پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۷۴۸
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹
پیگیری و رایزنی برای برقراری پروازهای بجنورد به کیش و دیگر مقاصد مهم گردشگری و نیز استقرار بالگرد ویژه امداد هوایی در ایام تعطیلات نوروز آتی از مهم ترین نکات بیان شده در نخستین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان شمالی بود که چهارشنبه شب برگزار شد.

شعارسال: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در این جلسه با اشاره به انجام تست های پروازی و آزمون سامانه کمک ناوبری فرودگاه بجنورد طی روزهای اخیر گفت: از یکی، دو هفته آینده نشست و برخاست هواپیماها در فرودگاه مرکز استان در تمام ساعات و شرایط آب و هوایی میسر خواهد شد و با مدیر جدید فرودگاه هم صحبت کردیم تا به جز تهران، پروازهایی در سایر مسیرهای مهم مسافری و گردشگری مثل کیش هم برقرار شود.

«محمدحسین علی نیا» هم چینن بر اهمیت بحث تبلیغات و اطلاع رسانی با هدف شناساندن جاذبه های خراسان شمالی به هموطنان ساکن سایر استان ها با تهیه و پخش گزارش های ویژه در شبکه های سراسری صدا و سیما تأکید کرد و افزود: این قابلیت ها باید پیش از فرارسیدن تعطیلات نوروز و در ساعات پربیننده معرفی شود تا مسافران مسیر شمال به مشهد حداقل یک روز را به بازدید از جاذبه های طبیعی و تاریخی خراسان شمالی اختصاص بدهند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز با ارائه آماری از عملکرد این ستاد در نوروز گذشته و بیان این که کل ظرفیت اسکان استان روزانه 16 هزار نفر بود، تصریح کرد: امسال در این ستاد کمیته های دهگانه ای تشکیل شده که برنامه های مختلفی را طرح ریزی و اجرا خواهند کرد.

«سویدانلویی» برپایی غرفه های عرضه صنایع دستی و سوغات، راه اندازی پایگاه های اطلاع رسانی به مسافران، معرفی جاذبه های گردشگری استان در قالب لوح فشرده و نقشه، بهسازی و مرمت ورودی شهرها، آمادگی برای اسکان مسافران، هماهنگی اجرای طرح های نوروزی پلیس، هلال احمر، تعزیرات، دانشگاه علوم پزشکی و مواردی از این دست را ازجمله مهم ترین این برنامه ها دانست که با هدف افزایش رضایت مسافران و ارتقای مدت ماندگاری آنان در استان اجرایی می شود.

معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه از آماده سازی 180 مدرسه با هزار و 500 کلاس برای اسکان مسافران نوروزی خبر داد و گفت: نوروز گذشته 30 هزار نفر در مدارس استان اسکان یافتند.

«رحیمی» با اظهار گلایه از اختصاص نیافتن اعتبارات این حوزه طی دو سال گذشته در عین حال تصریح کرد: آموزش و پرورش استان از اعتبارهای خود به جز آماده سازی و تجهیز این مدارس، یک خانه معلم را نیز برای این منظور تدارک دیده است.

رئیس جمعیت هلال احمر خراسان شمالی هم اجرای طرح استقبال از بهار در این جمعیت را یادآور شد و گفت: تلاش می کنیم در نوروز امسال بالگرد ویژه امداد هوایی در استان مستقر شود.

«شکوری نسب» اضافه کرد: پایگاه های امداد و نجات این جمعیت در هر 25 کیلومتر از مسیرهای مواصلاتی اصلی استان دایر خواهد شد و در هر شهرستان هم یک پایگاه سلامت مستقر خواهیم کرد. وی همچنین از اجرای طرح موسوم به دست های آسمانی با هدف اهدای البسه و اقلام موردنیاز اقشار نیازمند جامعه خبر داد و افزود: در این طرح، عمونوروزهای جمعیت، بسته های کالایی را بین این قشر توزیع می کنند.

«خاکشور» معاون شهرداری بجنورد نیز با اشاره به برنامه های نوروزی تدارک دیده شده گفت: ساخت المان های جدید شهری، نورپردازی و اجرای نقاشی های دیواری شهری، زیباسازی چهره شهر و گل کاری گسترده بوستان ها و اجرای برنامه های فرهنگی برای این منظور پیش بینی شده است.

از جمله نکات جالب توجه جلسه آن بود که مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری پیشنهاد کرد؛ با توجه به ظرفیت پایین هتلینگ ( هتل ها) در استان، مسئولیت این اداره کل به عنوان رئیس کمیته خدمات اسکان ستاد، به آموزش و پرورش واگذار شود که با استقبال رئیس و اعضای حاضر در جلسه همراه شد.

خراسان شمالی در شمال شرقی کشور و میانه مسیر ارتباطی استان های شمالی و مشهد مقدس واقع است و سالانه میلیون ها مسافر و زائر از این استان عبور می کنند.

نوروز 94 مسئولان ستاد خدمات سفرهای نوروزی استان با استناد به آمار استخراج شده بر اساس شماره پلاک خودروها، از ثبت ورود بیش از 2 میلیون و 290 هزار مسافر به این استان و اقامت 67 هزار نفر در اماکن و بوستان ها خبر دادند که نسبت به سال پیش از آن 14 درصد افزایش داشت.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار خبر 17 دی 1394، کدمطلب: 81910762 (5093282)، www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین