رسیده، برای یک هزار واحد کارهای اولیه و اجرای فونداسیون آن انجام شده و تا شروع فصل سرما یک هزار واحد مسکونی آماده تحویل به زلزله زدگان می شود.

صالحی گفت: ضرورت دارد برای هر شهرستان یک روستای سبز و امکانات محلی به منظور ایجاد مشاغل از جمله کشت گیاهان دارویی، نوغانداری و غیره تقویت کنیم.

صالحی گفت: در حال حاضر آواربرداری تمام مناطق زلزله زده استان تمام شده، و اعتبارات جدید تزریق می شود قبل فصل سرما حداقل نگاهی دولت دوازدهم نیز در امتداد نگاه دولت یازدهم ادامه خواهد یافت.

وی افزود: با حمایت از ایجاد اشتغال از طریق تعاونی های مختلف و حمایت از صنایع شاهد رشد و جهش در اقتصاد بوده ایم.

استاندار خراسان شمالی گفت: باوجود مشکلاتی که در کشور وجود دارد، خراسان شمالی دچار بی آب و خشکسالی است که از متوسط ایران کم آب تر و خشکسالی آن بالاتر است.

وی بر برنامه ریزی و هدف گذاری و استفاده بهینه از منابع آبی با توجه به کمبود آب در خراسان شمالی تاکید کرد.

مقام عالی دولت در خراسان شمالی بیان کرد: ضرورت دارد از انرژی خورشیدی به عنوان سرمایه خدادادی بهره ببریم از این رو ۳۱۰ مگاوات به منظور تولید انرژی خورشیدی قرارداد منعقد شده که ۵ مگاوات در شهرستان فاروج سرمایه گذار داخلی اعلام آمادگی کرده و ما شاهد به تدریج استان به عنوان استفاده از انرژی خورشیدی قرار گیرد.

وی بیان کرد: ضرورت دارد خراسان شمالی توریست و مسافر عبوری را تبدیل به مسافر مقصدی کند و در این جهت جاذبه در ابتدای ورودی شهرها باید ایجاد شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری خبرپو، تاریخ انتشار 7 شهریور 96، کدمطلب: -، www. khabarpu.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین