پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۷۵۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۸
برای نخستین بار هفت کارمند زن به استخدام مرکز فوریت های شهر مکه عربستان سعودی در آمده و به عنوان اپراتور در یک اتاق و بخش مجزای زنانه در پشت سیستم پاسخ دهی به تماس های اضطراری شهروندان نشستند.

شعارسال: به نقل از رویترز این برای نخستین بار است که از زنان در چنین مشاغلی در عربستان سعودی آن هم در شهر مذهبی مکه استفاده می شود.

این زنان دارای حجاب کامل ( با پوشیه) هستند و از آغاز مراسم حج تمتع امسال کار خود را در پاسخ دهی در سامانه فوریت های شهر مکه آغاز کرده اند. این کارمندان آموزش های کامل دیده و به زبان انگلیسی مسلط هستند.

کار آنها این است که به محض برقراری یک تماس تلفنی از محل دقیق فرد تماس گیرنده اطلاع یافته و خدمت اضطراری مورد نیاز او را در سریع ترین زمان ممکن برایش ارسال کنند.

زنان در عربستان سعودی دارای محدودیت های زیادی برای حضور در عرصه های اجتماعی هستند. در عربستان سعودی رانندگی زنان جرم محسوب شده و در بسیاری از خانواده ها محدودیت های عرفی و مذهبی زیادی برای حضور زنان در عرصه فعالیت های اقتصادی و اجتماعی اعمال می شود.

این محدودیت ها ترکیبی از قرائت مذهبی خاص سعودی ها از دین اسلام و نیز سنت های قبیله ای است که هنوز در بسیاری از کشورهای عربی به عنوان یک عرف بسیار قوی و حتی قوی تر از هر قانونی به حیات اجتماعی خود ادامه می دهد.

با وجود این، دولت عربستان سعودی روند اصلاحات تدریجی را آغاز کرده است تا با ایجاد فرصت های شغلی جدید برای زنان با فعال کردن نیمی از جامعه در اقتصاد، چشم انداز عربستان سال 2030 با اتکای کمتر به درآمدهای نفتی را محقق کند.

این روند اصلاحات که قرار است تا 13 سال دیگر اقتصادی متنوع تر را برای عربستان سعودی به ارمغان آورد با پیگیری محمد بن سلمان ولیعهد متنفذ سعودی در حال اجراست.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت تحلیلی خبری عصر ایران، تاریخ انتشار: 8شهریور1396، کدخبر: 557292: www.asriran.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
0
0
کم کم عربستان هم تحت فشار افکار عمومی داره از بانوان تو مشاغل مختلف استفاده میکنه.ن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین